Motoarele diesel sunt în scădere de turație: benzina revine în preferințele clienților

Publicat marţi, 02.08.2016 11:19 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Motoarele pe benzină vor deveni preferatele șoferilor în următorii ani în detrimentelor celor diesel. Jumătate dintre șoferi exclud (încă) varianta achiziției unei mașini electrice.

Scandalul Dieselgate în care este implicat constructorul german Volkswagen are efecte negative pe termen lung asupra mașinilor cu acest tip de propulsie, în special din cauza faptului că șoferii anticipează o creștere a taxelor pentru aceste mașini.

Astfel, un amplu studiu realizat de publicația WhatCar arată că 84% dintre participanți se tem că în viitor mașinile diesel vor fi mai scumpe și vor include taxe mai mari pentru utilizarea acestora.

Tocmai de aceea, 7 oameni din 10 ar alege o mașină cu propulsie pe benzină, în timp ce doar 4 persoane din 10 susțin că vor lua în calcul și varianta achiziției unei mașini diesel.

Același studiu scoate însă în evidență că alegerile șoferilor nu se bazează pe ideea de a proteja mediul înconjurător, ci doar pe costurile generate de o mașină pe termen lung. De altfel, 48% dintre participanții la trafic au afirmat că este foarte puțin probabil să ia în calcul achiziționarea unei mașini electrice. Lucrurile stau ceva mai bine la capitolul hibrizi, întrucât 32% dintre respondenți ar lua în calcul un hibrid cu motor pe benzină, iar 12% sunt interesați de un hibrid cu motor diesel.

"Aparent, cumpărătorii nu sunt foarte îngrijorați de factorii de mediu. Cumpărarea unei mașini este determinată de regulă de aspectele financiare ale achiziției. În cazul în care cumpărătorii se tem de o taxare a diesel-ului, iar motoarele pe benzină sunt mai ieftine și aproape la fel de eficiente, este ușor să înțelegem schimbările care au loc", spun organizatorii studiului.

Via CarDealerMagazine

  • dan, marţi, 02.08.2016 11:49

    total de acord. Am schimbat masina aproximativ acum 3 luni si am cumparat una cu motor pe benzina dupa ce ultima masina a fost una diesel. Si eu am avut aceasta viitoare teama cum ca taxarea dieselului o sa creasca (prin cresterea taxelor sau cresterea pretului motorinei).

  • @dan, marţi, 02.08.2016 12:27

    Ai avut timp sa calculezi diferenta la consum? Justifica per ansamblu achizitia unei masini cu motor Otto?

  • dan, marţi, 02.08.2016 12:35

    diferenta de consum o pot face intre masina noua si masina veche, iar acesta nu exista. este fix acelasi consum in conditiile in care motorul asta are cu 20cp mai mult decat vechiul diesel. ca sa fiu mai exact am observat ca masina noua consuma mult mai putin la viteze de pana in 90km/h, adica preponderent in oras si putin mai mult atunci cand mergi in regim de autostrada, adica 140km/h (consumul instant la viteza asta e de 7.4%), comparata cu vechiu diesel. Din punctul meu de vedere chiar este complet adevarata afirmatia cum ca benzinarele au evoluat destul de mult in ultimii 5 ani.

  • Kap, marţi, 02.08.2016 12:54

    "alegerile șoferilor nu se bazează pe ideea de a proteja mediul înconjurător". Asta e din puțul gândirii, dacă s-ar gândi numai la mediu ar merge toți cu bicicleta. Însă chiar dacă nu o fac în mod conștient, reduc poluarea înlocuind o mașină veche cu una mai nouă și mai eficientă. Chit că e pe benzină, motorină, GPL sau GNC (CNG). Nu cum încearcă MEREU să se sugereze, că doar electricele apără mediul.

  • Octavian, marţi, 02.08.2016 13:06

    Confirm cele spuse de Dan mai sus. Am cumparat acum un an o compacta cu motor Otto (nu-i dau numele ca deschid iar un subiect delicat aici) si sunt foarte multumit de consum. In concediu am facut peste 800km fara realimentare.

