Vânzările de mașini electrificate din România au crescut cu 49% în 2022. Cota mașinilor cu motoare diesel a fost de 13%
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, vânzările de mașini electrificate (hibride, plug-in și electrice) au crescut cu 49% în țara noastră, anul trecut. Astfel, mașinile „verzi” au ajuns să dețină o cotă de piață de aproape 22% în România.
Mașinile hibride și electrice încep să se vândă în numere mai mari și în România. Cele mai noi date furnizate de APIA arată că vânzările de automobile electrificate, care cuprind modele hibride, plug-in sau electrice, au crescut cu 49% în ultimul an. Aici remarcăm o creștere de 83.6% a vânzărilor de mașini pur electrice și un plus de 32.4% pentru modelele hibride cu încărcare la priză.
Astfel, luate împreună, mașinile electrificate dețin o cotă de piață de 21.7% în România. Cele pur electrice înregistrează acum o cotă de 9.1%, o creștere de 3.8% față de nivelul din 2021. Cea mai mare cotă de piață este deținută de mașinile cu motoare pe benzină, de 64.5%, o scădere cu 1.2% față de 2021. În ceea ce privește motorizarea diesel, aceasta are o cotă de piață de 13.8%, adică o scădere de 5% față de acum 2 ani.
În clasamentul celor mai bine vândute mașini pur electrice în România, Dacia Spring este lider, cu 6830 de exemplare vândute și cu o creștere de 122%. Pe locul 2 este Tesla Model 3, cu 3759 de exemplare vândute și o creștere de 248%, iar podiumul este completat de Volkswagen e-Up!, cu 514 unități comercializate și un plus de 18%.
La capitolul modelelor hibride plug-in, Ford Kuga a fost cel mai bine vândut model, cu 324 de exemplare. SUV-ul Ovalului Albastru este urmat de Hyundai Tucson (271 de exemplare), Renault Captur (247 de unități), Mercedes-Benz GLE (246 de mașini) și de Mercedes-Benz GLC (206 bucăți).
Între timp, Toyota Corolla a fost cel mai popular model hibrid convențional, cu 2397 de exemplare vândute. Podiumul este dominat de marca japoneză cu modelele C-HR (1978 de unități) și RAV4 (1697 de bucăți).
La final, în clasamentul general, Dacia a fost cea mai bine vândută marcă în 2022, cu 40.253 de mașini comercializate la noi în țară. Constructorul de la Mioveni este urmat de: Ford (11.992 de exemplare), Renault (11.611 mașini), Toyota (10.717 bucăți), Hyundai (9551 de exemplare), Volkswagen (9059 de mașini), Skoda (8669 de automobile), Mercedes-Benz (7317 unități), Peugeot (4103 exemplare) și BMW (2985 de mașini).
via APIA
-
dan_grc, vineri, 13.01.2023 13:36
Pomana de la stat va crește, dacă vă vine să credeți, cel mai mare bonus din Europa va deveni și mai mare, fondurile vor fi suplimentate de la Rabla clasic, adică tăiate de acolo și puse la electrice, cum ar veni, să decidă piața :)
-
Banditos, vineri, 13.01.2023 14:03
Cand viata bate "specialistii".
-
Catalin, vineri, 13.01.2023 14:41
Tesla Model 3, cu 3759 de exemplare vândute. Daca nu cumva e o greseala, atunci sunt placut surprins...adica le zaresc si pe strada dar nu imi imaginam ca s-au vandut atatea cand nici macar o reprezentanta oficiala de Tesla nu avem in tara, ci doar un nu stiu cum sa-i zic...intermediar.
-
Mike, vineri, 13.01.2023 14:50
Si mai ziceti ca vorbesc degeaba pe aici, ia, cine are dreptate acum? Aud? Multumesc!
Dutz, vineri, 13.01.2023 23:35Tesla reduce cu 20% din nou prețurile si de data asta si in Europa…. clar ca si-au optimizat costurile si s-au gândit la buzunarul clienților, nu au nici o problema cu cererea… cu plăcere!!! Game over pentru electrice, este doar o chestiune de câteva luni.
