RAPORT FINAL: Mini Cooper SE în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală
Mini Cooper SE, versiunea electrică a hatchback-ului britanic, a fost unul dintre cele opt modele care au participat la #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies. Acum a venit momentul să punem sub lupă valorile obținute de modelului britanic pe parcursul celor opt zile și să aflăm care a fost autonomia reală calculată.
Mini Cooper SE, primul model electric de serie dezvoltat de producătorul britanic, a luat parte la #ElectricRomânia by Vitesco Technologies, turul țării cu mașini electrice. Deși britanicul a fost modelul cu cea mai mică baterie din caravană, acesta a ținut pasul cu restul grupului și a plusat cu un comportament dinamic demn de marca pe care o reprezintă.
Dezvoltat pe platforma folosită de versiunile cu motoare cu ardere internă și cu elemente împrumutate de la BMW i3, Mini Cooper SE propune un motor cu 184 de cai putere care livrează resursele către puntea față și care este alimentat de la o baterie cu capacitatea netă de 28.9 kWh.
JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE MINI COOPER SE
CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)
Deși Mini Cooper SE este modelul cu cea mai mică baterie din #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Tehnologies, modelul britanic reușește să ofere zâmbete largi pe kWh.
În ciuda faptului că este puțin mai greu decât varianta Cooper S, hatchback-ul electric se ridică la nivelul dinamic al versiunii cu motor cu ardere internă.
Primul model electric de serie al britanicilor nu iese în evidență prin autonomia livrată, uneori reușind să-ți transmită în toți neuronii sentimentul de range anxiety, dar feeling-ul de kart supradimensionat rămâne același. Iar bonusul îl consider modul în care Mini Cooper SE livrează resursele atunci când te arunci pe accelerație.
DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT)
Mini este prin definiție o marcă de lifestyle, și nu una de mașini mari, utile sau neaparat economice.
Tocmai de aceea, un Mini electric nu putea fi și un automobil electric obișnuit, ci unul plin de detalii superb interpretate: cheia "aerată", cercul luminos central care pulsează la încărcare și se își schimbă culoarea în funcție de stilul de condus, zgomotul de navă spațială cu care "prinde viaţă", stopurile "Union Jack" sau jantele cu design asimetric.
Însă Mini Cooper SE este și mașina cu cea mai mică baterie din #ElectricRomânia: 28,9 kWh, la jumătate faţă de Kia e-Niro, pe care l-am condus ieri, sau "surata" sa Hyundai Kona EV și chiar la o treime față de modelele pretențioase ale grupului, Audi e-tron Sportback și Porsche Taycan. Asta înseamnă cea mai mica masă proprie, Mini păstrând o ținută de drum foarte "fun", mai ales pe viraje, dar și cea mai mica autonomie: undeva pe la 200 km.
Și totuși, Mini Cooper SE s-a încumetat să se avânte în acest tur prin ţară de circa 2000 km. De ce o face și de ce l-am condus eu astăzi păstrând neșters rânjetul de satisfacție pe față în timp ce "escaladam" Pasul Oituz, fără să-mi pese prea tare de procentul afișat de baterie?
Pentru că, în ciuda miturilor, România este o ţară a cărei infrastructură de stații de încărcare rapidă se dezvoltă accelerat, așa încât, cu o plănuire atentă a deplasărilor, poți ajunge practic în orice colț al ei cu acest simpatic automobil.
ADRIAN MITREA (0-100.RO)
MINI Cooper SE este o surpriză plăcută. Arată și se conduce precum un MINI Cooper S (pe benzină), doar că înlocuiește eșapamentul plăcut-zgomotos cu o liniște plăcut-desăvârșită. Pe scurt, experiența Cooper S silențioasă și mai ecologică. Muzica sună bine pe Harman Kardon, suspensiile sunt reglate perfect, iar cei 184 CP sunt puși la treabă fără probleme de aderență sau cuplu la virare (torque steer). E o mașină electrică cu tracțiune față bine făcută, iar mai bună ca ea, în clasa ei, nu există.