  • mishazaitev, marţi, 02.08.2016 13:59

    Discutiile diesel vs otto vor fi intotdeauna aprinse. Eu, atata vreme cat taxele nu vor fi atat de impovaratoare incat sa ma faca sa renunt, voi prefera diesel. In primul rand, un OTTO nu poate consuma cat un diesel decat in situatia in care aceeasi distanta este parcursa intr-un regim de exploatare mult mai bland, Cine afirma ca un OTTO modern de 150 cp parcurge aceeasi distanta pe autostrada, cu aceeasi viteza cu un diesel modern si consuma la fel de putin, minte. Un alt motiv pentru care voi prefera dieselul este cuplul care imi permite sa tractez din cand in cand rulota, in conditii mult mai bune decat as face-o cu orice benzinar. Si, credeti-ma, stiu ce spun pentru ca detin si o masina pe benzina mult mai puternica decat dieselul pe care-l conduc in mod normal. Ei bine, in ciuda diferentei de putere, in conditiile in care trebuie sa tractezi ceva, dieselul se comporta mult mai bine. @Kap E chiar merg cu bicicleta. Daca marile orase ar avea si o infrastructura destinata acestui tip de deplasare, numarul celor care utilizeaza acest minunat mijloc de transport ar fi mult mai mare.

  • mishazaitev, marţi, 02.08.2016 14:04

    @Dan As avea cateva intrebari la tine, daca nu te superi. In primul rand spune-ne cateva date despre cele doua motorizari, fara sa dai numele marcii, daca nu vrei s-o faci. In al doilea rand, despre care oras vorbesti si in ce parte a zile/saptamanii utilizezi masina. In al treilea rand cifra pe care o mentionezi ca si consum ai ontinut-o facand un calcul riguros al consumului de la plin la plin dupa regula de trei simpla, sau te multumesti cu ce iti spune calculatorul de bord.

  • Kap, marţi, 02.08.2016 14:07

    Mă bucur, Misha. Și eu.

  • Pana, marţi, 02.08.2016 14:26

    "Același studiu scoate însă în evidență că alegerile șoferilor nu se bazează pe ideea de a proteja mediul înconjurător..." Acum intelegeti de ce vanzarile VW sunt inca bune la aproape un an de la inceperea scandalului Dieselgate? Si inca ceva, care e legatura dintre poza si stire? :))

  • Carevoli, marţi, 02.08.2016 14:42

    @misha de acord cu tine cel care vrea sa proztejeze natura merge cu bicicleta, oricat de optimizate sau de inpodobite sa fie motoarele otto cu turbine nu o sa fie in veci la fel de economice ca un diesel. Apoi momentul la un diesel nu poate fii comparat cu cel al unui benzinar. Si apoi daca intradevar ar vrea sa se faca ceva fata de mediu ar face acolo unde intradevar se polueaza: camioane, tractoare; masini utilaje (marea majoritatae sunt groaznic de poluante) vapoare busuri si nu in ultimul rand trenurile. Daca e sa faca cineva un studio de acest gen ar cam trebui sa arate cam cum arata o diagrama acelor care polueaza. @dan da sunt cam la fel unele modele si motorizari pe hartie consumul la motor benzina si diesel stau aproape dar in realitate ele sunt cam diferite avantajand dieselul . scuze pt greseli.

  • dan, marţi, 02.08.2016 15:35

    @misha. masina veche a fost o Alfa GT 1.9MJTD 2006 euro4 fara DPF - 150cp - media mea lunara de consum varia undeva intre 6.3-6.8 pe BC dar in realitatea consuma cam 7-7.2. - acum am o Alfa Giulietta 1.4 Multiair euro5 - 170cp - consumul meu lunar este undeva la 6.6-6.9 pe CB iar in realitate 6.9-7.1 . Ambele masini sunt exploatate la fel. acasa-job si market in weekenduri. Inainte de GT am avut un Stilo 1.8 pe benzina 133cp si intradevar ala chiar consuma 7.5% in conditiile in care apasam pedala ceva mai relaxat. Sunt total de acord ca cine tracteaza sau are o masina mai grea de 1500kg, o sa simta "nevoia" de un diesel, deoarece cuplul ala la 2000rpm chiar se simte la orice diesel pe cand la o benzinara cuplul vine progresiv, chiar daca este Turbo.