-
@dan_grc, vineri, 13.01.2023 15:31
Viata bate filmul si gargara ieftina facuta de samsarii obositi. Tu poti circula linistit cu troaca diesel. E perfecta pentru tine la sat. Pune si un carlig si mergi la arat. Vezi ca prin alte tari politia a renuntat la BMW-uri. Cica iau foc si au mari probleme cu motoarele diesel. Flota politiei engleze va fi inlocuita cu........ VOLVO V90 si XC90:)) Eu ma asteptam la Audi sau Mercedes, dar se pare ca germanii nu se mai ridica la nivelul cerut de piata. Cica politistii s-au plans ca le-a murit un coleg dupa ce o troaca diesel a luat foc. Si multe masini au avut probleme...
-
dan_grc, vineri, 13.01.2023 16:29
Toată lumea renunță la Bmw, asta este clar, dar era asta vară o recomandare pentru multe modele de la majoritatea mărcilor " nu parcați în spații închise ", îți dau un indiciu, nu erau diesel.
-
Mike, vineri, 13.01.2023 16:34
@Mike la 13.01.2023, 14:50 Ce să îţi mai zicem... Eşti "amuzant" tare. Amuzanţii ca tine au nevoie de psiholog.
-
Mike, vineri, 13.01.2023 16:35
şi despre subiect... Bravo România ! Bravo !
-
@dan_grc, vineri, 13.01.2023 16:52
Nu cred ca renunta lumea la BMW. Numarul prostilor si cocalarilor este in crestere, deci si vanzarile sunt pe masura. Si BMW minte de rupe si are multi sustinatori prosti. Legat de articol, BMW nu a zis ca isi asuma ce s-a intamplat cu masinile. A zis ca renunta sa mai livreze masini politiei britanice pentru ca se axeaza pe vanzarile catre persoane fizice:)) In Korea le-au dat amenda pentru ca au luat foc zeci de masini diesel si ei nu au facut recall, asa cun ar fi trebuit. Deci e o firma mizerabila, care si-a mai luat amenzi si pe minciunile cu vanzari fictive. Cine se preteaza la minciuni??? Niste mizerabili. Cine le fura? Niste cocalari. Tu esti un sustinator, deci in aceeasi cocina.
-
Dutz, vineri, 13.01.2023 17:03
Mike ești fumat rău… Nu este nimic “îmbucurător” pentru tine si ceata de obsedați. Acest 49% plus este un dezastru. Habar nu ai sa interpretezi chestii elementare. Este o creștere de la aproape nimic. Vai si amar de electrice anul… deci Mike, n-ai nici dreptare nici viziune si nici caracter sa recunoști ca ai dat-o in bară!!! PS pomana, pardon hoția pentru electrice in România va aduce ceva mai multe Spring-uri si ceva “rămășițe” de pe la alții. Off topic. Așa mergând prin lume am văzut un Renault Kwid… pare foooarte asemanator cu Spring doar ca nu-i electric.
-
bmw, vineri, 13.01.2023 17:39
Frustrare mare pe aici pt cei care n-au BMW
-
@bmw, vineri, 13.01.2023 17:48
Din ala facut din bucati? Prefera lumea o Dacie intreaga, decat o troaca furata. Deci sa revenim la electrice? Cum stam cu cererea si cu cele diesel ce facem? Romanii cui le mai vand? Sunt altii mai fraieri??? Ca vest europenii ii au pe romani, bulgari, polonezi. Banuiesc ca romanii gasesc alti romani mai fraieri la care sa le vanda BMW diesel.
