Marchionne amână încă o dată debutul Alfa Romeo pe piaţa din SUA

Publicat luni, 11.04.2011 13:23 de Bogdan Mirică

Debutul brandului Alfa Romeo pe piaţa din SUA, programat pentru finalul lui 2012, va fi amânat cu cel puţin şase luni. Sergio Marchionne este nemulţumit de designul viitorului sedan mediu Giulia.

Deşi miza pe revenirea cât mai rapidă a brandului Alfa Romeo pe piaţa din Statele Unite, Sergio Marchionne a decis să amâne încă o dată relansarea din cauza unor întârzieri survenite în procesul de dezvoltare a viitorului sedan Giulia.

Potrivit unor surse citate de Automotive News, Marchionne a decis să amâne data lansării cu cel puţin şase luni. Şeful grupului Fiat este nemulţumit de designul modelului Giulia, sedanul de clasă medie, care va conduce ofensiva italiană dincolo de Ocean.

Deşi era programat să sosească la finele lui 2012, Giulia îşi amână sosirea până cel mai devreme la mijlocul lui 2013. Întârzierea este cauzată de designul general al maşinii, criticat de Marchionne şi retrimis în studiourile de creaţie ale brandului.

Marchionne a fost nemulţumit şi de aspectul celor doi corespondenţi ai sedanului Alfa Romeo, modelele americane Dodge Avenger şi Chrysler 200, pregătite să ajungă pe piaţa în 2013. Sincronizarea celor trei modele este esenţială, având în vedere că Giulia, 200 şi Avenger vor împărţi aceeaşi platformă, componente, motoare şi alte subsisteme. Un alt mare semn de întrebare este uzina unde va fi construit viitorul Giulia, Marchionne lăsând să se înţeleagă că va fi preferat un amplasament din Statele Unite, cel mai probabil cel din Sterling Heights, unde se produc actualmente 200 şi Avenger.

Până când publicul va face cunoştinţă cu noul sedan Giulia, Alfa Romeo va aduce pe piaţă un crossover, botezat cu numele de cod C-SUV. Modelul va avea la bază înlocuitorul celebrului Jeep Compass sau Patriot, producţia sa urmând să fie asigurată de uzina din Mirafiori. Crossover-ul este aşteptat la finele lui 2012. Până atunci însă, Alfa trebuie să se descurce pe segmentul premium cu o gamă formată din doar trei modele: Giuelietta, MiTo şi actualul 159.

Chiar şi aşa, italienii vor să atingă 170.000 de unităţi vândute anul acesta, mizând pe succesul lui Giulietta, pentru care se aşteaptă 100.000 de comenzi. Restul vânzărilor ar urma să fie adus de aproximativ 60.000 de unităţi MiTo şi doar 10.000 de exemplare 159. Anul trecut, Alfa Romeo a vândut doar 112.000 de unităţi. În aceste condiţii, planurile italienilor, de a atinge 500.000 de maşini vândute anual, până în 2015, par tot mai greu de atins.

via | automotivenews

  • ScorpyonVAG, luni, 11.04.2011 14:10
    :)

    Amana, deoarece americani nu vor sa auda de spaghetii =)) , si fiabilitate nula.... ! Acuma stiu ca voi primi cele mai multe voturi negative, dar am si eu voie sa fac o gluma, deoarece fiecare persona este individuala !

  • gabi, luni, 11.04.2011 14:21
    dezamagire

    Eu o sa locuiesc in SUA in curand si chiar as dori mult sa achizitionez un alfa romeo. Ar fi mare pacat sa arata o alfa ca un Dodge sau un Chrysler.....

  • schumi, luni, 11.04.2011 14:47
    @gabi

    Felicitari. Te invidiez :-). Cu singuranta ca va veni si vremea cand iti vei putea cumpara un Alfa cu vitezometrul in Miles/h ;-).

  • Eu2, luni, 11.04.2011 15:55
    giulia

    Cum naiba sa nu fie greu sa gasesti designul potrivit pt noua 159,cand actuala e desenata atat de magnific! De succesul Giuliei,de felul cum o sa arate, depinde viitorul alfa romeo,parerea mea.

  • BaditzaEx, luni, 11.04.2011 20:36
    Alfa Romeo - Made in USA

    Blasfemie !!! cele mai reusite modele ale Alfei au fost 159, Brera, GT, ca nu prea au avut asa mari vanzari poate s-a datorat si lipsei de incredere a populatiei vizavi de fiabilitatea Alfei ( ca marca ) in contrast cu principalii sai concurenti ( Audi , Bmw ). Dar renuntarea unor linii de design atat de originale si placute ochiului, precum si adoptarea unor platforme americanesti gen Chrysler sau Dodge, pai cred, ca ar duce la intr-adevar ruinarea si trimiterea acestei marci in anonimat si ar face ca pana si cel mai infocat fan al Alfei sa-si doreasca vanzarea acesteia catre VAG . :(

  • ztele, luni, 11.04.2011 20:58
    @BaditzaEx

    Defapt Alfa Romeo si Dodge vor avea platforme comune, dezvoltate impreuna de catre Chrysler si Fiat. Alfa Romeo are mare nevoie de o platforma cu tractiune spate. Apreciez faptul ca Marchionne este exigent, postura Alfa Romeo actuala nu permite esecuri.

  • Firestarter, marţi, 12.04.2011 14:45
    Platforme

    Alfa Romeo Giulia este intr-un stadiu avansat de dezvoltare si are la baza platforma C-Evo proiectata de FGA si lansata pe anul trecut pe Giulietta. Aceasta versiune a platformei va fi preluata si de viitoarele Chrysler 200 respectiv Dodge Avanger. Principalul motiv al intarzierilor se datoreaza adaptarii design-ului european la normele de siguranta americane. Aceste conditii implica la exterior modificari ale dimensiunilor barelor (din ce am inteles dintr-un articol american). Alfa Giulia va fi primul model global al marcii Alfa Romeo din ultimii 20 de ani, motiv pentru care Marchione se asteapta ca totul sa iasa perfect. Atacarea pietei nord americane trebuie sa fie din start un succes motiv pentru care Giulia trebuie sa se ridice fara compromisuri la nivelul BMW seria 3, Mercedes C si Audi A4. In privinta platformelor Chrysler (ex Mercedes) preluate de catre Alfa, nu cred ca se poate pune astfel problema. Maserati, Alfa si Abarth sunt reunite in prezent de acelasi management si vor avea directii de dezvoltare comune pentru anumite modele. Maserati va avea un nou model, mai mic decat Quattroporte, care va fi lansat in cursul anului 2013 ca si concurent pentru BMW Seria 5, Mercedes E si Audi A6. Platforma acestui Maserati va fi impartita de inlocuitoarea Alfei 166 (nume de cod projetto 941) si de viitoarele generatii ale Chrysler 300. Lancia Thema si Dodge Charger. Noua platforma este realizata de catre Fiat-Chrysler Group si nu va imprumuta nimic de la vechea platforma Chrysler LX (derivata din platforma W210 Mercedes-Benz E-Class).