Tesla Model Y, cea mai vândută mașină electrică în Europa, în august

Publicat luni, 29.09.2025 13:51 de Tiberiu Safta

Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină electrică în Europa, în luna august. Chiar și așa, vânzările acestui model au fost mai mici comparativ cu anul trecut.

În august, Tesla Model Y și-a păstrat poziția de cea mai vândută mașină electrică în Europa. Modelul mărcii americane deținute de Elon Musk și-a găsit circa 8300 de clienți noi pe Bătrânul Continent în ultima lună a verii. Cu toate acestea, vestea nu este tocmai pozitivă pentru marcă, deoarece vânzările modelului au scăzut cu 37% comparativ cu performanța din august 2024.

Pe locul 2 este noua Skoda Elroq, care a fost vândută în 6540 de exemplare. Modelul ceh este carnea din sandwich-ul Tesla, deoarece pe locul 3 se regăsește Tesla Model 3, care a avut vânzări mai mari cu 15% față de aceeași perioadă de anul trecut.

Clasamentul primelor 10 modele electrice vândute în Europa în august este completat de: BMW iX1, Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, Kia EV3, Skoda Enyaq, Renault 5 E-Tech și Volkswagen ID.7.

Cu privire la clasamentul mărcilor, Tesla conduce în segmentul electric, cu 14.750 de mașini vândute pe Bătrânul Continent în luna august, mai puține cu 23% față de anul trecut. Americanii sunt urmați de Volkswagen, cu 16.523 de mașini electrice vândute și o creștere de 45%, în timp ce podiumul este completat de BMW, cu peste 13.000 de mașini electrice comercializate în august.

via Profit

  • Dutz, luni, 29.09.2025 20:00

    Asta-i bună, 14 mii Tesla față de 16 mii VW, primul loc Tesla :)))

  • @Dutz, marţi, 30.09.2025 09:23

    E ca la electric vs diesel: electric creste, diesel scade, primul loc la romani tot diesel este :)) https://www.mediafax.ro/externe/china-trimite-2-000-de-muncitori-in-europa-pentru-a-construi-o-fabrica-de-baterii-destinate-vehiculelor-electrice-23617237 Ne mananca chinezii pentru ca au fost multi prosti contra electric si acum suntem la mana lor ca ei sunt departe. Cand faci pipi contra vantului te uzi. In curand nici Tesla si nici VAG nu vor mai fi primii, ci chinezariile.

    Dutz, marţi, 30.09.2025 20:22

    Din câte înțeleg să produci baterii auto este nevoie de o infrastructură specifică și foarte complexă, extracție și prelucrare metale (rare). Nu văd cum Europa sau chiar SUA ar putea concura cu China pe acest domeniu. China fac ce vor, dacă un munte trebuie “ras”…. asta este, no problem! Dacă mai punem și costul forței de muncă, parcă se mai elimină din ceață. Pe de altă parte nici în China nu este totul roz, au început de ceva luni cu reducerea programului de lucru, se mai închid fabrici etc. Adițional aș adăuga că vânzările din ultimele luni (la export), au fost cel mai probabil artificial umflate de faptul că au “invadat” anumite piețe și în unele cazuri destul de agresiv cu reduceri de prețuri care în acest moment au cam dispărut. Vom vedea în perioada care urmează în ce măsură China va reușii să continue să vândă aceleași volume ca în ultimele luni. Comparația cu 2024 este prea puțin relevantă din punctul meu de vedere.

  • M_Frank, marţi, 30.09.2025 09:32

    @Dutz.. textul subliniază paradoxul: deși Tesla a vândut mai puține mașini decât Volkswagen în august, este considerată „lider” pentru că domină în ansamblu segmentul electric, iar concurenții (VW și BMW) cresc destul de rapid, dupa cum spun cifrele..

  • Matei_cel_nou, marţi, 30.09.2025 11:03

    AM nu s-a sinchisit sa verifice informația preluată din tabloidul Profit. Au copiat cu toptanul.