Vânzări premium în octombrie: BMW și Mercedes-Benz îmbunătățesc rezultatele de anul trecut, în timp ce Audi înregistrează o scădere considerabilă
Mercedes-Benz domină clasamentul vânzărilor premium. Constructorul din Stuttgart a raportat 190.021 de unități comercializate în luna octombrie. BMW se clasează pe poziția secundă cu 171.131 de exemplare, iar Audi completează podiumul cu 117.600 de unități vândute la nivel global în octombrie.
Noul ciclul de testare WLTP a reușit să pună în dificultate mulți constructori auto, iar lipsa unor versiuni din portofoliu a generat o scădere importantă a vânzărilor în luna septembrie. O parte dintre producători s-au adaptat rapid și au reușit ca în luna octombrie să revină la ritmul normal. În segmentul premium, BMW și Mercedes-Benz au reușit ca în octombrie să îmbunătățească rezultatele obținute în același interval din 2017, în timp ce Audi încă trece printr-o perioadă dificilă.
În luna octombrie, Mercedes-Benz a comercializat 190.021 de mașini, în creștere cu 3.9% față de aceeași perioadă a anului trecut. Producătorul din Stuttgart rămâne lider după primele 10 luni ale anului cu peste 1.9 milioane de mașini comercializate la nivel global, în creștere cu 0.3% față de perioada similară din 2017.
În Europa, vânzările Mercedes-Benz au crescut cu 3.9% în luna octombrie, aceeași tendință fiind remarcată și pe piața din China, unde producătorul din Stuttgart reușește o îmbunătățire a rezultatelor cu 9.2%.
Luna octombrie a fost una generoasă și pentru BMW. Producătorul bavarez a comercializat 171.131 de unități, în creștere cu 1.6% comparativ cu perioada similară din 2017. După primele 10 luni ale anului, BMW "și-a trecut în cont" peste 1.7 milioane de unități vândute, cu 1.8% mai mult față de același interval din 2017.
În Europa, vânzările BMW au crescut cu 2.6% și au ajuns la 88.277 de unități. Pe piața din China, producătorul bavarez reușește o creștere cu 12% (56.439 de unități), în timp ce pe piața din SUA, BMW a înregistrat o scădere cu 1.7%.
Audi nu a avut o toamnă liniștită. În luna septembrie, producătorul din Ingolstadt a vândut cu 22% mai puține mașini față de perioada similară din 2017, iar în luna octombrie, "pierderea" suferită a fost de 25.7% (117.600 de unități) comparativ cu aceeași perioadă din 2017.
Pe piața din Europa, Audi a comercializat doar 32.150 de exemplare, în scădere cu 52.7%. Aceeași tendință a fost înregistrată și în SUA (-17.3%), dar și pe piețele din America Latină. Singura piață majoră unde Audi a înregistrat un rezultat pozitiv a fost cea din China (+5.4%, 56.729 de unități).
După primele 10 luni ale anului, Audi raportează peste 1.5 milioane de mașini vândute, în scădere cu 0.9% față de aceeași perioadă din 2017.
Loc | Constructor | Vânzări octombrie 2018 |
Creștere | Vânzări ian-oct 2018 |
Creștere |
1 | Mercedes | 190.021 | 3.9% | 1.905.108 | 0.3% |
2 | BMW | 171.131 | 1.6% | 1.737.348 | 1.8% |
3 | Audi | 117.600 | -25.7% | 1.523.300 | -0.9% |
Via Mercedes, Audi, BMW