Modelele Fiat 2006-2008
Grupul italian se afla in continua crestere de forma in ultimul timp. Sa vedem ce ne pregatesc Fiat, Alfa Romeo si Lancia in urmatorii doi ani.
Dupa lansarea reusita a lui Grande Punto, moralul este la cote maxime in Grupul Fiat, care ne pregateste o multime de noutati in viitorul apropiat.
FIAT
Modelul care incepe lista de prioritati a celor de la Fiat este viitorul Bravo, al carui proiect avanseaza cu pasi mari. Primele modele de pre-serie vor fi produse in octombrie iar lansarea oficiala este prevazuta sa aiba loc in ianuarie. Programul de motorizari include doua 1.4 Turbo de 120 si 150 CP, un 1.6 Multijet de 120 de cai si Multijet-ul de 150 de cai putere. In mod bizar, Fiat nu pregateste nimic special in acest sens la Salonul Auto de la Paris. Asta in cazul in care constructorul italian nu ne surprinde in ultimul moment.
Mai departe, Croma se vinde conform previziunilor, punctul pozitiv fiind faptul ca au fost la mare cautare versiunile de top. Modelul italian are prevazut un lifting pentru anul viitor.
In ceea ce priveste modelul Multipla, cariera sa pe pietele europene va mai dura inca doi ani, modelul urmand sa fie apoi inlocuit cu un crossover pe care Fiat il va anunta in scurt timp. Oricum, 2007 va fi un an plin de evenimente pentru Fiat in conditiile in care va aparea foarte asteptata generatie noua a modelului 500.
LANCIA
In privinta marcii Lancia, situatia e si mai nuantata decat atat. Daca Ypsilon isi asteapta randul la cosmetician inainte de a primi o noua versiune, Sport Zagato, in martie 2007 (sub capota va dispune de un 1.9 Multijet de 150 de cai putere), noua generatie Thesis se afla inca in faza de planuri. Asta pentru ca cele 2000 de unitati produse in 2006 nu permit realizarea unui facelift in conditii financiare normale.
Noua Delta nu va fi lansata pana peste cel putin un an. Viitorul Lancia se conjuga insa in mare parte la conditional-optativ, in conditiile in care proiectul 4x4 Pangea (derivat din Fiat Sedici) pare a fi abandonat.
ALFA ROMEO
In sfarsit, ajungem la Alfa Romeo. 147 este pe punctul de a primi un ultim facelift, modelul italian urmand sa fie inlocuit cu 149 in 2008.
Se vorbeste, de asemenea, de un inlocuitor pentru 166 (care se pare ca se va numi 169), pe platforma lui 159. Aceasta va prelua forma unei berline-coupe in stilul lui Mercedes CLS. In sfarsit, una dintre certitudini este lansarea lui 8C in versiune de strada, la apropiatul Salon Auto de la Paris.