Mazda MX-30 reînvie motorul rotativ: folosit ca generator pentru o versiune plug-in hybrid
Mazda prezintă noua MX-30 e-Skyactiv R-EV sau, cu alte cuvinte, versiunea plug-in hybrid a lui MX-30. Aceasta utilizează un motor rotativ de 830 centimetri cubi ca generator.
Motorul rotativ este sinonim cu Mazda. Din 1967, când a debutat modelul Cosmo, și până în 2012 (atunci când a ieșit din producție RX-8), constructorul nipon a produs mai bine de 2 milioane de motoare rotative.
MOTORUL ROTATIV SE ÎNTOARCE
Acum, după o pauză de 11 ani, motorul rotativ se întoarce în portofoliul Mazda. Îl vom regăsi sub capota noului MX-30 e-Skyactiv R-EV sau, cu alte cuvinte, versiunea plug-in hybrid a lui MX-30 (primul model cu zero emisii Mazda).
Cu o capacitate cilindrică de 830 centimetri cubi, motorul rotativ al lui MX-30 R-EV este utilizat pe post de generator, sau range extender dacă vrei, astfel că nu există nicio conexiune mecanică între el și roți. Din pachet mai face parte și o baterie de 17.8 kWh.
Ansamblul dezvoltă în total 170 de cai putere, iar în modul pur electric poate acoperi până la 85 de kilometri. Cu bateria încărcată și cu rezervorul de combustibil, cu o capacitate de 50 de litri, plin, noua Mazda MX-30 R-EV are o autonomie de până la 600 de kilometri.
La o stație AC, acumulatorul se încarcă în aproximativ 50 de minute, iar timpul scade la jumătate dacă este utilizată o priză DC.
Cel de la volan va avea la dispoziție 3 moduri de rulare: Normal, EV și Charge.
Din punct de vedere estetic, noua Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV va putea fi deosebită după emblema motorului rotativ montată pe aripile față și, desigur, după denumirea e-Skyactiv R-EV din spate. Modelul nipon va fi disponibil și într-o ediție specială, denumită Edition R.
Aceasta va putea fi comandată numai în culoarea exterioară Negru Jet, cu montanții vopsiți în nuanța Maroon Rouge și cu plafonul negru. Logo-ul motorului rotativ este prezent pe tetierele scaunelor și pe covorașele speciale.
Versiunea plug-in hybrid a lui Mazda MX-30 poate fi deja comandată pe anumite piețe, inclusiv în Marea Britanie. Aici, primele exemplare vor ajunge în reprezentanțe în vara acestui an.
via Mazda
Autonomie totala de 600 km. Minus cei 85 Km. Sunt 515 Km cu ICE iar rezervorul are 50 de litri. Daca pricep destul de bine si sa ma corecteze cineva daca e nevoie, eu ies la 0,09l per km. adica un consum de 9,7l/ suta de km. Pai e bine?