Jurnalist auto acuzat de omor la un test-drive
Un jurnalist auto american a accidentat mortal un pieton in tim pul unui test-drive cu GT 500 Shelby Mustang.
Un jurnalist auto din SUA a fost acuzat de omucidere in urma unui accident soldat cu moartea pietonului Lori Jamieson. Frank Filipponio, in varsta de 37 de ani, accidentat mortal un pieton in timpul unui test-drive cu GT 500 Shelby Mustang.
Accidentul a avut loc in luna mai pe autostrada California de pe coasta Pacificului. Conform anchetatorilor, jurnalistul american nu a dat dovada de conduita preventiva in acest incident, dar nici nu poate fi acuzat comportament extrem de neglijent, rezultand acuzatii de infractiune simpla mai degraba decat omucidere. Un alt cap de acuzare este depasirea limitei de viteza de 120 km/h.
Insa, justitia californiana da in general dovada de multa severitate in astfel de cazuri. Un precedent elocvent a avut loc in 2003 in procesul "Statul versus George Russell Weller", un batran de 86 de ani care a confundat pedala de frana cu cea de acceleratie.
Procurorii californieni au adus zece capete de acuzare pentru infractiunea de omucidere in acel caz. Asadar, procesul nu aduce multe sperante junalistului auto.
Accidentul mortal s-a produs dupa ce Filipponio a pierdut controlul masinii in timp ce schimba vitezele, in dreptul unei parcari situate la iesirea dintr-o curba. Soferul nu a putut redresa masina care, in cele din urma, a ajuns sa-l loveasca mortal pe Lori Jamieson.
[poll]82[/poll]
-
luxxxien, joi, 20.09.2007 14:03huh????
Lori e un el???? Parerea mea e ca test drive-ul trebe interzis... Adicatelea ori se da cate un bilet la test drive sa se ajunga la toti ori deloc...
-
gabi, joi, 20.09.2007 14:11mustang
cred si eu ca a pierdut controlul...cu puntea aia rigida pe spate ca la caruta...
-
m3lcool, joi, 20.09.2007 14:17limita viteza
in america, limitele de viteza sunt puse in mile/h ;), nu in km/h, asa k fapt divers...
-
jano_rajmond, joi, 20.09.2007 14:38
Clar ca nu orice jurnalist ar trebui sa aiba voie sa faca test drive si mai ales din astea de viteza mare. Ar trebui cel putin sa faca un curs de conducere sub conditii grele. Asa pot si eu sa ma angajez la o revista si sa ma tot duc la "test drive"-uri. Plus ca test driveurile de viteza mare ar trebui sa fie efectuate sub conditii controlate nu pe drumurile publice. Luati exemplu de la "Fifth Gear". Ei mereu se duc pe circuit cand fac teste din astea. Niciodata nu-i vezi gonind prin trafic, derapand in parcari, etc.
-
Mircea, joi, 20.09.2007 15:23Hmmm
Daca a confundat frana cu acceleratia inseamna ca a franat cand vroia sa accelereze....care mai e faza daca a franat???
-
Sebi, joi, 20.09.2007 15:45
Parerea mea ca i se putea intampla si la un "om de rand" asa ca ar trebui sa se respecte aceleasi reguli pentru toti. Nu ar trebui sa fie pedepsit mai aspru sau mai bland. Testele cum a zis si cineva mai sus ar trebui sa se efectueze pe circuit, daca se fac pe drumurile publice ar trebui sa se conduca masina in conditi normale, nu "pedal to the metal"
-
robertg, joi, 20.09.2007 16:01@Mircea
Tocmai - ca atunci cand spui ca confuzi frana cu acceleratia inseamna ca in loc sa apesi pedala de frana, apesi pedala de acceleratie! frana - acceleratie
-
cornel, joi, 20.09.2007 16:13
cred ca si parcarea era plasata intr-un loc periculos, daca e vorba sa fi fost p autostrada.poate ar fi trebuit sa fie mai bine semnalizata si limitarea de viteza sa fi foet d 90 sa zicem.cazul e mult prea complex sa dam un verdict di 3 randuri.
-
d, joi, 20.09.2007 16:29
care au fost conditiile in care s-a petrecut accidentul? era omul ala pe trecere, era beat, era orb? dar jurnalistul cum era? si etc ... dupa ce se raspunde la aceste intrebari dupa aia se poate raspunde si la sondajul dvs. oricum si eu sunt de acord ca testele sa fie facute pe o pista, dar si pe strada
-
pateutz, joi, 20.09.2007 16:37de adus aminte
daca nu gresec cu ceva timp un urma si in Romania s-a intamplat un astfel de eveniment ... cand cei de la Porche Romania au facut un test drive cu noul audi ... mai stiti ceva de acel caz !?