  • Paul, marţi, 02.08.2016 15:47

    @Carevoli. "Apoi momentul la un diesel nu poate fii comparat cu cel al unui benzinar." Mai sa fie, adica daca un diesel de 1.6 modern are fix acelasi cuplu motor cu 1.6 turbo benzina modern nu este aceeasi valoare de cuplu? Exista cuplu puternic, slab, roz, verde, vanjos, sabanog si nu stim noi? Cuplu e cuplu si cifrele-s cifre, precum si turatia la care se obtin. Vai de mine.

  • CArevoli, marţi, 02.08.2016 16:03

    @paul cu tot respectul dar la care model motorul de 1.6 atat diesel cat si benzina are aceasi cuplu /moment ? ca la cate am vazut eu la nici una nu e la fel mai bine tot timpul dieselul are cuplul mai mare .deci poti sa dai cateva exemple ?

  • intreb si eu ..., marţi, 02.08.2016 18:27

    am fluence 1.5/ 110 cp/ diesel si cu emisie 104 g CO2/ km. stiti un benzinar cu aceeasi capacitate si putere cu emisii la fel ?

  • Paul, marţi, 02.08.2016 19:55

    @CArevoli In primul rand imi cer scuze daca cumva am jignit cu ceva, imi dau seama ca exprimarea mea a fost cam taioasa. Nu-mi sta in fire, insa probabil se trage de la faptul ca sunt un oponent ferm al diesel-ului. Pai hai sa ne uitam la sectiunea masini noi la Automarket. Exemplu Ford focus ecoboost vs diesel. Acum sper ca nu vrei sa fie exact exact aceeasi valoare de cuplu, ca doar nu trag fabricantii masinile la indigo, desi poate s-ar putea. Focus tdci 1.5 95 cp, 215 Nm Focus 1.5 ecoboost, 150cp, 240Nm. exista si reversul medaliei: Focus tdci 1.5 120 cp, 270 Nm Varianta pe benzina e sensibil mai usoara, are mai multi cai si fisa tehnica spune ca acceleraza mai repede. Acum cati vor simti diferenta de 30 Nm asa de pregnant? Eventual când e incarcata masina ochi. Benzinarul are cuplu maxim de sub 2000 rpm, benzinarul ajunge repede la 2000 rpm deci timpii morti sunt insignificanti. Se repeta povestea si la motorul de 2 litrii, precum si la alte marci. Aici nu bagam motoare de performanta gen civic type r cu peste 400 Nm. Eu cred ca in curând majoritatea motoarelor turbo benzina vor surclasa la cuplu diesel-ul. Apropo sunt fan aspirat, deh, sunt purist. As dori sa vad pe viitor benzinar aspirat optimizat la maxim in combinatie cu motor electric, ca si suplinitor de moment motor. Sa tureze chirurgical, sa aud un sunet care sa-mi farmece urechea, sa traga bine, si sa tina cu buzunarul. Visez, dar nah, ce sa fac si eu. :) Numai bine.

  • Ioan, marţi, 02.08.2016 20:54

    Depinde ce cauti la o masina... Daca vrei sa fie rapida clar pe benzina, din aceeasi cilindree benzina scoate mai multa putere; dintr un motor de 1.6 benzina Peugeot scoate 270-300 cp cu turbo. Renault 1.6 diesel biturbo undeva la 165 cp. Apoi scuze la 270-300 cp te rupe...nu se compara. Daca vrei consum, clar Diesel. Pe mine de exemplu nu ma intereseaza consumul ci placerea de a conduce care e net superioara diselului la benzina. Conduc C5 2000 cmc benzina care consuma, dar nu imi pasa. O zi buna!

