Noile 9-5 si 9-3 nu vor mai fi produse daca Saab se inchide

Publicat miercuri, 13.01.2010 12:56 de Sebastian Toma

Daca GM va inchide marca Saab, noile generatii ale modelelor 9-5 si 9-3 nu vor mai fi produse.

Noul Saab 9-5 si viitorul Saab 9-3 vor fi eliminate definitiv in cazul in care General Motors va inchide marca din Trollhattan. Soarta celor doua modele care au fost dezvoltate in urma unor investitii impresionante ar avea un sfarsit tragic daca cei de la GM nu vor accepta niciuna dintre ofertele primite pentru Saab. Un alt element tragic al acestei povesti este faptul ca noul Saab 9-5 este gata de productie si are deja o fabrica utiliata complet pentru a incepe constructia acestuia.

Saab 9-5 este o versiune cu ampatament marit a lui Opel Insignia, modelul suedez utilizand avand doar 30% dintre piese comune cu modelul din Russelsheim. Costul de dezvoltare al noilor 9-5 si 9-3 este estimat la o valoare situata intre 50 si 100 de milioane de euro, care cuprinde toate costurile legate de inchiderea marcii Saab. Americanii de la GM nu au cum sa utilizeze platforma noului Saab 9-5 in gama deoarece au deja un model Buick bazat pe Opel Insignia, iar o versiune cu ampatament marit a acestui model s-ar putea sa nu aiba succes pe piata.

Oficialii General Motors au declarat ca nu doresc sa obtina profit de pe urma Saab, deoarece mentinerea acestei marci deschise ii costa bani de ceva vreme. Cu toate acestea, GM poarta in continuare discutii cu proprietarul Spyker si cu un consortiu din Luxemburg pentru vanzarea marcii suedeze. Doi oficiali legali au fost angajati de catre GM in Suedia pentru a lichida marca Saab.

Via | Autoweek

  • senzationescu, miercuri, 13.01.2010 13:10
    logic

    foarte logic. adica e de asteptat ca dupa inchiderea marcii sa vina si sfarsitul modelelor produse sub marca respectiva. nimic nou.... nimic senzational. imi pare rau ca a trebuit sa citesc .... nimic.

  • LR, miercuri, 13.01.2010 14:38
    SAAB

    Pacat, era o marca aparte. Si nu vedeai prea multe pe strada. Cred ca, daca tineau mai mult la traditie si mai putin la marketing, ar fi avut vanzari mai mari si acum nu erau in situatia asta.

  • @LR, miercuri, 13.01.2010 18:59

    tu citesti ce scrii?tocmai asta e problema ca au tinut la traditie si au uitat ca au nevoie si de reclama

  • si io' pe aici, joi, 14.01.2010 09:39
    Trsit

    Trist , f. trist , cand o marca cu traditie se indreapta spre o asemenea soarta , in timp ce firme no - name din china apar ca ciupercile cu modele cel putin dubioase dar f. ieftine .. Sper sa se gaseasca una cord cat de cat tentant pt GM incat sa castige din el cel putin cat ar castiga din vanzarea activelor partii SAAB , ramane problema dreptul de identitate si a traditiei , care fac poate partea cea mai valorosa pt o eventuala reaparitie ulterioara a marcii , sa speram ca macar acesta o sa fie achizitionata de un grup puternic ..VAG , BMW ... sau chiar guvernul suediei , ar putea macar sa cumpere identitatea si patrimoniul SAAB , uzinele si noi proiecte se pot face peste cativa ani , dar important este sa ai rezervata identitatea ca sa nu se piarda sau sa o ia cineva in india etc..