-
Mihai 2, joi, 20.09.2007 16:38jurmalistii
Cineva spunea mai sus ca jurnalistii auto sunt oameni de rand... Sunt oare? Oamenii de rand conduc fracvent masini puternice? Nu. Nici la noi si nici in America. Spuneti-mi ce politist va opri in Romania o coloana de masini conduse in cadrul unui drive-test. Pentru ca in Romania asa se fac drive-testele. Se suie 100 de tampiti in masini la bucuresti si baga talpa in pedala pana la Timisoara. Organizatorii nu le spun nimic de teama sa nu-i supere si sa nu ii faca sa publice articole negative la adresa lor in urmatorul numar al publicatiilor la care tampitii lucreaza. Politia nu face nimic din considerente asemanatoare. Nu vreau sa supar pe nimeni. Dar este dreptul meu sa intreb cati dintre jurnalistii auto au fost la cursuri de pilotaj, cati dintre ei stiu cu adevarat cate ceva despre masinile despre care scriu sau pe care le conduc pe la drive-teste, cati dintre ei au studii de mecanica auto... Pentru cei care sunt pregatiti sa faca ceea ce fac jos palaria. Dar cred ca sunt putini. Si de ce am facut referire la jurnalistii din Romania? Pentru ca acum cativa ani pe drumul care duce de la Sighisoara la Brasov o fetita a ramas fara ambii parinti din pricina unui participant la un drive-test. Nu stiu daca era jurnalist... dar drive-testul era organizat pentru a smulge mediei elogii, iar masina era condusa in mod incostient tot pentru a da bine in presa.
-
dd3, joi, 20.09.2007 16:46sondaj?
variantele 2 si 4 NU se exclud; cred ca raspunsul corect (cel putin din punctul meu de vedere) este 2+4
-
ZUP, joi, 20.09.2007 17:09DA DA DA
io zic, sa-i taie capu' cu ghilotina, apoi sa-i puna foc la pantaloni si la gulerul camashii, dupa care, sa-l curenteze la urechi si in final sa-i tranteasca portiera peste degete.
-
lex, joi, 20.09.2007 18:05drive-test
un drive test pe drumuri pulbice ar trebui realizat cu o masina limitata electornic, la viteza maxima admisa pe drumurile pubice. un drive test pe circuit poate sa fie oricum, acolo nu prea conteaza.
-
andone, joi, 20.09.2007 18:42
asa e cand orice fraier ajunge sa conduca un supercar, iar exemple dinastea se pot vedea si pe la noi
-
AndreiRN, joi, 20.09.2007 22:32Test drive
La volan esti responsabil de ORICE face masina. A omorat un om in acident prin incalcarea legi si neglijenta va trebui sa suporte consecintele. Acum Test Drive care depaseste viteza legala trebuie facut pe pista sau o portiune de drum inchisa. Test Drive NORMAL poate fi facut in conditi normale. Accidentl a avut loc, banuiesc ca pe PCH, Pacific Coast Highway, care nu este autostrada (fara intersecti sau stopuri) ci un bulevard de 6 benzi pe coasta Pacificului din Mexic si pana in Alaska. Mustang Shellby 500GT nu are punte pe spate avand suspensii independente. Seful meu are unul.
-
americanu' romanash, joi, 20.09.2007 23:40ptr AndreiRN
...sefului tau sa-i spui k puntea unei masini e reprezentata de totalitatea subansamblurilor ce construiesc si ajuta la sustinerea caroseriei. Pentru a avea o punte e necesar sa ai macar 2 roti. Dimensiunea dintre rotile aceleiasi punti se numeste ecartament...iar asa cum puntile sunt fatza si spate ...la fel ...ecartamentul e fatza si spate. Nu poate fi considerata punte ...ansamblul rotilor din stanga (desi sunt 2) si nici din dreapta. Probabil te refereai k daca nu are bara stabilizatoare...atunci nu e punte. E tot punte ...chiar daca are brate independente. Cand te plictisesti de facut posturi pe pro-bike si pe motociclism. ro ...spunandu-le tuturor cum k cei din Ro (aceeasi natzie ca si tine) sunt mult inferiori celor din state (unde te lauzi k iti faci veacul pe acum) ...documenteaza-te putin inainte sa deschizi gura. apropos ...aici nu contorizeaza nimeni posturile tale ...asa k da fugutza pe pro-bike
-
eu, joi, 20.09.2007 23:49asta este
retarzi aia care zic ca treb interzis , n-are nici o legatura
-
Alex, vineri, 21.09.2007 01:04Test Drive
Eu cred ca la proces ar trebui ignorat complet faptul ca tipul era ziarist in timpul unui drive-test. Era la volanul unei masini, a condus neatent si a omorat un pieton, e bun de puscarie si cu si fara drive test. In ce priveste ziaristii care fac drive-test-uri, cat timp fac drive-test-uri in conditii normale n-au nevoie sa fie piloti. Insa cu o masina foarte puternica eu n-as lasa pe oricine sa conduca fie si in conditii normale. Trebuie sa ai experienta, ca dc. ai condus toata viata o dacia (sau ma rog, chevy etc. ce au aia pe acolo), se poate sa o mai scapi si prin pomi, pietoni etc.
