Loganul a devenit "simbolul ironic al crizei" in Germania

Publicat marţi, 10.03.2009 12:06 de Mircea Meșter

Publicatiile europene sustin ca masurile de sustinere a pietei auto din Germania s-au orientat, ironic, spre Dacia si spre Logan. Modelul romanesc devine astfel "simbolul ironic al crizei".

Simbolul segmentului low-cost in Europa si in intreaga lume, Dacia Logan, este considerat de catre Business New Europe "simbolul ironic al crizei din Germania". Noul statut al modelului romanesc vine in urma masurilor luate de guvernul german pentru sprijinirea industriei auto din aceasta tara.

Luna februarie a adus cateva masuri interesante ale Statului german, printre care si o prima de casare de 2500 de euro care avea rolul principal de a ajuta producatorii interni, cum sunt Opel, Volkswagen, Audi sau BMW, sa vanda mai multe masini intr-o perioada de criza accentuata. In acelasi timp, Angela Merkel s-a opus unui pachet de sprijin regional pentru statele emergente din Europa Centrala si de Est, sustinand ca primele piete care trebuie "salvate" sunt cele proprii.

Ei bine, ironia a facut ca, in momentul intrarii in vigioare a primei de casare, germanii sa isi indrepte atentia spre modelele Dacia, pe care si le permit mult mai usor in conditiile in care pretul unui model al constructorului roman ajunge acum la 5000 de euro.

"Dacia devine 'beneficiarul obraznic' al programului de stimulare economica introdus de Merkel, Loganul transformandu-se in simbolul ironic al crizei", scrie publicatia Business New Europe, citata de Mediafax.

  • Vlad, marţi, 10.03.2009 12:38
    Dacia Logan

    Desi nu sunt detinator de Logan ,trebuie sa recunosc ca ma simt mandru ca roman cand vad in Germania mii de Logan-uri , in special MCV-uri . La raportul calitate pret Logan este imbatabil . Priviti doar varianta europeana a lui Tata Nano care costa 5000 euro .Loganul nostru este avion supersonic pe langa cutia de chibrituri indiana .

  • gogu, marţi, 10.03.2009 12:39
    Logan

    De data asta i-am pacalit noi cu Logan-ul,ei ne-au tot traso cu sh-urile lor.Probabil ca o sa ne-o mai traga peste 2-3 ani cand vom importa Logan,Sandero de la ei bineinteles sh.

  • Ionut, marţi, 10.03.2009 12:42
    Dacia

    Ai mare dreptate intradevar, nu vad de ce ar mai trebui o marca asiatica in plus pe piata europeana care nu are nimic din punct de vedere al tehnologiei sau al traditiei, exista suficiente marci pe piata mondiala pentru toate buzunarele asa ca......

  • Cristi, marţi, 10.03.2009 12:51
    Dacia

    Francois Fourmont a declarat saptamana trecuta ca in prima jumatate a lui 2009 vanzarile Dacia din Germania le vor depasi pe cele din Romania,datorita cererii masive de pe piata germana .In 2008 Dacia a vandut in Romania 85000 masini,in Franta 43000 iar in Germania 25500 unitati . In 2009 Dacia spera sa vanda peste 50000 unitati in Germania .

  • vali, marţi, 10.03.2009 13:17
    veche

    stirea este de ieri- a aparut pe toate site-urile de ieri

  • Mircea, marţi, 10.03.2009 13:31

    Ma bucur enorm de mult ca germanilor le plac masinile noastre. Adica, ii inteleg, ca MCV-ul este cel mai ieftin monovolum de pe piata la ora actuala, si este si unul destul de bun. In plus, ne va ajuta foarte mult industria proprie deci, toate cele bune

  • dacia, marţi, 10.03.2009 13:38
    S_logan

    ca orice minune nu va dura mult pana in mai maxim

  • ioio, marţi, 10.03.2009 13:43
    Dacia - calul troian a lui Renault

    iar roata istoriei se intoarce si germanii sunt ei cei invadati de francezi. Nici nu visa Renault la asa ceva, si ,culmea, cu marca lor "saraca". Se mai vede ca "evropeanu' " isi face calcule la rece, se uita in buzunar si se intinde cat ii este plapuma. Nu acelasi lucru se poate spune despre anti-loganari bastinasi locuitori ai spatiului carpato-danubiano-pontic carora logica de fer din dotare le sopteste la urechile lungite de belciuge ca atunci cand e criza sa isi cumpere masina (pardon) harb de 150.000km "reali" pentru ca, nu-i asa, obrazul subtire cu "germane" se tine.

