Nemtii stiu sa (se) vanda
Daca vorbim de domeniul "vanzari" in domeniul auto, nu multi pot sa se laude cu performante de exceptie. Iar pentru cei mai cunoscuti trei constructori germani – Audi, BMW si Mercedes – performantele economice sunt o a doua natura. Sa luam ca exemplu luna februarie a acestui an...
94.751 – 83.800 – 63.500. Acesta este scorul vanzarilor la nivel mondial intre trei dintre cei mai importanti constructori din industria auto, BMW, Mercedes si Audi. Cifrele indica numarul de unitati vandute in luna februarie 2006.
Cei trei colosi germani se dueleaza chiar si la nivelul comunicatelor de presa. BMW afirma ca ramane cel mai mare constructor premium din lume, continuand ascensiunea inceputa in 2004. Rivalii de la Mercedes spun ca cresterea actiunilor la bursa le dau dreptul sa spuna ca ei sunt primii. In schimb, cei de la Audi merg pe pista procentelor, afirmand ca dispun de una din cele mai importante cresteri in raport cu anul trecut. Eterna incapatanare nemteasca... Dar sa ii luam pe rand.
Fata de a doua luna a anului trecut, BMW a crescut in vanzari cu 13.8 %. Procentul era mai mare daca MINI nu scadea cu 10 procente, in principal datorita unei pauze temporare la uzina din Oxford, unde se produc celebrele masinute britanico-germane, cauzata de lucrari de extindere (luate separat, modelele BMW se pot lauda cu o crestere de 18.5 procente). Aceasta crestere se datoreaza mai ales Seriei 3 ale carei vanzari au crescut fata da anul trecut cu mai mult de 50%. Aceasta crestere este logica, avand in vedere ca Seria 3, cel mai popular model BMW din gama actuala, a beneficiat de lansarea unei noi generatii anul trecut.
Mercedes a crescut in februarie, fata de aceeasi luna a anului trecut, cu 16 procente. Si aici, ca in cazul BMW, brandurile conexe au tras in jos cifrele, doar divizia Smart suferind o cadere imensa, de aproape 26%. In schimb, la Mercedes cresterea nu se bazeaza pe un singur model, noile Clasa B, Clasa M, clasa R si Clasa S sustinand in grup cresterea marcii germane. Este interesant faptul ca vanzarile marcii germane au fost foarte puternice in Asia de sud si sud-est si Statele Unite, Europa aflandu-se (excluzand continentul african) pe ultimul loc in aceasta lista.
Audi se lauda, asa cum am remarcat mai sus, cu un procent ridicat al cresterii in vanzari. Bineinteles, Audi nu este trasa in jos de alte branduri, cum este cazul la BMW si Mercedes, si ne asteptam chiar la mai mult in viitor, avand in vedere ca noul Q7, primul SUV scos de constructorul din Ingolstadt, se afla abia la inceput