Nissan Qashqai Nismo va avea un motor 1.8 turbo de 266 CP

Publicat joi, 17.07.2014 14:27 de Sebastian Toma

Nissan va dezvolta o versiunea Nismo a lui Qashqai, pe lângă cea a lui Pulsar, spun surse din cadrul mărcii nipone. SUV-ul compact de performanţă va avea un motor 1.8 turbo, care va livra în jur de 266 CP.

Nissan Qashqai va primi o versiune Nismo cu motor de 1.8 litri şi 266 CP, spun cei de la World Car Fans citând o sursă din cadrul mărcii Nissan. Motorizarea respectivă are patru cilindri în linie şi este supraalimentată cu o turbină pentru a obţine nivelul de putere menţionat, iar primul model care o va primi este versiunea Nismo a lui Qashqai, pregătită pentru lansare în februarie 2015.

Ulterior, fratele de platformă al lui Qashqai va primi şi el această motorizare, ceea ce înseamnă că Nissan va intra în segmentul hatchback-urilor compacte cu noul Pulsar.

Nissan: „Noul Pulsar ţinteşte nivelul de rafinament atins de VW Golf şi Audi A3”

Până la lansarea versiunii Nismo, cel mai puternic motor găsit sub capota lui Nissan Pulsar va fi un 1.6 DIG-T de 190 CP. Cel mai mic propulsor al gamei Pulsar va fi un 1.2 DIG-S, motorizare supraalimentată disponibilă şi în gama Micra. Japonezii se bazează pe hatchback-ul lor compact pentru a-şi creşte vânzările de pe piaţa din Europa, Pulsar urmând să lupte cot la cot cu modele precum Golf, Focus şi Astra în al doilea cel mai popular segment de pe Bătrânul Continent. Până de curând, compactele reprezentau cel mai bine vândute modele din Europa, cu Volkswagen Golf în frunte, dar clasamentul s-a schimbat cu Ford Fiesta, moment în care piaţa a început să prindă drag de subcompacte.

Nissan Pulsar Nismo - un scenariu pregătit să devină realitate

Pulsar marchează revenirea Nissan în segmentul hatchback-urilor compacte, pe care l-a părăsit odată cu lansarea lui Qashqai, când a mizat pe popularitatea SUV-urilor.

Nissan 370Z Nismo facelift - primele imagini oficiale

Un hot-hatch în gama Nissan nu a fost niciodată scos din discuţie, reprezentanţii mărcii confirmând că nu ar reprezenta o problemă să justifice dezvoltarea acestuia. Într-un interviu acordat publicaţiei britanice Autocar, Andy Palmer, şeful Nissan, a lăsat să se înţeleagă că o astfel de versiune este deja în plan. "Nu este o informaţie pe care aş vrea să o confirm acum, dar segmentul hatchback-urilor compacte este perfect pentru o versiune Nismo." Un alt reprezentant al mărcii nipone, Shiro Nakamura, şeful departamentului de design al mărcii, declară: "Nissan a fost la început un brand cu trăsături sportive. Pe parcurs am pierdut însă din această caracteristică. Tocmai de aceea ne-am propus să redobândim sportivitatea.".

Via WCF

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 17.07.2014 16:45

    Sincer, acuma nu-mi mai pasa de atatia cp si motoare mici cu zeci de turbine. Prin 2006-2007 cand a aparut pe Golf 5 1.4TSI cu 140-170cp era pe fata tuturor acel efect WOW. Acuma deja mi se pare ceva normal si singurul lucru care ma mai impresioneaza este designul. Nu mi-a cerut nimeni parerea ,,SINCERA" dar trebuia sa zica cineva.

  • @Suleyman NEcunoscatoru, joi, 17.07.2014 20:12

    Downsizigul si supralimentarea nu le-a inventat Volkwagen. In 1902 Renault obtinea patentul pentru primul motor supraalimentat. Si deschidea drumul pentru succesele din Formula 1 de peste 75 de ani. In 1977 Renault a revenit in forta cu motoarele turbo, atat in motorsport, cat si pe strada. Renault 5 Turbo sta marturie. La inceputul anilor 2000 discutam de un altfel de downsizing motoarele de cilindree mica turbodiesel, commonrail. Asta pe vremea cand Volkwagen se "lauda" cu vechitura aia de 1.9 tdi...