Moment istoric: Dacia Logan MCV devine Lada Largus în Rusia

Publicat luni, 29.08.2011 12:17 de Mircea Meșter

Dacia Logan MCV va fi vândută în Rusia sub sigla Lada. Noul Lada Largus taie astfel brusc rivalitatea de decenii dintre cele două mărci ale fostului bloc comunist.

Acum ceva mai mult de 20 de ani, pe când Dacia era maşina României iar Lada era mândria industriei sovietice de automobile, cele două mărci se aflau într-o concurenţă interesantă, fiind două dintre puţinele mărci ale blocului est-european care reuşiseră să se impună pe pieţele lor de origine. Evident, "concurenţa" nu însemna pe atunci ce înseamnă astăzi, cele două mărci fiind protejate de graniţe, regim şi orânduirea economică a vremurilor.

Pe atunci, însă, nimeni nu se gândea că la sfârşitul anului 2011 vom vedea primul model Lada care sub sigla mărcii ruseşti are o caroserie de... Dacie.

Şi totuşi, se întâmplă. Dacia Logan MCV devine Lada Largus în Rusia pe filieră Renault, constructorul francez fiind în acelaşi timp deţinătorul Dacia şi AvtoVAZ, producătorii mărcii Lada. În aceste condiţii, francezii au profitat de frăţia indirectă instalată între cele două mărci istorice ale fostului blocul comunist şi de faptul că Dacia nu există ca marcă pe piaţa rusească pentru a scoate pe piaţa rusească Loganul MCV sub sigla Lada. 

Modelul va fi lansat la Salonul Auto de la Moscova, noul Lada Largus urmând să fie produs chiar la Togliatti, în uzina deţinută de Lada, dar cu piese trimise pachet de la Mioveni. Mai mult, Lada va utiliza platforma B0 a lui Logan la producţia următoarelor modele ale mărcii, chiar dacă ele vor semăna sau nu cu cele din gama modelului românesc.

Pe lângă sigla nouă şi câteva detalii subtile exterioare, principalele diferenţe dintre Logan MCV şi Lada Largus rezidă în faptul că modelul rusesc va fi plasat ceva mai sus pe piaţă din punctul de vedere al poziţionării de preţ. Astfel, modelul Lada va dispune în standard de elemente precum servodirecţie, ABS, închidere centralizată sau volan reglabil pe înălţime şi adâncime.

via | Lada | Renault

  • krm, luni, 29.08.2011 13:49
    dacia. .

    De fapt. . . Care Dacia? Care mandrie nationala??

  • S'Bubblegum, luni, 29.08.2011 14:06
    Te bucura si nu prea ...

    Asta inseamna ce brand puternic avem ... ce urmeaza BMW -duster , Mercedes -sandero ? Parca vad romanasii nostri nationalisti , care maine;si vor lua Lada din imagine sa aiba si ei masina straina' :)

  • lol, luni, 29.08.2011 14:37
    fraierica geamantan

    Baaaaaaaaaaaaaaa oameni fara creier dacia egal renault ce avem noi ce producem renault si totzi bani se duc in franta DA noi am furat PATENTUL lor pentru prima dacie

  • dan_grc, luni, 29.08.2011 15:04

    @lol Dacia nu a furat nici un patent, s-a platit pt a avea acel patent, pe de alta parte, da, Dacia e romaneasca doar cu numele, dar tot e mai bine decat sa fi disparut, cum s-a intamplat cu Aro

  • Daniel21, luni, 29.08.2011 21:21
    offffffff...

    sa dus de tot Romania...daca am ajuns sa ne vindem si masinile la altii....maine ne vindem si copii....urasc romania fara R mare.

  • bestcopies, luni, 29.08.2011 22:28
    WOW

    Si iata cum cu o sigla de volan si de hayon plus o grila redesenata facem o marca si un model nou de masina :D Vive la France!

  • Koss, marţi, 30.08.2011 01:37

    masinile frantuzesti cele mai proaste masini !!! Dacia C**A Europei !!!

  • eu, marţi, 30.08.2011 05:36
    CKD-urile pleaca din Romania

    Prostii !! Faptul ca impartim profitul cu francezii nu face Dacia mai putin romaneasca decat a fost in trecut... Oricum, astea-s efectele globalizarii, asa nu va mai minunati atat... ce, te pomenesti ca skoda nu e marca ceheasca pt ca octavia imparte platforma cu golf, seat leon etc ...

  • C-G-C, marţi, 30.08.2011 08:34
    Stupid people

    Marea mjoritatea a celor care au comentat mai sus demonstreaza de ce romania este o tara bananiera.

  • unckle, marţi, 30.08.2011 09:48

    ar fi bine daca ar fi o tara bananiera ... ar avea ceva export ... ..din pacate din definitia de "bananiera" se pastreaza doar partile negative ... cum ar fi babuinii de pe strazi.. gibonii de la conducere...

  • raduku, marţi, 30.08.2011 20:32
    Despre Dacia

    Dacia, Este mandria inginerilor si producatorilor din Romania. Nu stiu daca este corect articolul , dar dupa mine ar trebui sa se numeasca Renault Logan MCV . Toate drepturile de autor , conform legii ii revin companiei Renault , prin urmare are dreptul sa faca tot ce doreste. In cazul in care dintre patronatele din Romania , va apare un grup care vor dori sa fabrice un autoturism, acesta va fi un brand romanesc.

  • otpa, miercuri, 31.08.2011 11:39
    detinerea Renault la AvtoVAZ

    Stimate d-le Mircea Meşter, O detinere de 25% nu inseamna ca Renault este detinatorul AvtoVAZ. La multe "succesuri"!

  • David, miercuri, 31.08.2011 18:04

    25% e o participatie suficienta pentru Reanault cat sa impuna anumite proiecte... si sa fim seriosi, ce modele au scos rusii in ultima vreme... Lada Granta care i-a pornit lui Putin la a cincea cheie... pana la urma marea majoritate a pieselor se produc la Mioveni si rusii doar le asambleaza...