  • Beewhore, marţi, 10.03.2009 13:50
    Dacia rulz...

    Cum sa nu cumpere Dacia? La drumurile din Germania, Logan-ul nu are moarte. La noi poti sa-ti cumperi tanc si tot esti in service de 2-3 ori pe an pentru uzura de rulare. Daca am avea si noi drumuri ca ei, nu s-ar mai pune atat de tare problema fiabilitatii.

  • ignis, marţi, 10.03.2009 14:01
    Romania's Dacia Logan becomes cult car for crisis-hit Germany

    Unde e "simbolul ironic al crizei"? Autorul articolului spune clar ca Logan a devenit "masina cult" pentru criza din Germania ceea ce e cu totul altceva. Este criza? Ia-ti Logan. Loganul a devenit in Germania ce era VW Beetle in anii 60, o masina simpla si foarte ieftina, cautata de oamenii mai stransi la punga.

  • Alex, marţi, 10.03.2009 14:17
    asa

    Felicitari ! Allez Renault !

  • iulian, marţi, 10.03.2009 15:11
    @ioio

    ...de data asta zici bine...bravo!

  • zagado26, marţi, 10.03.2009 15:12

    @ ignis Foarte corect comentariul: "Loganul a devenit in Germania ce era VW Beetle in anii 60, o masina simpla si foarte ieftina, cautata de oamenii mai stransi la punga."

  • Dacia, marţi, 10.03.2009 15:13

    Excelent, toata abureala asta care o aud pe la noi, cum ca Loganul este "caca" ca se strica, ca nu e bun, ca nu se compara ca VW... Dar costa 1/2 din orice masina germana si MCV-ul il poti folosi cu ca dric... Oricum, felicitari Renault pt orientarea in piata si pt Duster, excelenta lectie de design...

  • mihai, marţi, 10.03.2009 15:27
    criza

    Autorul articolului s-a gindit ca da mai bine la titlu daca introduce si cuvintul IRONIC.... Gazetaria romaneasca bat-o vina!!! Cel mai vindut model este MPV-ul. Peste tot unde mergi numai acest model il vezi. sa dea domnu sa vinda cit mai multe. asigura locuri de munca in tara.

  • Robert, marţi, 10.03.2009 15:35
    Dacia und Deutschland

    Am intrat pe site-ul Daciei din Germania (www.dacia.de) si am ramas placut surprins sa vad cate publicatii din Germania au fost fost impresionate de raportul calitate-pret excelent al masinilor vandute de Dacia . Acestora li se adauga opiniile a zeci de proprietari Dacia care s-au declarat foarte multumiti de alegerea facuta .

  • un sofer, marţi, 10.03.2009 15:48
    mda,

    noroc cu criza,altfel exportam Logan prin Cuba si Surinam!

  • ioio, marţi, 10.03.2009 16:01
    tacerea e de aur...

    si? care e faza?

  • Autogreen, marţi, 10.03.2009 16:07
    Autobahn

    Una e sa faci 100.000 de km pe Autobahn si alta e sa-i faci prin hartoapele din Romania.

  • fan smart, marţi, 10.03.2009 16:07
    in timp ce nemtii...

    ...cumpara loganuri, bucurestenii cumpara la greu bmw x6...

  • Bogdan, marţi, 10.03.2009 18:07
    Bravo

    Nemtii omuleti destepti, scapa de rablele lor si iau masini noi.Cu siguranta in viziunea unui martalog de la volanului unui pasat,bmw,golf.... cu degetele infipte pana la cot in nas, crede ca nemtii sunt niste prosti ca iau prostii de dacii , iar el... e jos palaria.De " prosti " ce sunt nemtii au ajuns acolo unde sunt ... iar romania a ajuns si ea undeva... datorita inteligentei si simtul practic desigur. Iar revenind la subiect cred ca nu va mai dura mult acest elan pe piata auto din germania datorita politicilor ce se " coc " acum pentru a stopa acest fenomen. Dar na, bun si atat, cat o mai fi.

