Noul Ford Puma ST este aici: primul model Ford Performance produs în România are motor EcoBoost de 1.5 litri ce dezvoltă 200 CP și o cutie manuală cu 6 trepte
Ford a prezentat oficial noul Puma ST, primul model Ford Performance produs în România, dar și în Europa. Ford Puma ST beneficiază de un motor EcoBoost de 1.5 litri ce dezvoltă 200 de cai putere, o cutie manuală cu 6 trepte și are nevoie de 6.7 secunde pentru repriza 0-100 km/h.
La jumătatea anului trecut, Ford a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul Puma, o denumire pe care publicul european o cunoștea de la finalul anilor '90. Puma a primit atunci haine de SUV, fiind asamblat din 8 octombrie 2019 la uzina Ford din Craiova.
După mai multe teasere publicate în cursul acestui an, a venit momentul ca Ford să prezinte versiunea de performanță a SUV-ului Puma.
Noul Ford Puma ST marchează o premieră pentru constructorul american și pentru industria auto locală, fiind primul model Ford Performance produs în România, dar și Europa.
Cel mai nou membru al familiei Ford ST este disponibil cu motorul EcoBoost de 1.5 litri și 3 cilindri, introdus pentru prima dată pe Fiesta ST, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte. În cazul lui Puma ST, propulsorul dezvoltă 200 de cai putere și un cuplu maxim de 320 Nm între 2.500 rpm și 3.500 rpm. Noul model are nevoie de 6.7 secunde pentru repriza 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă este 220 km/h.
Consumul de combustibil conform standardului WLTP este de 6.9 litri la 100 de kilometri, în timp ce emisiile CO2 se ridică la 155 g/km.
Prevăzut cu diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD), Puma ST oferă și posibilitatea selectării mai multor moduri de rulare, inclusiv modul Eco, disponibil pentru prima dată pe un vehicul Ford Performance. Celelalte “drive modes” sunt Normal, Sport și Track.
Potrivit oficialilor Ford, șasiul noului Puma ST este cu 40% mai rigid decât în cazul lui Fiesta ST. În comparație cu Puma standard, Puma ST are discuri de frână cu 17% mai mari, iar răspunsurile direcției sunt cu 25% mai rapide.
Noul vehicul Ford oferă un pachet opțional Performance, prin care șoferii pot să utilizeze sistemul Launch Control.
La exterior, Puma ST se distinge prin finisajul negru lucios al jantelor sale din aliaj de 19 inch și prin cele șase culori de caroserie: Agate Black, Desert Island Blue, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic. Nuanța Mean Green este disponibilă exclusiv pe modelul ST. Un finisaj negru lucios este standard pentru marginea grilei, capacele oglinzilor exterioare și bara de protecție din spate.
În interior, Puma ST are scaune sport Recaro realizate din materialul Miko Dinamica, ce sunt încălzite și brodate cu emblema ST. Sunt prezente protecțiile de praguri Ford Performance și emblema ST pe volanul din piele și maneta schimbătorului de viteze. Scaunele, centurile de siguranță și covorașele sunt finisate cu cusături în culoarea Metal Grey.
În varianta standard, Puma ST oferă hotspot WiFi pentru încărcare wireless, parbriz încălzit Quickclear, senzori de parcare față/ spate, ștergătoare automate și sistemul Ford SYNC 3 care permite șoferilor să controleze sistemul audio, navigația și smartphone-urile folosind comenzi vocale
Sistemul oferă compatibilitatea Apple CarPlay și Android Auto fără costuri suplimentare și este susținut de un display tactil central de 8 inch care afișează logo-ul Ford Performance la pornire.
Tehnologia FordPass Connect permite clienților de Puma ST să controleze de la distanță o serie de funcții ale vehiculului - inclusiv blocarea portierelor și localizarea vehiculului - prin intermediul aplicației mobile FordPass. Modemul oferă, de asemenea, informații despre pericolele locale prin aplicația Local Hazard Information conectată în cloud, care informează șoferii despre orice situație periculoasă de pe drum, chiar dacă incidentul nu este vizibil din cauza unei curbe sau a altor vehicule aflate în față.
Alte tehnologii disponibile de asistență a șoferului includ asistența pre-coliziune cu frânare activă, asistență activă la parcare, sistemul de alertă la intersecția cu traficul perpendicular cu frânare activă, tempomat adaptiv cu recunoașterea indicatoarelor rutiere și sistemul de centrare pe mijlocul benzii de rulare.
Oficialii Ford susțin că prețurile pentru noul Puma ST vor fi anunțate până la sfârșitul lunii septembrie. Primele exemplare Puma ST au intrat deja pe liniile de asamblare ale uzinei din Craiova, iar producția în masă va începe în octombrie.
o fi poate cea mai rapida masina produsa in romania pana in prezent, dar pe mine unul nu prea ma incanta. forma aia de gogoasa cu ochi bulbucati si motorul benzina de 1.5 plin de probleme, m-au facut sa zic pas. aici unde stau eu in spania foarte slab se vinde masina asta de la craiova, duster-ul este mult mai prezent pe strazi, ca de altfel si celelalte masini similare din segment, cum ar fi captur, 2008, etc. pe mine ma tenteaza la anul sa schimb masina, cred ca voi alege un 2008 electric sau captur hibrid pentru ca fac multi km pe ridesharing, la cabify. iar de la anul, daca incepe si uberul aici cum se zvoneste, trec pe uber cu electric 2008. salutari din spania, veniti la alicante la vara la mare si va plimb pe unde doriti, veti avea un sejur de vis.