  • Kap, marţi, 02.08.2016 21:26

    Nu mai întreba, mai bine citește despre celelalte emisiii și cât de nociv e un diesel comparativ cu un otto, considerarea doar a CO2 a fost un artificiu de scos ochii și de spălare a dieselurilor, nemții știu de ce. TCe 125 sau TCe 130 de 1.2 litri are cuplu de 205 Nm sub 2000 RPM și mai mulți cai, fiind și mai elastice, DCi ca șim altele e mort peste 4000 de ture. Iar o bâzâitoare d-asta mică dacă e și pe gaz, ca 0,9 TCe, e și mai economică.

  • Scorpionul.negru, marţi, 02.08.2016 22:01

    Niciodata sau cel putin in viitorul apropiat, un motor diesel cat de bun l-ar face , nu va merge ca cel pe benzina de aceeasi capacitate cilindrica si nu va fii la fel de rafinat. Prefer oricand benzina dar problema e ca daca ai depasit 1800 la motoarele pe benzina te rup la consum. Inca nu le-au eficientizat macar pe aproape ca cele diesel. Poate cine stie...pe viitor vom putea cumpara masini cu motorizari de 3000 sau 4000 care sa consume sub 7. Un lucru e clar. Motoarele de la 1 la 1.6 merita sa le iei doar pe benzina.

  • Paul, miercuri, 03.08.2016 08:05

    @Scorpionul.negru Tin sa te contrazic un pic referitor la capacitatea cilindrica prag de 1800cm3: vezi Mazda G120, G165. Dupa mine chiar si urma testelor reale facute de jurnalisti, consumul e nesperat de bun. Chiar si cand ii dai carja la motor. Acuma n-o fi 100% 1 la 1 cu diesel-ul, insa nu-i rau. Plus ca iti economisesti banii pe consumul usor crescut cand ceilalti sunt nevoiti sa-si faca mentenanta la diesel. Aici eu cred ca poate deveni si 1 la 1. Si cum ai zis si tu, rafinament, cum a zis si Ioan placerea de a conduce. Confirm cu varf si indesat :). Daca ar mai fi si un motor ce tureaza pana peste 8000 rpm mai ca nu mi-ar mai veni sa ma dau jos de la volan. Pasarea malai viseaza. :))

  • mishazaitev, miercuri, 03.08.2016 10:14

    @Dan Multumesc pentru raspuns. Este evident ca stii sa conducu economic. Mie, pe vremea cand conduceam un clio 1.4, nu mi-a iesit niciodata in oras un consum macar egal cu cel al dieselurilor mult mai puternice pe care le-am condus. Cum spuneam, pareri si pareri... @Kap Nu-mi sta in fire sa ma exprim in citate, dar nu pot sa nu-mi asum opinia lui HG Wells care spunea, atat de simplu si frumos: "De fiecare data cand vad un adult pe bicicleta, nu mai sunt pesimist cu privire la destinul speciei umane". -::) Cum spuneam, pareri si pareri... Insa, asa cum bine observa CArevoli, in tot discursul asta anti diesel, exista o doza uriasa de ipocrizie... In primul rand, planeta pamant este poluata de sute de ori mai puternic de alte surse. In al doilea rand, trebuie spus ca tocmai tara in care a aparut acest scandal care se pare ca sta la baza diminuarilor vanzarilor de diesel, a refuzat sa ratifice tratatul de la Kyoto care are drept scop reducerea poluarii.

  • xxx, miercuri, 03.08.2016 10:45

    @intrebam si eu. Motorul diesel sta bine la CO2, problema lui vine le la oxizii de azot NO, NO2 care se combina cu S, de aceea apare din ce in ce mai mult sistemul cu injecție de uree pentru arderea acestor noxe. Am si eu acelaşi motor dar pe Duster 4x4, cutia diferă, alt Cx si roti mult mai late nu pot sa mă laud cu acelaşi nivel CO2 (rar am utilizat 4x4 si de 2 ori am folosit 4WD Look) Următoarea mea mașina va fi pe benzina, nu mai sunt nevoit sa fac 40 000km/an dintre care 35 000 in exterior orașului. De 3 ani nu depășesc 13000km dintre care 7000 in oraș, vana EGR este in stadiul final de viață (la ultima revizie au reușit s-o curețe si s-o deblocheze si costa numai 2400 lei fără manopera)