Mercedes si Renault, aproape de o colaborare?

Publicat joi, 23.07.2009 14:15 de Mircea Meșter

Mercedes vrea tehnologie Renault pentru modelele de clasa mica, in timp ce Renault ar putea primi motoare mai mari pentru Laguna si viitorul VelSatis.

Mercedes si Renault au in vedere o colaborare la nivel tehnic in segmentul mini si mic. Informatia a fost publicata astazi de revista germana Manager Magazin.

Conform jurnalistilor germani, scopul celor de la Mercedes este de a asigura viitorul marcii Smart prin tehnologie creata de Renault in Franta.

Dupa ce Smart Fortwo - creat in colaborare cu Mitsubishi - s-a dovedit a fi departe de pretentiile sefilor Daimler, succesorul acestuia urmeaza sa se bazeze pe un pret ceva mai scazut, care are la origine platforma pe care Renault o utilizeaza pentru Clio. Mai mult, colaborarea va merge mai departe si pentru Smart Fortwo, viitoarea generatie a "masinii Swatch" urmand sa beneficieze de intregul know-how Renault in segmentul mini.

Nu se cunosc inca avantajele pe care le va avea Renault dintr-o astfel de colaborare, insa se presupune ca acestea se vor referi la imprumutul unor motoare mai mari pentru modelele de segment mediu si mare ale constructorului din Hexagon.

In cazul in care informatiile publicate de germani se vor adeveri, Mercedes ar reusi o miscare inteligenta in asteptarea anului 2012, cand noile reguli legate de emisiile medii ale unui grup auto ii vor gasi pe germani intariti. Nu este prima colaborare pe care Mercedes o doreste in acest sens, negocierile anterioare cu Fiat fiind insa sortite esecului.

via | Manager Magazin

  • Stelica Neagu, joi, 23.07.2009 14:36

    Dai naiba de nemti! Credeti ca se vor alia cu gogosarii de francezi? Niciodata! Daca cu aia de la Mitsubishi no mers , cum sa mearga cu piturcii astia de la Renault?

  • Marius_New, joi, 23.07.2009 14:43
    Buna gluma asta

    E o gluma buna. Ca in telenovele daca vreti, cand baiatul bogatasilor tatoneaza tigancusa sarantoaca care vinde flori la colt de strada. :)). Aceasta alianta nu va avea loc niciodata. Este un fel de teorie a superioritatii raselor, care nu se aplica doar la oameni, ci se poate aplica si la branduri auto. De ce nu?

  • florin, joi, 23.07.2009 15:08

    Nu suport accest lucru, dk am bani si vreau calitate ma duc sa-mi iau mercedes, si sa aflu ca are motor de renault???Nimeni nu spune asta cand iti cumperi o masina.EX: mitsubishi lancer motorul de 2L il are de la Volkswagen.Bai frate dk vroiam Volkswagen imi luam Volkswagen

  • magarul arian, joi, 23.07.2009 15:26
    se amesteca rasele, soro !!!

    Vai, s-au trezit arienii auto!!!. Geniile in domeniul automobilistic. Scribii de forum (printre care ma numar) isi dau cu parerea in chestiuni above de puterea lor de intelegere. BANII vorbesc stimabililor. NICIODATA!!!! niciodata sa nu spui niciodata. Criza afecteaza pana si viata furnicilor din desertul african si unii vorbesc de superioritatea raselor. Conceptiile de tip comunist (noi suntem "altfel" decat ailalti) daca nu sunt invatate sunt mostenite. Nu suport acest lucru!!! Daca am banii ma duc...te duci si iti iei un joc PC, hai un PS sa te dai rotund la mucosii de pe scara. Si Doamne fereste sa se afle ca masinile din joc au motoare de Renault ca da "dreaku" faliment Sony ca nu-i mai cumpara amaratul de joc nici...nimeni BTW...parerea mea, of course!

  • tds, joi, 23.07.2009 15:46

    @magarul arian - tare! o bere virtuala merge la tine :)

  • Vasi27, joi, 23.07.2009 15:53
    Ma bucur...

    Ma bucur pentru Mercedes si Renault :) Ar fi o colaborare avantajaosa pentru ambele marci. Cunoscatorii stiu ca pe Clio beneficiaza de un sasiu perfect echilibrat... un punct de plecare mai bun pentru Mercedes nici ca s-ar putea gasi

  • Dumitru, joi, 23.07.2009 17:17
    Aliante

    Sunt atat de multe domenii in care germanii sunt aliati cu francezii incat o cooperare in plus nu ar fi deloc surprinzatoare. Bineinteles, nu ma astept ca pustimea aroganta si frustrata sa cunoasca acest lucru, insa din cooperarea franco-germana a aparut proiectul Airbus, asa s-au nascut rachetele Ariane, elicopterele Tiger/Tigre, si as indrazni sa spun ca nu in toate cazurile principalul aport de tehnologie a venit de partea germana. Revenind la topic, in cazul unui acord intre Daimler si Renault nu cred ca acesta va depasi pragul unei cooperari punctuale, asa cum exista mai multe in industria auto. Cu siguranta, printre cei care intra pe acest site sunt destul de multi cei care stiu de o astfel de cooperare punctuala franco-germana (acordul PSA - BMW in domeniul motoarelor). Si sincer, nu cred ca in cazul unui acord intre Daimler si Renault se va trezi vreun german care sa se simta atat de lezat cat par sa fie semnatarii unora din mesajele de mai sus... Cele bune tuturor!

  • Paul, joi, 23.07.2009 19:29

    Doamne ajuta, in sfarsit mi-a fost dat sa vad si eu un comentariu pertinent. Multumesc, Dumitru!