Dutz, vineri, 13.01.2023 19:32Toate-s din bucăți ca doar nu-i lemn sculptat. Nici o problemă sa ai o părerea proasta despre un producător, este dreptul tău, dar de papagali e plină lumea este inflație. Nici măcar nu știi ce vorbești… dar crezi că spui mare lucru. BMW este unul dintre cei mai buni producători de șasiuri (rigidate, masă, dinamica, feedback etc.) ca sunt câțiva dobitoci care cred ca un BMW este un avion si vor sa zboare si la dau de copaci sau de pereți… asta este. O masina trebuie sa iasă “varza” dinte-un accident grav, dacă nu se “deformează” șocul merge la pasageri…
-
@@, vineri, 13.01.2023 18:05
Nu faci decat sa confirmi frustrarea. Cota de piata BMW pe masini noi in Romania e 2.3%, destul de buna (adica vinde masini noi binisor). Cate sunt diesel e greu de spus (doar ei au cifrele), banuiesc ca multe, romanii inca prefera. Preferinta fara logica solida, e adevarat.
-
idic, vineri, 13.01.2023 19:44
Românul bagă spring doar ca să lovească statul cu 11k euro. Puțin îi pasă că are o troacă valabilă 12 luni și că poate crăpa la o simplă neacordare de prioritate. Tesla, modelul pentru săraci, chel, cu volan pe bordul gol, ca mașinile din 1880, este cumpărat de magnații României, la șto, pentru liniuțe prin oraș. Deci, se vând jucării pentru jucăușii urbani, și troace pentru săracii care-și bat joc de banii contribuabililor. Bravo, România! :)
-
bmw, vineri, 13.01.2023 20:01
Problema e ca Spring e cumparata cu 10k + restul din banii statului de samsari in Romania si vanduta cu 17k in Germania. Statul de fapt finanteaza samsarii cu 7k eur/Spring, din banii contribuabililor. Faptul ca unii isi iau o dauna totala pe care aparea sigla BMW e problema lui, dar asta cu banii contribuabililor e a noastra a tuturor
-
@dutzu, sâmbătă, 14.01.2023 02:36
ai grija pe unde calci, in curand vei avea strada plina de cabluri electrice. cenusa dizal doar pe geamurile tale..
-
@papagal electric, sâmbătă, 14.01.2023 08:30
În România au fost înmatriculate anul trecut mai mult de 300 000 mașini diesel. În curând sunt șanse mari să ți se strice tastatura de la cât curge pe ea.
-
adig01, sâmbătă, 14.01.2023 10:17
49% creștere pentru cele electrificate - in acest procent sunt incluse și cele mild-hibrid care numai hibrid nu sunt dar pe carte apar că au motor electric+benzina. Nu exista la noi in țară in acest moment o diferențiere in acte între mild și full-hybrid. Plus că dacă mașina este hybrid+diesel (vezi la Mercedes, audi) ea tot electrificată apare in acte.
-
@Dutz, sâmbătă, 14.01.2023 10:29
Este perfect adevarat ca masina trebuie sa iasa varza, pentru a nu ajunge socul la pasageri, asta o demonstreaza Volvo. Cat despre BMW, esti amuzant cu sasiurile. Cand masinile sunt rupte in doua, nu e sasiu ok. Si cand zici dobitoci care cred ca zboara, nu sunt putini, sunt multi. BMW face reclama mincinoasa si asta culege. Face reclame la drift, liniute si smechereala. Automat cocalarii sunt atractia. Sa nu uitam: peste tot in lume, demonstrat, soferii de BMW sunt cei mai prosti soferi! Masinile sunt furate si smenuite cu km dati inapoi, reparate cu piese de la dezmembrari si trecut ITP blat, ca altfel nu ar trece, de bune ce sunt. Degeaba va luati apararea intre voi, realitatea zice altceva.
