Lancia Pu+Ra Montecarlo: concept care sărbăorește 50 de ani de la lansarea modelului

Publicat luni, 29.09.2025 17:57 de Silvian Irimia

Christopher Giroux, Senior Exterior Designer pentru cei de la Ford, a realizat un prototip aniversar pentru modelul Lancia Montecarlo. Conceptul a fost denumit Pu+Ra Montecarlo și a primit chiar și o versiune de raliu.

Pentru a sărbători 50 de ani de la lansarea modelului Lancia Beta Montecarlo, designerul francez Christopher Giroux În prezent Senior Exterior Designer la Ford). a ales să reinventeze modelul Montecarlo, un coupé legendar al anilor ’70.

Această reinventare s-a făcut printr-o interpretare modernă, fidelă spiritului modelului original, dar adaptată noului limbaj de design Pu+Ra. Între timp, Lancia a dezvoltat conceptul HPE. Pe contul său de LinkedIn, Christopher Giroux explică faptul că a lucrat cu mare plăcere pentru a păstra senzația și atmosfera anilor ’70, dar într-un mod mai radical.

Schițele sale, care combină tehnici tradiționale cu instrumente digitale moderne precum Photoshop și Blender, dau viață unui coupé ce pare, în același timp, venit din trecut și proiectat spre viitor.

Proporțiile și detaliile simbolice ale modelului creat de Paolo Martin la Pininfarina în 1975 sunt din nou vizibile. Însă ansamblul primește o reinterpretare contemporană: faruri LED în formă de T, elemente circulare pe capotă și plafon inspirate de Pu+Ra HPE, linii sculptate și dinamice.

Este imposibil să vorbești despre Montecarlo fără a-i aminti rolul în competiții. Șasiul său a stat la baza legendarului Lancia Rally 037, ultima mașină cu tracțiune spate care a câștigat un titlu mondial WRC. Pentru a celebra această moștenire, Giroux a imaginat și o versiune de raliu a conceptului.

Cu jante aurii, un bodykit lărgit, prize de aer agresive și un eleron spate, această versiune evocă ADN-ul sportiv Lancia și epoca sa de aur în raliuri. Giroux insistă că acesta este un proiect personal, liber, fără legături oficiale cu Lancia sau Stellantis.

În ceea ce privește sistemul de propulsie, designerul nu a precizat nimic. Proporțiile și stilul sugerează o orientare electrică, dar unele schițe lasă să se înțeleagă o versiune hibridă cu motor central.

via Carscoops