  • Moshu, marţi, 10.03.2009 18:42
    egzista o egsplicatie...

    ...si anume ca, statul german, va reusi prin programul 'tinichiaua", + surpriza creata prin orientarea deutchland-ezului de rand, catre masina romaneasca, sa forteze mana producatorilor interni sa-si ajusteze preturile la o valoare reala si competitiva, nu impusa sub presiunea monopolului obtinut prin acordul, asa, colegial, dintre ei pe toata gama de modele. Zic io(a se citi: fenomen intelectual abisal in gandire) ... :))

  • claudiu, marţi, 10.03.2009 19:09
    hehe

    poate importa loganuri sa le topeasca sa faca opel uri, asa cum faceau cu tractoarele romanesti...tineti minte? ps: tot respectul pentru ca neamtu' gandeste! la roman ii ia banca apartamentul, dar nu-si vinde golfu'...

  • Nick, marţi, 10.03.2009 19:26
    ROMANIA !!

    Atat am de zis : OLE OLE OLE OLA ROMANIA , ROMANIA !!!!! BRAVO IATA CA CONTEAZA MULT CEVA IEFTIN SI ACEPTABIL DECAT CEVA SCUMP SI "BUN" ! SI nu uitati ca pe drum acidentat este poate cel mai bun sedan !

  • FCK Reno, marţi, 10.03.2009 19:56
    Desteptii de la Renault

    ce de bani face acum Renault.....normal, toti banii incasati din vanzarea Loganului, merge la Renault in Franta. Romania nu vede nimic...poate o micsorare de salarii la angajati, dar altceva, NIMIC!

  • dorel, marţi, 10.03.2009 20:25
    bravo

    nu imi place logan, nu voi cumpara logan dar bravo pentru logan, pacat ca brandul dacia nu mai este romanesc

  • ioio, marţi, 10.03.2009 20:47
    @FCK Reno

    ...tocmai s-au marit salariile la Dacia Pitesti....dar asta nu ai de unde sa stii pentru ca "banii merge". Succesuri multe!

  • liviu, marţi, 10.03.2009 20:55
    Loganul in germania

    ce ma bucur dai dracului de nemtalai fascisti

  • AndreiRN, marţi, 10.03.2009 21:12
    Logan

    In Mexic si in US se vinde sub numele de Nissan Versa la $9990.

  • sss, marţi, 10.03.2009 21:45

    ce ratat of of e plina lumea de ei la 10.03.2009 (20:55) Loganul in germania ce ma bucur dai dracului de nemtalai fascisti

  • Robert, marţi, 10.03.2009 21:55
    @ AndreiRN

    Nissan Versa se vinde in Europa sub numele de Nissan Tiida . Tehnic este inrudit cu Dacia Logan,dar designul este diferit . In Mexic , Dacia Logan se vinde sub numele de Nissan Aprio.

  • Razvan, marţi, 10.03.2009 22:29
    Bravo A M si Dacia

    Foarte bine !! Ma bucur maxim, astfel .. mai intra ceva euro in tara si se mai echilibreaza balanta de plati import/export. Economic nu gandeste nimeni pe aici ? Si totodata, calitatea va trebui sa fie ridicata pentru fabricatie, astfel incat sa pastreze sau sa castige si mai multi clienti in DE. Acu fie vorba, pe o masina de 5000 o pui la toate muncile .. o iau tinerii ca sa se distreze cu/in ea, o iau adultii ca o duca la IKEA si sa o umple cu mobila (MCV) o iau profesionistii (VAN) ca sa care toate porcariile in ea si sa nu le pese de bani. Si exemplele sunt multe ! Ce ma bucur, in curand, in lant se va intampla si in alte tari pe principiu .. daca e bun ptr nemti, e bun si ptr noi ! Bravo Angela Merkel, ne ajuti mai mult decat o fac ai nostri conducatori !! Razvan

  • Razvan, marţi, 10.03.2009 22:39
    tot eu ...

