Lexus LFA va ieși în curând din producție

Publicat duminică, 24.06.2012 11:00 de Dragoș Băltățeanu

Producția supercar-ului japonez Lexus LFA se apropie de final. Un oficial al mărcii a declarat că Lexus nu va fabrica mai mult de 500 de exemplare ale modelului LFA.

Producția supercarului Lexus LFA se apropie de final. Lexus a declarat printr-un oficial că nu va produce mai mult de 500 de exemplare. Producția modelului supersport a început acum doi ani, iar cei de la Lexus spun că în această perioadă sunt asamblate ultimele exemplare. "Cine vrea un LFA, ar fi bine să se grăbească", a spus Tim Morrison, vicepreședinte Lexus, responsabil cu vânzările.

Coupe-ul Lexus folosește un motor V10 de 4.8 litri ce dezvoltă 560 CP pentru a accelera de la 0 la 100 km/oră în 3.7 secunde. Caroseria este fabricată în mare parte din fibră de carbon, masa totală fiind de 1.480 kg. Viteza maximă înregistrată de modelul Lexus LFA este de 325 km/oră. Prețul acestui model nu este mic, în Europa un LFA constând aproximativ 375.000 euro.

Lexus nu are planuri pentru o a doua generație a modelului LFA, deci acest supercar are șase mari să ajungă un obiect de colecție.

Via | autoblog.it

  • dan_grc, duminică, 24.06.2012 11:16

    Eu zic ca-l scot din productie pt c-au pierdut f multi bani, a iesit acum 2 ani de abia dar cand pretul este de 375 de mii, cel mai scump dintre toate supercar-urile e normal sa se intample asta

  • Skyline, duminică, 24.06.2012 12:16

    Exclusivismul e ultima arma pentru a le mentine imaginea, asta pentru ca e mai slab decat alte supercaruri de pe piata. Unul se gaseste chiar la ei acasa si se numeste Nissan GT-R.

  • john_range, duminică, 24.06.2012 14:42

    Au cam exagerat cu pretul de la inceput,in comparatie cu rivali lui...Imi place foarte mult acest supercar,dar sincer daca mi-as permite as prefera mai mult un Lamborghini sau un Ferrari,si as mai ramane si cu bani in buzunar!!!La 250 de mii poti cumpara un ferrari 458 italia care parerea mea e bestial!!!

  • Samba, duminică, 24.06.2012 18:42

    Mda.....Deosebita masina....dar despre ce a spus @john_range....Si Ferrari SI Lambourghini si Lexus Lfa au cate un avantaj si un dezavantaj ...Ghici ce:Ferrari si Lamborghini,au avantajul ca au motoare mult mai puternice si pretul mai mic decat LFA,iar dezavantajul lor este ca nu au fiabilitate asa buna cum are LFA,chiar daca LFA nu are putere si costa mai mult,este mai fiabil.Si acuma,spunetimi si voi mie ,cand ati vazut voi un LFA in flacari?,ca la Lamborghini si la Ferrari vezi mai aproape tot timpul.Nu vreau sa o spun cu rautate,si mie imi plac toate 3 dar adevarul cam asta ar fi despre Ferrari si Lambirghini.

  • john_range, duminică, 24.06.2012 19:23

    @Samba....dar spune-mi tu mie cate exemplare LFA sunt in lume???vezi bine numarul mai sus....si cate exemplare de ferrari si lamborghini sunt in lume???alege doar cate un model de la fiecare si fa comparatia!!!Eu nu zic ca nu au fost o gramada de incidente in flacari de la ferrari si lamborghini,dar tre sa vedem bine si cauza acestui incendiu,din ce cauza sa produs(poate si si soferul de vina nu numai masina)....intradevar a fost o problema la ferrari cu incendierea masini,dar greseli se intampla la orice producator auto,oricat de mare ar fi brandul!Eu sunt fan Lexus imi place,dar cu LFA-ul asta au cam exagerat putin hai sa recunoastem.....De ce se opresc japonezii???mai puteau sa continue...impotriva concurentilor..parerea mea!