Dutz, sâmbătă, 14.01.2023 16:34Dacă lumea pentru tine se limitează la câteva județe din România ai dreptate, stai așa. Clar ca generalizezi așa de dragul de a avea dreptate… cei mai prosti soferi sunt cei care nu semnalizează, conduc neadecvat fata de zona in care sunt (prea tare sau prea încet), stau cu telefonul in mâna, fac manevre impredictibile, depășiri riscante, nu-si întrețin mașina, n-au faruri funcționale sau prost reglate, presiune in pneuri sau pneuri in condițiile necesar, ștergătoare funcționale etc. Aceștia “produc” zeci de oportunități de accidente de fiecare dată când conduc. BMW este unul dintre producătorii care-si fac cea mai puțină reclamă (ca n-au nevoie), sunt furate si jmenuite de dobitoci pentru ca sunt dorite (de de nu-s Volvo dacă-s msi bune). Nu-s de acord cu aceste ultime aspecte, dar felul in care tu generalizezi si stai intr-o paradigma învechita si uzata reflecta doar limitare si incapacitate de judeca obiectiv cu pro si contra. Fa cumva si condu un seria 3 vreo câteva luni si mai vorbim…
-
@@, sâmbătă, 14.01.2023 14:13
E o generalizare aiurea. Un sofer e prost din vina lui, nu a masinii. Se poate spune asta si despre soferi cu alte marci. Revenind la subiect, ieftinirea facuta de Tesla nu arata decat ca preturile erau foarte umflate. Inca sunt, constructorii profita de bonusurile guvernamentale pt a mari preturile. Cum calitatea perceputa pt orice model Tesla este foarte jos (vopsea, tolerante, etc), majoritatea costurilor intra in baterii si soft. Greu de crezut ca impreuna ajung la pretul masinii.
-
@dutzu, duminică, 15.01.2023 02:37
nu prea mai te-ai plimbat..peste tot in lume se stie de spaima benveielor...
Dutz, duminică, 15.01.2023 03:12Sunt la 10.000 km de casa… mă “plimb” in mod constant si chiar din contra sunt tari/zone unde faptul ca ai un BMW este in lucru obișnuit in măsura in care pentru cineva este normal sa aibă o mașina premium (adică nu-i chiar o chestie banală). Sunt țări/zone unde Mercedes (de exemplu) este mai apreciat sau invers, foarte rar aud de Audi sau Volvo sa fie prima opțiune. Eu am un XC 60 pentru ca anul trecut când am vrut un nou X3 trebuia sa aștept aproape un an, iar Volvo era deja pe drum comandat de show room cu tot ce eu vroiam… clar aș alege X3 (dinamica, feedback, insonorizare, ergonomie), dar nu am nici in motiv serios să ma plâng de Volvo, este o mașină corectă, dar nu transmite emoție si cam fără personalitate. În mod surprinzător frânele la X3 erau sensibil mai eficiente si msi bine dozate, cel puțin asta am constat eu după perioade suficient de lungi de utilizare si in ambele cazuri mașini noi. Volvo oferă mai mult ca si optionale la același preț, deci fiecare sa aleagă ce vrea… Faptul ca cineva sau mai mulți folosesc preponderent o marca de masini sa le dea de pereți este o chestiune mult prea complexa ca sa poată fi atribuita câtorva reclame in care producatorul face drift-uri sau promovează condusul sportiv (nu sunt singurii care fac asta). Dacă asta este părerea ta, totul ok dar totuși imbecilii sunt de vină nu producatorul, ei apasă accelerația, ei forțează limitele pentru ca-s jmecheri, nesimțiți, inconștienți, drogați, turmentați, ofticați, frustrați, macho… etc. Ăștia doar se copiază unul pe celălat… este tot ce poate sa facă singura lor sinapsă. Ca sa închei… știu concret din interiorul BMW ca nu sunt apreciate situațiile menționate, dar nu se prea face mare lucru, este deja o chestiune înrădăcinată dovada gândirea ta îngustă, frustrată și limitată.
-
@Dutz, duminică, 15.01.2023 15:30
Poti sa ne spui si de ce BMW-urile sunt cele mai furate? Cele mai avariate? De ce iau foc si BMW nu face recall decat dupa ce iau amenzi? De ce BMW are nevoie de minciunile cu cifre de vanzari pentru care a luat amenda? De ce a luat amenzi pentru implicare in cartel cu VAG si Daimler pentru emisii? De ce au fost amendati pentru implicare in scandalul DIESELGATE? Eu cred ca o firma serioasa nu isi ia amenzi si face recall la timp. BMW face reclama mincinoasa.