    Tot eu .. pentru cei care zic ca banii merg la Renault, ia mai ganditi-va mai inca o data !! 1. Dacia este subsidiara a Renault prin faptul ca a fost cumparat pachetul majoritar de actiuni .. ori pe langa cel majoritar mai sunt si altii mai mici, minoritari care vor avea de castigat ! 2. Prin mai multe transporturi RO - DE au de castigat transportatorii, care trebuie sa alimenteze si in RO -> accize catre stat mai mari, soferi care au un loc de munca, firme care au incasari 3. Furnizorii Dacia, pentru a face fata productiei marite de la uzina fac mai multe livrari, ceea ce implica vanzari mai mari - venituri mai multe -> locuri de munca pastrate 4. Imaginea in dezvoltare a Romaniei, in ochii europenilor .. "dom'le, o fi tara ai cum o fi .. dar fac masini bune" = cati dintre cei cu Skoda nu s-au gandit la un moment dat sa vada Cehia din acest motiv? 5. Cand toate pietele auto sunt in scadere, producatori auto cu traditie in prag de faliment, a noastra Dacia merge inainte .. ca e a Renault-ului sau nu .. daca nu era preluata acum nu aveam de ce scrie aici - da ? Am incheiat, nu am Dacia dar cand vor scoate ceva cum e Duster 99 % voi cumpara una!!

  • Razvan, marţi, 10.03.2009 22:48
    tot eu nr 2 .. ca nu pot parasi stirea

    tot eu nr 2. Domnule Mester, pentru a demonstra ceva mai mult respect catre cititori, Dacia si Automarket in general ... va fac o politicoasa invitatie sa eliminati din titlu cuvantul "ironic" ! un cititor fidel (se poate vedea dupa traceroute ca fac trafic site-ului zilnic)

  • mircea, marţi, 10.03.2009 23:03
    @Razvan

    Pentru ca probabil nu detii un abonament la publicatia citata, imi permit sa iti citez eu. Dupa care astept scuzele de rigoare: "The Logan now enjoys cult status in Germany as an ironic symbol of the crisis." - Business New Europe Automarket nu isi permite, nu si-a permis si nu isi va permite vreodata sa "inventeze" termeni de amorul artei. Multumesc.

  • alex, marţi, 10.03.2009 23:40
    he he

    tot la noi o sa ajunga cand se termina criza, si ei stiu asta ;)

  • Razvan, miercuri, 11.03.2009 01:56
    @Mircea

    Nu detin abonament si nu am pretins asta, iar raspunsul prompt al automarket ma incanta : - ce m.a deranjat pe mine (indiferent cum a fost scris titlul in BNE) a fost acest "ironic" in adaptarea stirii ptr AM.ro, putea fi eliminat (eventual dupa aia sareau unii ca de ce e eliminat?). Daca AM.ro nu inventeaza termeni de amorul artei, asta nu inseamna ca altii nu o fac - pana la urma vorbim de Dacia, marca cea mai denigrata de romani si apreciata in exterior, asadar reactionez - ma preocupa ce se intampla in RO si eu unul cel putin ma mandresc cu marca auto nationala (atat are si RO ca brand comercial de tara, din pacate) iar cand DE apreciaza o masina oarecum anonima si prefera sa dea banii pe aceasta si nu pe un Daewoo/Chevrolet varza sau ceva chinezarii, inseamna ca sunt pe drumul cel bun cei din Colibasi. Multumesc si eu.

  • mtariceanu, miercuri, 11.03.2009 11:36
    loosers

    Ce tare e Romania ...uitati ca voi in Romania traiti cu 300 euro pe luna cel mult .Criza nu se simte in Rromania ca romanu e obisnuit sa traiasca putin si prost. Va bucurati degeaba

  • Dan dela CJ, miercuri, 11.03.2009 11:46
    Parca se intoarce roata...

    asa cum spunea "ioio". As vrea sa vad acum ce comentarii vor mai avea cei de la ADAC care ne-au "desfiintat" Loganul si care l-au si rasturnat "in premiera". As vrea sa vad cum vor mai avea curajul sa-l rastoarne, desi nu m-ar mira sa faca referire la acele teste in situatia actuala, deoarece asa cum spune si articolul "Agela Merkel s-a opus unui pachet de sprijin regional pentru statele emergente din Europa Centrala si de Est, sustinand ca primele piete care trebuie "salvate" sunt cele proprii."