  • Samba, duminică, 24.06.2012 21:09

    @john_range>Nici eu nu imi dau seama de ce sau oprit japonezii cand aveau o arma tocmai buna sa concureze cu ceilalti cu acest LFA,oricum probabil ne vom asepta de la un alt supercar care va fi produs dupa conceptul LF-LC.Desi acesta era mult mai deosebit.Sau poate asta a fost doar inceputul japonezilor de la Lexus sa le arate celorlalti de ce sunt in stare,si poate se vor gandi la o ideea mult mai buna de dezvoltare a unui alt supercar in viitor,desi dupa cate am citi eu pe Am,ar avea un urmas careva fi imbunatazit si care va costa 750.000 eur.Oricum un pret foarte mare pt un supercar.Si Lamborghini si Ferrari produc masini superbe si la preturi bune si cu motoare mult mai puternice,dar ma tot framanta faptul ca a avut probleme in ultimul timp

  • LauCalin, duminică, 24.06.2012 22:09

    John Range, daca e sa ne referim la un singur model Ferrari lucrurile nu stau prea bine in privinta fiabilitatii. Si eu zic ca e mai bine sa analizezi doar referindu-te la nivelul unui singur model, pentru ca in cazul lui Lexus despre asta e vorba. Deci comparatia ca sunt mai multe masini Ferrari si mult mai putine Lexus LFA nu prea mi se pare in regula... se compara ce ofera un constructor vs ce ofera un constructor cu un singur model. Daca vrei sa compari fiabilitatea fa-o la nivel de marci, insa comparatia ar fi cam deplasata... daca iti permit o masina de peste 200-300000 de euro cred ca poti sa o intretii usor, fie ca e vorba de consum sau piese de schimb. :)

  • Hadouken, luni, 25.06.2012 01:06

    @skyline Lexus tine de Toyota, iar Nissan de... Nissan. Deci nu e tocmai la ei in "curte"

  • io, luni, 25.06.2012 08:56

    @Hadouken E doar o chestiune de optiune a celor de la Toyota. Puteau la fel de bine s-o incadreze sub numele Toyota, dar au ales sigla Lexus. E vorba de imaginea care vor s-o imprime. Oricum tot supercar-uri se numesc atat LFA cat si GT-R. Pentru cei pretentiosi la interior, Nissan are o versiune luxoasa a GTR-ului ( Egoist ), iar pe viitor au in plan sa produca o varianta si sub sigla Infiniti. Old news, daca vei cauta in arhiva automarket.

  • Calingura, luni, 25.06.2012 12:22

    Nu cred ca nu il vor mai produce pentru ca nu este rentabil. Au alte planuri mai mult ca sigur si nu are rost sa ne lansam in speculatii asupra lor. Sau daca nu esti fan Toyota putem accepta ca poate la nivel de performante nu este ce si-au dorit. Pentru ca repet motivul rentabilitatii este unul pueril la acest nivel mai ales pentru Toyota. Poti face o paralela cu Veyronul pentru a intelege mai bine.

  • dan_grc, luni, 25.06.2012 13:09

    Motivul rentabilitatii este unul pueril?...pai dupa doar 2 ani se opreste productia si nici vreun urmas nu mai apare, dc cred unii ca toti vor sa tina niste modele doar pt imagine, Toyota nu este VAG, si Mercedes cu Maybach s-a incapatanat sa concureze la superlux si dupa 10 ani au zis pas pt ca pur si simplu pierderie sunt prea mari. Iar strict despre LFA dupa ce ca este cel ma scump nu este nici cel mai performant, ca o comparatie cu-n model supersort, nu cu-n supercar, este mai usor cu jumatate de tona si are aceeasi putere ca un M5 dar accelereaza doar cu 0.6 secunde mai bine, mai ramane atuul exclusivismului....un Lexus nu va fi niciodata mai exclusivist ca un Lamborghini cu tot cu flacari la motor, nu mai vorbesc de o Zonda, Koenigsegg, TVR, Morgan...