Dutz, duminică, 15.01.2023 15:53Nu este treaba producătorilor că oamenii (dobitocii) își fură între ei mașinile, le dau de pereți, fac liniuțe, le tunează, nu le întrețin, trag de ele etc. Referitor la amenzii este ca si in cazul tău când depășești viteza sau linia continua si ești prins, plătești amendă si viața merge înainte… cel mai probabil vei repeta acest gen de încălcări ale legii. In BMW sunt oameni (ca și tine) iar ambițiile si orgoliul duc oamenii in zona in care iau decizii greșite și știu asta din caz concret când unilateral s-au luat decizii de nu a comunica risc de incident (probleme de calitate), care a implicat un alt producător (nu BMW), iar producatorul respectiv nu a știut nimic până nu a apărut cazurile. A fost drama, oameni concediați, re-call cu costuri imense etc. Nu iau foc mașinile unor proprietari care le întrețin si utilizează corespunzător. Dacă ai posibilitatea ia-ți cu încredere un BMW, Audi sau Mercedes nou sau cât mai noi posibil sunt niște mașini excelente, cum de altfel sunt majoritatea de la Mazda, Lexus, Infinity sau chiar Lincoln. Ca sa răspund la o singura întrebare si sa vezi ca ești limitat doar ca vrei. Se fura pentru ca sunt dorite si au preț de revânzare mare, iar hoții vor alege întodeauna sa fure ce le aduce câți mai mulți bani, simplu nu. Se fura cam orice aduce bani, dar ai tu o fixație. Încearcă sa nu mai pui întrebări idioate debitate de alții si caută logica din spatele unei situații… este destul de simplu in majoritatea cazurilor, sau stai așa limitat și influențabil.
-
Seriff, marţi, 17.01.2023 11:18
@Dutz, nu iti mai bate capul, iti racesti gura degeaba, nu ai cu cine, spalatii pe creier care comenteaza aici stiu atat: Diesel omoara lumea, Bmw e de cocalari si provoaca accidente, DPF off si atat, nu ii scoti din astea, sunt spalati pe creier grav, de fapt sunt niste saraci frustrati care merg cu autobuzul si tot viseaza ca vor avea ei electrice cand se vor ieftini, adica niciodata. In realitate si-ar vinde un rinichi doar sa mearga si ei odata cu un 3000 diesel.
Citeste si
-
ECONOMIC | vineri, 22 noiembrieVânzările de mașini noi, creștere minimă în octombrie, în EuropaPotrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi au crescut cu doar 0.1% în luna octombrie, în Europa. Totodată, vânzările de mașini electrice au crescut, în timp ce vânzările de mașini cu motoare pe benzină și diesel au fost în scădere. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 21 noiembrieDacia Sandero rămâne cea mai vândută mașină în Europa, în ultimele 10 luniDacia Sandero continuă să-și păstreze poziția de lider al vânzărilor europene după ultimele 10 luni. Vânzările modelului românesc au crescut cu aproape 15% în 2024. Citeste tot
-
ECONOMIC | sâmbătă, 16 noiembrieVolvo a vândut 30% din acțiunile Lynk & CoVolvo a anunțat oficial că a vândut 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către chinezii de la Zeekr. Acțiunile au fost vândute pentru o sumă de peste 700 milioane de euro. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
Cota de piata masini electrice pur electric 9,1 % si asta cu tot cu pomana de aproape 10 mii de euro oferita de stat . Cota diesel 13,8 % asta dupa ce producatorii au scos motorizarile diesel de pe modelele cele mai populare de volum din clasa mica gen Dacia Logan , Skoda Fabia , Ford Fiesta , WV Polo , Hyundai i30 , Kia , Citroen C 3 etc Fara banii oferiti de stat masinile electrice ar fi si mai greu de achizitionat din cauza preturilor aberante . La ora actuala clientii acestor masini electrice sunt cei care au putere financiara si mai detin cel putin o masina pe motor termic si firmele care vor sa dea bine in fata partenerilor de afaceri .