Malaysia: Fisico da capo al fine

Publicat duminică, 19.03.2006 00:00 de Mircea Meșter

Italianul Giancarlo Fisichella (Renault) a triumfat intr-o cursa plina de spectacol, in care depasirile au fost la ele acasa. Pentru a intregi victoria Renault, Alonso a terminat pe locul al doilea, dupa un duel transat la boxe cu Jenson Button.

Imprevizibilul a invaluit cursa din Malaysia inca din faza calificarilor, cand FIA a tinut secreta componenta finala a grilei. Din cauza celor cinci retrogradari care au bulversat pozitiile la start, fiecare si-a dat cu parerea despre pozitiile pe care se vor afla pilotii la start. Pana si clasicii guru de la Ferrari au gresit aici, toti spunand ca Michael Schumacher va pleca de pe pozitia a 11-a.

Ei bine, surpriza! Duminica dimineata, cand oficialii federatiei internationale au publicat grila oficiala de start, germanul se regasea abia pe locul al 14-lea la start, amanunt care a schimbat brusc strategia de start, singura sansa la clasarea pe unul din locurile fruntase fiind un start excelent.

Startul a avut insa alti actori principali, si aici ne referim in special la Fernando Alonso, cel care a reusit sa ajunga pe pozitia a treia pana la primul viraj, in conditiile in care a pornit de pe 7. Fisichella, eroul din calificari, a pornit excelent, ajutat de cantitatea redusa de combustibil aflata in rezervorul sau si de o excelenta strategie de cursa. Nico Rosberg, tanarul pilot de la Williams, a ratat startul, ajungand pe 7 dupa ce a pornit de pe trei, facand practic rocada cu Alonso. In plus, primele tururi i-au fost fatele germanului, care a trebuit sa faca cunostinta brusc cu frustrarile Formulei 1 si sa abandoneze dupa ce motorul i-a cedat. Ghinion si pentru finlandezul Kimi Raikkonen, monopostul sau fiind scos in decor de un atac imprudent al lui Christian Klien (Red Bull), in urma caruia ambii piloti au fost nevoiti sa se retraga din cursa. Cei de la Red Bull au cheltuit degeaba banii pentru deplasarea in Malaysia, Coulthard poposind pe marginea circuitului la cateva tururi dupa ce Klien please si el la dusuri, in ciuda unui start bun, in care a recuperat 8 pozitii.

Si colegii de suferinta ai britanicului au pornit bine, grupul pilotilor retrogradati in coada grilei reusind sa urce pana la limita pozitiilor care asigura puncte la finalul cursei. Ba mai mult, profitand de strategia de echipa, Felippe Massa (plecat de pe 21) a intrat la boxe la mijlocul cursei in momentul in care se afla pe pozitia a patra.

Si pentru ca vorbeam de imprevizibil, picaturile de ploaie si-au facut aparitia la 20 de tururi dupa start pe circuitul de la Sepang. Daca unii isi frecau deja mainile de bucurie (vorbim aici mai ales de cei care apucasera sa nu alimenteze, printre care se numarau Alonso si Michael Schumacher), ceilalti se rugau ca totul sa fie un foc de paie. Iar rugile le-au fost ascultate, ploaia renuntand sa dea tarcoale cursei malaysiene.

Prima transa de intrari la boxe nu a schimbat foarte multe in clasament, Fisichella marindu-si avantajul in frunte la 9.8 secunde fata de Button, care la randul sau se afla la 4.4 secunde de celalalt component al echipei Renault, Fernando Alonso. Campionul mondial se apropia insa amenintator, reusind sa fie mai rapid ca Button cu aproximativ 0.3 secunde pe tur. Totul urma sa se rezolve dupa a doua oprire la standuri. Plutonul era continuat de Montoya, Heidfeld, Michael Schumacher si Massa.

Intrarea pentru a doua alimentare nu l-a atuncat doar pe Alonso in fata lui Button ci - surpriza – si pe Michael Schumacher in spatele coechipierului sau, Felippe Massa. Mai mult, Massa a reusit sa urce pe pozitia a 5-a dupa ce motorul lui Heidfeld a explodat cu cateva tururi inainte de final. Desi Schumacher s-a aflat timp de 7 tururi la mai putin de o secunda in spatele lui Massa, rusinoasele ordine de echipa de la Ferrari, care in trecut au ridicat numeroase proteste din partea celorlalte echipe si a fanilor, nu si-au mai facut aparitia.

Dezamagitoare prestatia lui Rubens Barrichello, care n-a reusit decat un loc 10, in conditiile in care coechipierul sau s-a clasat pe podium. la acelasi capitol se inscriu ambele masini Red Bull, care s-au retras in prima jumatate a cursei. Masinile Williams au cedat si ele, desi locurile 3 si 4 de pe care au plecat Webber si Rosberg le-au dat sperante britanicilor. Degeaba insa. Despre Toyota nu mai vorbim, punctul cucerit de Ralf Schumacher nefiind deloc multumitor pentru patronii echipei, chiar daca germanul poate fi trecut usor si la suprize, avand in vedere faptul ca a pornit de pe pozitia a 22-a.

Asadar, dubla Renault in Malaysia, Giancarlo Fisichella reusind sa dribleze ghinioanele care anul trecut l-au privat de o clasare mai buna in clasamentul general. Italianul de la Renault a tinut sa ii dedice victoria lui Pietro, un prieten din copilarie care s-a stins din viata acum o saptamana. Locul intai il readuce pe Fisichella in lupta pentru titlul mondial, macar din punct de vedere teoretic. Ramane de vazut cum va continua batalia pentru campionatul mondial peste doua saptamani, in Australia.

CLASAMENT FINAL MALAYSIA

1. G. FISICHELLA (Renault)                1h 30min 40:529   
2. F. Alonso
 (Renault)                              + 4.5 secunde
3. J. Button (Honda)                                 + 9.6 secunde
4. J.P. Montoya (McLaren)                    + 39.3 secunde
5. F. Massa (Ferrari)                               + 43.2 secunde
6. M. Schumacher(Ferrari)                   + 43.8 secunde
7. J. Villeneuve (Sauber-BMW)            + 80.4 secunde
8. R. Schumacher(Toyota)                    + 81.2 secunde

CLASAMENT GENERAL PILOTI

1. F. Alonso (Renault)                         18 p.    
2. M. Schumacher
(Ferrari)               11 p.   
3. J. Button (Honda)                            11 p.   
4. G. Fisichella (Renault)                    10 p.
5. J.P. Montoya
(McLaren)                   9 p. 
6. K. Raikkonen (McLaren)                  6 p.    
7. F. Massa (Ferrari)                              4 p.  
8. M. Webber (Williams)                       3 p.

CLASAMENT GENERAL CONSTRUCTORI

1. Renault                     28 p.
2. McLaren                   15 p.
3. Ferrari                       15 p.
4. Honda                        11 p.
5. Williams                      5 p.
6. Sauber-BMW             2 p.