  • Calingura, luni, 25.06.2012 14:08

    Da. Este pueril atata timp cat tu crezi ca Toyota a produs LFA pentru banii ce i-ar fi putut aduce LFA si doar LFA. Sa fim seriosi. Toyota castiga probabil din Corolla cat castiga Ferrari si Aston Martin la un loc. Daca Corolla sau Land Cruiser le aduceau pierderi acolo da era o problema si nu mai era un motiv pueril. Atat Toyota care spui tu ca nu e VW cat si atotputernicul VW creaza aceste modele doar pentru ca pot. De ce LFA nu este atat de bun cat ar trebui sa fie la acest pret? De ce nu au construit ceva care chiar sa fie suprem? Pai asta nici ei nu stiu. Eu personal banuiesc mai multe posibilitati: - japonezii au o un rationament greu de inteles de catre ne-asiatici. Nici GTR (cat o fi el de fulminant) nu ar fi pe lista mea daca as putea lua doar 1 masina sport in viata. Au ei un talent de a fi pe o nisa, de a fi mai radicali, mai nonconformisti - pe de alta parte tu crezi tot ce ti se spune? Cine iti da tie garantia ca acest pret nu este un pret umflat oricum? Caz in care nu numai ca au facut bani dar au deschis apetitul pentru masini exclusiviste (a se intelege rare). Mai exact drumul pentru un model si mai performant, si mai frumos poate si sigur si mai bine plasat in raport cu competitorii DAR garantat binisor mai scump. Ce zici de posibilitatea asta? - sau este intradevar nerentabil modelul dar tot pueril si irelevant ramane motivul pentru ca poate au vrut sa testeze anumite tehnologii, anumite principii. Iti dai seama ca orice model nou bazat pe o platforma noua este absolut nerentabil pana la un anumit prag nu? Pentru ca in el se regaseste amortizarea inovatiei in primul rand. Aceasta ultima ipoteza coroborata cu faptul ca tot ce au produs s-a vandut fara cazne ar trebui sa iti spuna ca puteau pur si simplu sa astepte sa mai vanda 1000 de exemplu. Alege una din variante si castigi. Oricum e doar opinia mea. Adevarul cine stie care este.

  • dan_grc, luni, 25.06.2012 14:22

    Un supercar se face pt imagine, clar ,si toti accepta un grad de pierderi, dar cand pierderile sunt prea mari nu le mai accepta, adica daca anuntau de la inceput ca LFA se va produce doar 2 ani sa aratam ca putem, era altceva, dar cand anunta ca nici succesor nu va mai avea....poate au cheltuit 1 miliard pt proiectul asta si au pierdut mai mult de 50%, atunci orice firma sanatoasa la cap opreste proiectul pt ca sunt prea multi bani aruncati, iar in privinta VAG am spus ca este altceva pt ca -si permit sa amortizeze costurile mai repede decat oricine.

  • dany, luni, 25.06.2012 15:14

    Eu nu stiu ce va tot ambalati atat pt ca: 1. Toyota a zis clar ca nu produce mai mult de 500 buc 2. La pretul ei e clar ca scopul a fost sa fie un icon car al lui Lexus si nimic mai mult. 3. Pretul se datoreaza excluzivismului si tind sa cred ca si-au scos ban pe ban 4. Masina asta n-a fost facuta niciodata sa doboare timpi pe circuit, ci sa ofere maximumul posibil pe care-l poate oferi Toyota prin Lexus. Ceea ce, sa fim seriosi, e remarcabil pt un producator de masini de serie, in speta Toyota. Daca as fi avut posibilitatea, as fi detinut un garaj macar cat o zecime din cel al lui Jay Leno si sigur modelul asta ar fi fost parte din colectie. Este foarte impresionant felul in care se aude motorul in acceleratie.

  • Calingura, luni, 25.06.2012 15:41

    Dan e doar o problema in ce spui tu. Presupui ca sunt retardati. Ei stiau de la inceput cat ii va costa si cat trebuie sa vanda ca sa scoata profit. Daca tot ce isi doreau era profitul cu acest model crezi ca il mai scoteau pe piata? Chiar crezi ca le-au spus unora "aveti mana libera. Faceti ce va taie capul si daca aveti noroc poate facem si bani" ? Presupunand deci ca stiau si ei cat ii va costa este matematic clar ca nu pentru bani l-au fabricat.

  • john_range, marţi, 26.06.2012 14:35

    @LauCalin.....daca ai inteles bine sau ai citit bine am zis clar ca ....de un singur model am vorbit cand am facut comparatia...am zis alege un singur model de la ferrari sau lamborghini...e asa de greu de inteles...de aceea am facut referire la un singur model pt ca Lexus are doar un singur model supersport ca sa poti face comparatia???NU m-am referit in general la toate modelele celor de la ferrari si lambo!!!Io nu va inteleg pe unii va este asa de greu sa intelegeti ceea ce zic altii???inainte sa comentezi la adresa mea trebuia sa citesti de 2 ori ca sa intelegi ce am scris,pt ca am scris clar si explicit in limba romana,dar tie ti-a fost greu sa intelegi!!!