-
neamtu, vineri, 21.09.2007 02:03jurnalistii auto au 3 ...
E irelevant faptul ca lucreaza ca jurnalist auto,pedeapsa nu trebuie diferentiata fata de a unui alt participant la drive test care ai fi avut alta profesie.Ca se simt ei deasupra muritorilor de rand e problema lor.Pacat ca a trebuit sa moara un om ca sa aiba subiect de meditatie asupra propriei conditii.In Ro infractiunea este de ucidere din culpa,in america este alt sistem de drept(crime si delicte ,etc).Nu licenta de piloti le-ar trebui,acele masini nu vor fi conduse doar de piloti,altceva le lipseste....
-
Petre, vineri, 21.09.2007 08:44Pentru 3l cool!!!
Bravo,ai dreptate,ai remarcat bine,acolo,viteza se masoara in MILE,iar pe autostrada,adica,FREE-WAY,paradoxal,dar limita este 65 mille=104km/h,hai 105 km/h,dar nu cum zica autorul articolului. poti sa-i explici ca acolo,temperatura este in grade Fahrenheit,greutatea in pound(livra),distanta in mile,capacitatile volumelor in barili,galoane,etc Bravo,bine ai remarcat!
-
Marius_, vineri, 21.09.2007 10:22
in urma unui accident soldat cu moartea pietonului.. accidentul a avut loc in luna mai pe autostrada... pietoni pe autostrada? :)
-
Rares, vineri, 21.09.2007 10:45Ciudat...
"Accidentul a avut loc in luna mai pe autostrada California" Is curios, ce parcari sunt pe autostrazi? si cat de mare a putut fi curba aia, incat sa fie necesara o schimbare de viteza? Ce autostrada e aia? Oricum, personal cred ca ar trebui ca cei care fac altfel de teste sa aiba o pregatire speciala. Nu poate oricine sa conduca un bolid de sute de cai putere. Trebuie sa stii sa strunesti calutii aia...
-
jazzboy, vineri, 21.09.2007 14:16test drive....
numai numele de TEST DRIVE ar trebuie sa insemne un test...iar testele se fac pe circuite pentru asa ceva nu pe autostrazi.... se putea teste pe o pista de aterizare intr-un aeroport dezafectat.... sa fim seriosi..ar merita inchis si proprietarul mashinii....
-
jack, vineri, 21.09.2007 18:48
pieton pe autostrada!!!!!!!!! ce naiba cauta ala pe autostrada.....
-
AndreiRN, vineri, 21.09.2007 21:44Highway
A fost probabil o greseala de traducere a cuvantului highway. Autostrada s-ar traduce freeway in California si pietoni nu au acces la carosabil. Legal vorbind. Cat pt "americanu' romanash" nu pot sa-s spun decat sa creasca mare si sa fie mandru de numele si identitatea lui. Doar raufacatori si adolescenti isi ascund identitatea si este usor de inteles motivul.
-
Yoska, vineri, 21.09.2007 23:23Test Drive
Ce inseamna de fapt test drive ? Care este diferenta intre Test Drive pe care il face un jurnalist si cel pe care il facem noi cand mergem sa cumparam o masina noua ? La chestionar as mai fi pus 1 varianta :"Sa raspunda in fata legii de faptele sale !" Nu putem sa condamnam pe cineva asa TAC PAC NU ? OK parerea mea este ca a gresit sau poate nu nu avem toate detaliile incidentului.