  • aim64bm, vineri, 13.03.2009 12:01
    @Mircea Mester @Razvan

    1.Perfect de acord cu Razvan-se putea renunta la cuvantul "ironic". 2.Domnule Mircea Mester din postura in care sunteti -de formator de opinie si publicist pe un site cu trafic bun in Romania-ar fi de preferat sa nu mai faceti referiri la situatia materiala a cititorilor Dvs. si sa raspundeti cu acelasi ton -POLITICOS -cu care sunteti interpelat. Nu mai faceti pe superiorul si ofensatul din pozitia pe care credeti ca o aveti si incercati sa intelegeti mesajul lui Razvan !

  • radu, sâmbătă, 14.03.2009 16:24
    un lucru bun in tara asta

    macar atat sa avem si noi : DACIA , asta e singurul lucru cu care mai avem curajul sa ne laudam , dar sa nu uitam ca dacia logan nu e un produs 100% romanesc plus ca capitalul e strain ,daca renault nu lua uzina dacia in custodie avea aceasi soarta ca mult ,,celebrul'' mai ales in africa a tractorului nostru cel de toate zilele . felicitari renault meritati din plin fiecare banut castigat ,poate cine stie daca importam un presedinte si un parlament din alta tara poate o vom duce mai bine si noi

  • ha ha ha, duminică, 15.03.2009 02:05
    hmmm

    da,trebuie sa recunoastem:din (ne)fericire,majoritatea am avut dacii.si au fost bune;se stricau le reparai in drum si-ti faceai treaba cu ea mai departe.trebuie insa ca sa ne hotarim asupra unui lucru:brandul dacia e rominesc sau nu?ca daca e rominesc nu e bine ca cica masinile nu-s bune (DEH,MAI SUNT SI OAMENI CARE AU IMPRESIA CA TOT CE E ROMINESC E PROST-GRESEALA mare).Bun.Atunci iara e o problema si anume:daca brandul dacia nu e rominesc iara nu e bine;mai oameni,hotariti-va odata,la voi nimic din ce se face in tara asta chiar nu e bun pentru voi?ATUNCI DE CE CAND MERGETI LA PIATA CUMPARATI PRODUSE ROMINESTI?CA SUNT BUNE?DE CE NU CUMPARATI IN LOC DE ROSII,CASTRAVETI,BRANZA,CARNE SI PAINE ALTCEVA,CA DE EXEMPLU:SERPI,BROASTE,CE AU JAPONEZII,ITALIENII,CA POATE SUNT ALE LOR MAI BUNE CA ALE NOASTRE....

  • junioru', luni, 16.03.2009 02:28
    sh-uri

    apropo de sh-urile pe care si le-au adus romanashii din germania si de logan....s-a umplut tara de golf3(si de alte vechituri)....dupa cum am asistat la o discutie cu niste prieteni legata de acest subiect am ajuns la urmatoarea concluzie...cred acea perioada cand puteai inmatricula aceste vechituri a fost aranjata intre romania si germania...romania a ajuns un fel de cimitir de masini....germania s-a curatat de vechituri....si acum logic ca neamtul mai srac o sa cumpere logan...masina noua,ieftina,poluare relativ mica...aici totul s-a bazat pe naivitatea romanului...."mi-am adus masina frate din germania"...dar acea rabla a lui din germania polueaza mult mai mult decat loganasul nostru....eu am o dacie din 2003...foarte bine intretinuta...si acum are aproape 100.000 de km....credeti-ma ca nu am umblat la motor...si inca merge foarte,foarte bine....si pentru cei anti-logan...am mers cun logan "taxi" care avea saracul 260.000 de km....inca mergea...si era o masina foarte alergata...asa ca....felicitari celor de la DACIA si celor de la RENAULT....

  • junioru', luni, 16.03.2009 02:30
    scuze

    pentru micile greseli de scriere dar este 2:30AM si nu am dormit de 2 zile....

  • daci, luni, 16.03.2009 16:45
    norocul chiorului...

    Unde dai si unde crapa...

  • gigi, sâmbătă, 11.04.2009 00:06
    bv dacia

    toti aveti dreptate in felul vostru dar problema e alta, neamtul primeste 2500 E si mai pune avansul si isi ia un logan ptr el nu e o pierdere 3-4 mii de euro,dar noi de la 880 E cate avansuri sau plati tre sa mai pui sa-ti permiti un logan?de aia multi isi iau sh-uri de la ei ,guvernul nostru sa ofere si el mai mult,dar la noi merge si cu putin ,a mers ea treaba bine si cand ofereau 10 milioane dar acum.