MV Agusta a lansat cea mai puternică motocicletă sport din lume: 198CP

Publicat joi, 12.05.2011 18:23 de Sebastian Toma

Italienii de la MV Agusta au lansat cea mai puternică motocicletă sport de producţie din lume. Se numeşte MV Agusta F4 RR şi dezvoltă 198 CP la roată, cu 5 CP în plus faţă de BMW S1000 RR.

Italienii de la MV Agusta au dezvoltat cea mai puternică motocicletă sport de serie din lume: F4 RR. Motorul dezvoltă 201 CP la 13.400 rpm graţie unor modificări la motor. Mai precis, unitatea a primit pistoane forjate extrem de uşoare, a căror cursă a fost redusă, iar chiulasa a primit şi ea modificări însemnate. În plus, evacuarea 4-2-1-4 asigură o curgere optimă a gazelor de evacuare. Unitatea este cuplată unei transmisii cu rapoarte scurte şi şase trepte. Puterea la roată este de 198 CP, iar preţul este de 22.900 de euro.

Pentru prima dată la un motor MV Agusta de serie, supapele sunt realizate din titaniu. În comparaţie cu motorul pe care este bazat, unitatea are supape de admisie şi de evacuare cu un diametru mai mare. Admisia este controlată de patru clapete de 49 milimetri diametru, care beneficiază la rândul său de sistemul TSS. Motorul este răcit cu apă, iar funcţionarea tuturor elementelor a fost optimizată pentru a reduce frecările la minim. Sistemul de control al tracţiunii are două moduri de funcţionare, alături de două hărţi de injecţie pentru motor, pentru a optimiza performanţele şi a ajuta rider-ul să deţină controlul în permanenţă.

Şasiul acestui model este sudat de mână şi permite numeroase ajustări pentru a asigura adaptabilitatea lui MV Agusta F4 RR pe orice pistă şi în orice condiţie. Direcţia este şi ea ajustabilă, unghiul putând fi schimbat din furcă, iar înălţimea braţului oscilant al punţii spate este şi ea reglabilă. Suspensia este realizată de Ohlins, iar amortizorul spate este un Ohlins Racing TTX 36, considerat de mulţi ca fiind cel mai bun din lume. Respectivul amortizor are cinci parametri reglabili, totul pentru a putea adapta motocicleta la orice stil de mers.

Via | Asphaltandrubber.com

  • ScorpyonVAG, joi, 12.05.2011 19:09
    @

    Bestiala motocicleta ! Nu am cuvinte ! Este ,,tata" motocicletelor, dar si pretul este pe masura !

  • zeuss, joi, 12.05.2011 19:37

    mi-ar fi frica ca ma omor cu asa ceva, sigur as ajuge sa prind tupeu si as face scamatorii. Frumoasa jucarie

  • unu, joi, 12.05.2011 20:49
    Pre multi am sa popesc eu

    Ultimul motor pe care il vor folosi multi teribilisti pe doua roti.

  • GT-R, joi, 12.05.2011 21:40
    Pt donatori de organe... :)

    Cand ma uit la ce drumuri avem... nu ai unde merge cu un scuter, daramite cu asa ceva... Inainte de a-ti lua un asemenea model e bine sa ai testamentul scris,.. Pe urma urci linistit pe motoras... :)

  • Cobi, joi, 12.05.2011 22:54
    Nu cred.

    Dar de Ducati Desmosedi RR nu ati auzit? Care e derivata din motocicleta de Motogp si are 200 de cp.

  • paul, joi, 12.05.2011 23:07
    motor

    la noi in ro cel mai bine se preteaza un model de supermoto sau dual sport, gen yamaha WRx, suzuki drz 400 , si chiar transalp, yamaha xt 660. Astea sport sunt variante imblanzite a celor de curse si tot nu-s prea utile in maj locatiilor din lume

  • XDYE, vineri, 13.05.2011 07:35
    Haha

    Cobi are dreptate si pe langa Desmosedici RR mai este si MV Agusta CC care are 200CP + Kawa ZZR1400, dar nu e sport. Ziaristi lui peste...

  • gabi_o, sâmbătă, 14.05.2011 15:35
    Atentie, CP la roata!

    @XDYE, modelele enumerate de tine cati CP au la roata? Ca ce putere are motorul vad ca ai stiut sa specifici!

  • bibi, sâmbătă, 14.05.2011 16:36
    asta ce mai tare

    Germanii au creat cea mai rapida motocicleta de productie de serie cu drept de circulatie din lume. Modelul are un motor cu patru cilindri si 16 supape care dezvolta 220 CP. La viteze de peste 180 km/h, modelul poate sa dezvolte chiar si 280 CP gratie sistemului de admisie care preia aerul la viteza mare si il "impinge" direct in motor, aceasta functie fiind insa limitata din probleme de tractiune doar la viteze mari si pentru perioade scurte de timp. Productia acestui model va fi realizata in serie limitata la fabrica din Aalen, Germania. Fiecare exemplar Asphaltfighters Stormbringer are un pret de pornire de 57.500 de euro. Modelul cantareste doar 195 de kilograme cu rezervorul plin si este oferit alaturi de un costum de protectie din fibra de carbon si de o casca de protectie din Kevlar. Suspensia, pozitia la condus si toate comenzile sunt modificate la fiecare exemplar in functie de dimensiunile si masa pilotului, iar costumul oferit alaturi de motocicleta se asorteaza cu combinatia de culori de pe motocicleta. Acceleratia de la 0 la 300 de km/h este realizata in doar 13.9 secunde, in timp ce viteza maxima a acestei motociclete este de peste 320 km/h. Turatia maxima a motorului Bikerbox este de 13.700 rpm, puterea maxima fiind oferita la 13.500 rotatii pe minut. Acceleratia de la 0 la 100 km/h este realizata in doar 2.9 secunde, in timp ce acceleratia de la 0 la 200 km/h este efectuata in 6.5 secunde.