Kia susține că mașinile electrice vor deveni profitabile în Europa în 2-3 ani: “Vrem să vindem 30.000 de unități anual până în 2021”

Publicat miercuri, 14.11.2018 10:56 de Paul Cosma

Kia se așteaptă să obțină profit cu mașinile sale electrice în Europa în cel mult 2-3 ani. Constructorul sud-coreean are ca obiectiv să vândă anual 30.000 de mașini electrice până în 2021.

Kia a dezvăluit la începutul lunii mai primele imagini cu Niro EV, versiunea electrică a SUV-ului subcompact.

Niro EV va fi disponibil pe piață în două versiuni: cea de top va integra un acumulator de 64 kWh care va oferi o autonomie de până la 450 de kilometri conform noului standard WLTP, în timp ce a doua variantă va beneficia de un acumulator de 39.2 kWh care va asigura un rulaj de peste 300 de kilometri.

Constructorul sud-coreean susține că, atât Niro EV, cât și celelalte modele electrice ale sale vor deveni profitabile în Europa în cel mult 2-3 ani, potrivit publicației Autocar. În plus, Kia are ca obiectiv să vândă anual circa 30.000 de mașini electrice până în 2021.

Kia și Hyundai au anunțat recent că pregătesc investiții de aproape 22 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea de tehnologii autonome și lansarea de noi modele electrice, în următorii 5 ani.

Via Autocar

 

  • vianu, miercuri, 14.11.2018 11:02

    probabil ca au invatat o alta matematica la scoala odata ce nemtii sustin ca electricele "cah" si dieselul "good" + 22.000.000.000 USD investitii in electrice si autonome..... parca suna altfel decat lamentarile cum ca "ne pierdem si bruma de profit" daca UE continua cu ecomarxismu' lu' peshte

  • unu, miercuri, 14.11.2018 11:23

    KIA si Hyundai au toata gama de alimentare alternativa, full electric, hybrid (care au cutie automata traditionala nu CVT, cine a condus prius stie ca nu este o placere) + hydrogen si primesc baterii de la lg chem ca si tesla la inceput sau cand mai ramane si acum din cand in cand fara baterii. poate o sa faca o fabrica mare merc+bmw+vw de baterii si o sa produca si ei intr-un ritm competitiv, dar mai dureaza lejer 2-3 ani.

  • Daniel_kid, miercuri, 14.11.2018 11:41

    Deja Kona EV rupe tot. Altii nici nu viseaza la curent in roti, vezi Fiat, Skoda, Seat, Mazda, Dacia :),

  • @unu, miercuri, 14.11.2018 12:04

    o mica corectare: hibridele hyundai si kia nu au automata traditionala, ci automata cu dublu ambreiaj. prin traditionala se intelege de regula convertizor de cuplu. pt un condus mai sportiv/agresiv, ai dreptate... nu e cine stie ce placere la condus un CVT, dar pt un stil de condus fluid/anticipativ si confortabil (fara smuceli) CVT-ul e de preferat, ca sa nu mai amintesc ca dpdv eficienta este imbatabil.

  • Kirotractor, miercuri, 14.11.2018 12:59

    Cred că cea mai importantă-i deducția logică extrasă din comunicatul coreenilor - și anume că EV-urile NU sînt profitabile deocamdată. Pentru ei și-n Europa cel puțin (poate și fiindcă e-Kona, e-Ioniq ori e-Niro nu-s produse în UE ca alte modele Kia/Hyundai, fiind implicit taxate de.. eco-marxiști :-)) P.S. Trebuie (re)amintit totuși celor hiper-e-ntuziaști :-) *micul* detaliu că pt un e-Kona termenul de așteptare pînă la livrare depășește deja 1 (un) an - în Vest, evident, că la noi oferta-i sublimă, dar lipsește cu desăvîrșire. Problemuța (in)disponibilității bateriilor în raport cu cererea devine deci acută. Și asta, la un procent de 1-2-5% E-vânzări din total...

  • Daniel_kid, miercuri, 14.11.2018 15:43

    @kirotractor, bine ca nu astepti 3 ani ca la Tesla, si nici nu poti cumpara ce masina vrei tu. Doar model 3 de 60.000.

  • cobe, sâmbătă, 05.01.2019 17:12

    Trebuie doar sa mai asteptam 2-3 ani pana isi pun la punct bateriile cu electrolit solid,aceste baterii au capacitate de stocare de 2 ori si ceva mai mare si au o garantie la fel.Atunci cei de la grupul hyundai+kia vor da lovitura atat prin pretul scazut al masinilor cat si dpdv al profitului,nu degeaba au dat suma aceea mare a investitiilor in acest segment si nu numai.