-
Paul, sâmbătă, 22.09.2007 03:15Americanii,retardati,analfabeti...tot aia
La cat de prosti sunt ei ca natzie americanii astia,daca si jurnalistu ala era tot american nu ma mira de ce a schimbat la viteze pana la omorat pe ala...si acuma dupa ce la omorat fie cal baga la puscarie fie ca nu, oricum tot mort ramane ala ... mai bine ar avea grija sa nu se mai intample si altadata teste de genu asta.... jurnalistu ala deabia daca stia probabil sa zica alfabetu ca marea lor majoritate dealtfel dar sa mai conduca un bolid de sute de cp.. :|
-
alex59, sâmbătă, 22.09.2007 13:28test driver
daca accidentul sa produs pe un drum"public"il numesc accident din"imprudenta"si as solicita pedeapsa maxima conform legii. 1.daca avea experinta trebuia sa-si dea seama ce se poate intampla ciculand cu viteza in curba! 2.daca nu avea experienta ,cu atat mai mult,trebuia sa conduca prudent! Nu te joci cu caii putere pe drumuri publice.
-
Maka, luni, 24.09.2007 13:18Jurnalisti auto necalificati dar...
...si angajati de la importatori. La lansarea VW Passat (ultima incarnare) un angajat Porsche Romania a comis un omor testand masina in vederea lansarii in Romania. La eveniment erau prezenti cateva zeci de jurnalisti romani si nimeni nu a scos o vorba (doar papagalii lamentati de la OTV). Asta arata cum e cu legea pentru jurnalisti. In alta ordine de idei, multi jurnalisti auto din Romania nu sunt nici jurnalisti , nici specialisti auto de vreun fel. Ar trebui sa se impuna conditia minima de a avea un curs de pilotaj saumacar conducere auto si unul de tehnica auto ca sa isi poata da cu parerea pertinent si fara a produce pagube.
-
julian, marţi, 25.09.2007 10:28test drive in oras
ar trebui sa il puna pe scaunul electric si sa il arda... idiotu' mergea cu peste 120km/h in oras? pe scaun cu el, trebuia sa stie ca asa ceva se poate intimpla la viteza aia si a ales sa ignore asta. crima cu premeditare. vroia sa omoare pe cineva. si apoi cine ii da sa faca test drive unui idiot o masina d'asta in oras? si ala ar trebui sa ajunga in pirnaie. ce, s-au terminat pistele de curse in America? la noi mai inteleg, dar la ei?
-
Vai MamaVoastra, marţi, 25.09.2007 17:01Totusi
Pana la urma, era pe autostrada, apoi parcari apoi pietoni??? Hotaraste-te mega jurnalist automarket ce esti ! Dooh !
-
florin_cars, joi, 27.09.2007 02:15pt Julian..
era vorba de "Un alt cap de acuzare este depasirea limitei de viteza de 120 km/h." e total diferit d ce ai inteles tu. Limita era de 120km/h, el putea sa fie avut si 125km/h, k era freeway sau highway, nu conteaza, nu se "plimba" pe o strada mica...era o zona de VITEZA. Cat despre pedeapsa, care i se cuvine si gata..fara tam-tam ca daca e jurnalist e tot om si el.
Citeste si
-
GENERAL | joi, 28 iuniePikes Peak: Ediţia 2012 a fost anulată din cauza incendiilor din ColoradoEdiţia din acest an a etapei de viteză în coastă de la Pikes Peak a fost anulată, anunţă organizatorii evenimentului. În 2012, Pikes Peak aniversa 90 de ediţii şi asfaltarea integrală a traseului. Citeste tot
-
GENERAL | miercuri, 27 iuniePrinţul Albert de Monaco vinde la licitaţie 38 de automobile clasice din colecţia tatălui săuPrinţiul Rainer III de Monaco a strâns de-a lungul anilor o colecţie impresionantă de automobile clasice. Însă fiul său, Albert are o altă viziune şi a decis să vândă 38 de exemplare la o licitaţie ce va avea loc pe 26 iulie. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieStudiu: Toyota este cel mai ”verde” brand din lumeÎn topul celor mai ”verzi” 100 de companii din lume, Toyota a reuşit să ocupe prima poziţie. Alte trei branduri auto reuşesc să pătrundă în Top 10. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieNissan Leaf va alerga la Goodwood în marşarierNissan a anunţat că va alerga la Festivalul Vitezei de la Goodwood cu un Leaf care va parcurge traseul de 1.86 kilometri în marşarier. Citeste tot
-
GENERAL | marţi, 26 iunieBulgaria ridică limita de viteză pe autostrăzile moderne de la 130 la 140 km/hBulgaria devine ţara europeană cu cele mai mari limite de viteză după Germania şi Polonia. Vecinii noştri pot circula cu până la 140 de kilometri pe oră pe porţiunile modernizate ale autostrăzilor. Citeste tot
".Jurnalistii auto ar trebui sa aiba licenta de pilot pentru a aface test -drive" ce tare :) unii ziaristi auto de la noi sunt paraleli cu subiectul si voi intrebati de licente de pilot