Mazda RX-8 cu motor rotativ a ieşit din producţie

Publicat miercuri, 27.06.2012 10:50 de Dragoș Băltățeanu

Mazda scoate modelul RX-8 din producţie şi odată cu el se încheie şi era motorului rotativ. Acest tip de motor făcea parte din tradiţia Mazda şi rămâne de văzut dacă japonezii îl vor folosi din nou în viitor.

Motorul rotativ de tip Wankel a fost mândria mazda în anii '70. Japonezii spuneau atunci că au un motor extrem de silenţios şi care va fi folosit multă vreme. În prezent, un singul model Mazda mai folosea motorul rotativ: RX-8. Iar acum, motorul Wankel Mazda este istorie deoarece vinerea trecută ultimul exmplar Mazda RX-8 a ieşit de pe linia de producţie a uzinei din Hiroshima. Deşi Mazda a afirmat în trecut că nu va renunţa la acest tip de motor şi că îl va folosi şi pe modele viitoare, se pare că tehnologia motoarelor convenţionale i-a convins pe inginerii Mazda că motorul rotativ este depăşit. Mazda se concentrează acum pe motoarele cu tehnologie SkyActiv şi probabil nu va mai exista în viitorul apropiat nici un model Mazda cu motor rotativ. 

Motorul rotativ a fost inventat de inginerul german Felix Wankel după al Doilea Război Mondial. Mazda a cumpărat tehnologia în 1961 de la Audi NSU Auto Union AG, parte acum din grupul Volkswagen. Mazda a folosit pentru prima dată motorul Wankel în 1967 pe modelul Cosmo Sport, ulterior construind peste două milioane de modele cu diverse variaţii ale motorului rotativ. momentul de glorie al motorului rotativ a fost victoria în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1991 a modelului Mazda 787B.

Via | Automotive News

  • Vasilica, miercuri, 27.06.2012 11:14

    Poate la versiunea noua iau in calcul pe langa rezervorul de benzina si unul de ulei ca la cat mananca trebuie sa stai numai cu bidoane de ulei dupa tine.eventual si fiabilitatea sa aibe in vedere.In rest motoare bune daca rezolva problemele acestea!!

  • anti prostie, miercuri, 27.06.2012 16:20

    Vasilica, la motoarele rotative consumul de ulei este ceva normal. Versiunea noua nu va mai avea motor rotativ, deci nici consum de ulei. Cred ca tu nu ai citit articolul. Sau daca da, mai incearca, efecte garantate.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 27.06.2012 16:39

    Ceva misterios in legatura cu, consumul de ulei. Inventia a fost preluata de la AUDI :))).

  • Hadouken, miercuri, 27.06.2012 18:08

    Pacat. Modelele RX erau intr-adevar ceva deosebit la Mazda, iar RX-7 a fost legendar... Sper sa rafineze motorul, macar pentru inca o generatie.

  • yok, joi, 28.06.2012 00:06

    @automarket viitorul rx(rx-9 cum umbla vorba) va avea tot un motor rotativ,dar impreuna cu un motor electric. Chiar voi ati prezentat 2-3 articole despre viitorul motor roatativ de la mazda,acuma spuneti ca nu vor mai produce un succesor. RX-8 a avut multe probleme de-a lungul carierei(motoare picau in 70000-80000 km,consumau ulei,care era special pentru acest tip de motor,consum mare de benzina, comparativ cu motoarele clasice de aceleasi puteri si o intretinere destul de dificila),dar eu cred ca aceste lucruri definesc o o masina adevarata,nu sa ii pui benzina si sa mergi. RX-8 a fost,este si va fi o legenda in lumea auto