Magna ar putea concedia circa 10.500 de angajati Opel

Publicat joi, 17.09.2009 12:27 de Sebastian Toma

La nivel european, Magna ar putea concedia aproape 10.500 de angajati ai companiei Opel. Dintre acestia, 4.000 de angajati care vor fi concediati sunt din Germania.

Viitorul detinator al unui pachet de 55 % din actiunile Opel ar putea sa concedieze 10.500 de angajati pentru a intoarce compania inapoi la profitabilitate. Canadienii de la Magna au fost acest anunt cu doar doua saptamani inainte de achizitia acestui pachet de actiuni de la americani de la General Motors.

Aceasta previziune incalca promisiunile intiale, care promiteau ca vor fi pastrate mai multe locuri de munca in cadrul Opel, mai ales in Germania. Noul plan al celor de la Magna ar implica eliminarea a 4.000 de posturi in Germania, lucru inacceptabil pentru sindicatul angajatilor Opel, dar acestia nu au drept de veto in privinta unei asemenea decizii.

Siegfried Wolf, presedintele Magna, a anuntat ca doreste sa returneze imprumutul primit de la statul german pana in anul 2015, dar este convins ca Opel va deveni profitabil pana atunci fara probleme. Pentru a plati imprumutul de 4.5 miliarde de euro si a readuce marca Opel pe profit, Magna propune eliminarea unui numar mare de locuri de munca, iar fabrica Opel din Anvers ar putea fi inchisa.

Desi cei de la Magna vor face concedieri pentru a reduce costurile si a intoarce compania germana inapoi pe profit, canadienii vor investi circa 1 miliard de euro pe an in Opel si vor face o investitie de 170 de milioane de euro in fabrica din Rusia. Aceasta fabrica va produce piese Opel si ar putea fi transformata in fabrica de automobile Opel. Desi canadienii de la Magna au cumparat un producator de automobile din Europa, ceilalti constructori europeni nu se vor retrage din parteneriatul semnat cu acestia.

Via | AutomotiveNews (inreg.)

  • Penalul&compania, joi, 17.09.2009 12:50

    Rip Opel!

  • NeoGalaxy, joi, 17.09.2009 13:44

    In sfarsit ceea ce spuneam eu devine adevarat. Magna este din pacate si ea aproape de faliment asa ca chiar sunt curios cat de mult a meritat achizitia Opel-ului. Fiat face niste masini de rahat (cum spun diferite persoane pe aici) dar macar ei faceau ceva cu Opel. Nu de alta dar asa cum Opel nu a mai produs de mult un motor pentru Corsa si Astra, puteau la fel de bine sa ia si MJ-uri ca nu murea nimeni. Dar macar Opel + Fiat rezulta ceva >0. Asta este este timpul ca deciziile politice proaste sa coste viitorul oamenilor. Pana la urma... prost nu este ala care crede ca deciziile lui conteaza ci ala care crede ca fiecare este singur si liber.

  • Chinezu, joi, 17.09.2009 14:10
    @neogalaxy

    Ti-ai schimbat imagiea din avatar./Era sa nu te recunosc

  • NeoGalaxy, joi, 17.09.2009 14:15

    @Chinezu :))) Nu am facut-o ca sa ma ascund, imi place mai mult noul avatar :). Referitor la ce am scris mai sus... nu-mi vine sa cred... 10000 de oameni data afara... Este pur si simplu imposibil ce se petrece, tot ce am citit zilele astea tine numai de concedieri si de someri. Se pare ca capitalismul se aproprie de inceputul sfarsitului, sper eu. Consumerismul si capitalismul sunt mai periculoase ca Sida si orice altceva rau. Parerea mea.

  • Robert, joi, 17.09.2009 16:49
    Aceste concedieri erau inevitabile, indiferent cine cumpara Opel .

    Indiferent cine cumpara Opel trebuia sa faca restructurari pentru ca in majoritatea uzinelor Opel nu s-au facut restructurari din anii 90 iar gradul de automatizare este scazut atat comparativ cu producatorii japonezi si coreeni cat si cu majoritatea rivalilor europeni . Un lucru este clar si anume ca omul nu poate concura in eficienta robotul , in prezent doar in tarile emergente mana de lucru ieftina mai substituie cu succes mana de lucru automatizata . Tot azi, GAZ, viitorul partener in Rusia al celor de la Opel a anuntat ca va concedia in Rusia 14000 de angajati din acelasi motive, uzinele sale urmand a fi modernizate pentru a asmbla in viitor modele Opel .

  • NeoGalaxy, joi, 17.09.2009 17:42

    @Robert: Dar nu zicea ca Opel este profitabila? Nu erai tu care radeai cand eu iti ziceam ca de prin 1990 Opel nu mai este profitabila? Stau stai... tu te pricepi la economie si o sa ne spui ca Opel vinde cele mai multe masini de pe piata dar totusi nu sunt profitabili pentru ca... masinile lor sunt prea scumpe si "prea" perfecte nu?. Nici o concediere nu este inevitabila, totusi cine minte ca in cursul concedierilor Magna zicea ca nu va da afara pe nimeni. Uite ce repede s-a trecut de la nimeni la 10000. Iti dai seama ce manageri bestiali sunt astia de la Magna nu? Apropo... tu spuneai ca Opel are unele dintre cele mai avansate fabrici de asamblare... sau stai... tu vroiai sa ne impresionezi cu nestiinta ta. Asta trebuie sa fie.

  • Robert, joi, 17.09.2009 17:59
    @ Neogalaxy

    Cea din Russelsheim este singura uzina Opel de top in momentul de fata, concurand cu cele mai bune uzine din lume . In anii 90 era alta conjunctura, azi sa nu uitam ca majoritatea concurentilor lui Opel au facut restrucurari masive in ultimii ani, VW concediind intre 2004 si 2006 peste 25000 angajati . Azi ca sa fii rentabil trebuie sa tii pasul cu concurenta in materie de eficienta, altfel nu ai nici o sansa chiar daca produci masini de calitate . Si FIAT va face concedieri la anul, fabricile sale din sudul Italiei fiind tinute in viata in ultimii ani doar din ratiuni politice, tot politica a dictat si deschiderea lor in anii 80 pentru a echilibra balanta intre nordul bogat si sudul sarac al Italiei .

  • gtrazvan, joi, 17.09.2009 22:35
    @ NeoGalaxy

    Ai ramas cam in urma, ca in orice afacere privata trebuie sa te gandesti si la rentabilitate si concurenta, nu conteaza domeniul, nu doar in industria auto s-au facut restructurari ci in toate domeniile, chiar si IT. Acum nu stiu de ce te ambalezi asa ca asta este capitalismul, concurenta si eficienta chiar daca uneori este in defavoarea unora si sa nu-i plangem noi pe nemti ca pe ei nu prea au fost sifonati de criza.

  • illy, vineri, 18.09.2009 12:30
    uimitor

    superb jucat , americanii au dus opelul la vale si de concedierea a 10 000 de angajati sunt vinovati rusii si magna , chiar crede cineva ca de ii lua fiat nu se intampla la fel ?