Pe de altă parte, autonomia de 150-200 km limitează mașina la utilizări preponderent urbane. Și escapadele mai departe de oraș sunt posibile, dar cu opriri mai dese pentru încărcare. Am reușit “performanța” să activez limitarea puterii motorului după 1-2 km de condus mai agresiv, limitare care a dispărut după ce m-am întors la un stil de condus normal.
MARIAN IONESCU (MARICIU.RO)
MINI Cooper SE este un MINI veritabil. Este agil, stă impecabil pe drum, fură priviri pe stradă cu designul superb și te face să te simți special imediat ce te urci la volanul lui. Însă, spațiul de la interior nu este deloc generos, iar autonomia din dotare te face să transpiri la orice drum în afara orașului. Este chiar păcat că o mașină atât de agilă și de stabilă nu are o autonomie decentă. Pentru oraș este o bijuterie, pentru drum lung este un chin. Unul cu personalitate măcar.
DANIEL TOMESCU (STACS TV)
Mini Cooper SE un nou stil de viata pentru celebrul Mini. Un stil de viață elegant dat de motorul electric care nu produce niciun zgomot în interior, dar și de felul în care se conduce. Spre deosebire de alte mașini electrice conduse în test, la Mini Cooper SE ne-a placut foarte tare acest aspect: la accelerarea de pe loc, aceasta se efectuează foarte lin, chiar daca tu, neobișnuit cu mașina, poate apeși pedala mai tare decat trebuie.
Direcția precisă si suspensia hotărâtă o fac foarte agilă în oraș, lucru care nu este cel mai confortabil la drumurile lungi care nu se afla în cele mai bune conditii. Tot la minusuri punem și range-ul relativ mic: maxim 270 de kilometri declarați de producator, 240 de kilometri reușiti de noi in test. Cu toate astea, exteriorul se pastrează în același stil sexy cu care modelul ne-a obișnuit, deosebindu-se de modelele cu ardere internă printr-un set de jante cu totul special și culorile exterioare speciale.
ALIN IONESCU (MAȘINISTUL)
Deși are cea mai mică baterie și, implicit, cea mai redusă autonomie dintre mașinile prezente la Electric România 2020, Cooper SE reușește să lase o impresie pozitivă prin simplul fapt că este un MINI.
De fapt, tocmai pentru că are o baterie de doar 28,9 kW, Cooper SE nu se simte o mașină grea cum este cazul tuturor electricelor. Chiar și în versiunea cu motor electric, britanicul își păstrează agilitatatea specifică unui MINI, impresionând prin direcția sa ascuțită și prin modul în care răspunde la comenzi.
Un aport important îl are amplasarea bateriei în podea, care îi conferă lui Cooper SE un centru de greutate mai coborât decât în cazul unui Cooper S cu motor termic. Nu în ultimul rând, cei 184 CP și 270 Nm dezvoltați de motorul electric sunt suficienți pentru accelerații rapide, chiar și la viteze mari. Oricum, cine își cumpără un Mini Cooper SE are, cu siguranță, și un alt automobil pentru drumurile lungi. Iar autonomia reală de circa 200 km este mai mult decât suficientă pentru oraș, acolo unde micul hatch se simte cel mai bine.
TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)
Nu poți judeca un pește după abilitatea lui de a se urca într-un copac. Pentru Mini Cooper SE, 'apele' sunt străzile din oraș și în cel mai bun caz drumurile naționale. Călătoria pe autostradă nu e imposibilă, dar cere sacrificii care, la urma urmei, se răsfrâng asupra confortului tău.
Cei fermecați de flerul unui Mini vor fi bucuroși să descopere că bulldogul e în continuare un kart pe asfalt și că duetul baterie/motor electric n-a știrbit cu nimic din agilitatea și efervescența tipică mărcii, ba chiar pe alocuri a amplificat aceste două constante - momentan, doar ca parte din ecuația deplasărilor urbane.
DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)
Ultima zi m-a adus față în față cu un prieten. Mini Cooper SE, primul model electric produs de marca britanică este atât de agil și plăcut la condus încât nu îl uiți ușor. Anterior, am luat contact cu Cooper SE în oraș, mediul în care se simte cel mai bine. Agilitatea specifică modelelor Mini a fost păstrată intactă, dar reversul medaliei este autonomia redusă. Bateria de capacitate mică este ideală pentru oraș, însă la drumuri lungi necesită alimentări mai dese. Însă, sunt suficiente 10-20 minute la o stație rapidă pentru ca modelul să primească o infuzie suficientă de energie electrică.
Mini Cooper SE s-a achitat cu brio însă și de traseul parcurs azi între Sibiu și București, alimentările de pe traseu însumând doar 30 minute.
MINI COOPER SE ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES |
|||||
ZIUA 1 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BUCUREȘTI | 99% | ||||
82 km | 3/5 | ||||
CHIȚORANI | 58% | 70 minute Stație Casa Timiș (AC 22 kW) |
11.3 kWh | 97% | 0 lei |
122 km | 2/5 | ||||
BRAȘOV | 42% |
120 de minute |
20.4 kWh | 99% | 29.5 lei |
74 km | 3/5 | ||||
BALVANYOS | 61% | 115 minute Stație Balvanyos Restort (AC 7.4 kW) |
11.3 kWh | 100% | 11 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 1 | 15 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 44.2 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 17 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 5 ore și 5 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 278 km (13.07% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 41.7 kWh | ||||
COST EFECTIV | 40.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 193 km | ||||
ZIUA 2 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
BALVANYOS | 100% | ||||
156 km | 4/5 | ||||
BACĂU | 36% | 35 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
15.6 kWh | 90% | 30.5 lei |
135 | 3/5 | ||||
IAȘI | 33% | 140 minute Stație Hotel Select (AC 22 kW) |
19.4 kWh | 100% | 27 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 2 | 12.7 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 56 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 12 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 2 ore și 55 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 291 km (13.68% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 37 kWh | ||||
COST EFECTIV | 57.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 228 km | ||||
ZIUA 3 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
IAȘI | 100% | ||||
133 km | 4/5 | ||||
PIATRA NEAMȚ | 17% | 164 minute Stație e-charge (AC 22 kW) |
27.8 kWh | 99% | 40.3 lei |
86 km | 4/5 | ||||
Gheorgheni | 56% | 29 minute Stație MOL (e.On) (DC 50 kW) |
13.6 kWh | 95% | 23.1 lei |
110 km | 5/5 | ||||
TÂRGU MUREȘ | 48% | 33 minute Stație e-Charge (DC 50 kW) |
16.2 kWh | 98% | 31.5 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 3 | 16 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 50.8 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 39 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 3 ore și 46 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 329 km (15.47% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 52.6 kWh | ||||
COST EFECTIV | 94.9 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 181 km | ||||
ZIUA 4 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TÂRGU MUREȘ | 95% | ||||
139 km | 3/5 | ||||
TURDA | 24% | 33 minute Stație MOL (e.ON) (DC 50 kW) |
21.5 kWh | 92% | 36.5 lei |
31 km | 2/5 | ||||
CLUJ-NAPOCA | 73% | 36 minute Statie MOON (DC 75 kW) |
8.6 kWh | 99% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 4 | 15.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 50.7 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 34 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 9 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 170 km (7.99% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 26.3 kWh | ||||
COST EFECTIV | 36.5 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 186 km | ||||
ZIUA 5 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
CLUJ NAPOCA | 93% | ||||
162 km | 1/5 | ||||
ORADEA | 34% | 70 minute Stație MOON (DC 75 kW) |
19 kWh | 100% | 0 lei |
196 km | 1/5 | ||||
TIMIȘOARA | 18% | 42 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
25 kWh | 95% | 49 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 5 | 12 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 54 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 6 ore și 40 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 52 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 358 km (16.83% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 43 kWh | ||||
COST EFECTIV | 49 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 241 km | ||||
ZIUA 6 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 91% | ||||
113 km | 4/5 | ||||
DUMBRĂVIȚA | 31% | 7 minute Stație ENEL X (AC 22 kW) |
1.2 kWh | 35% | 1.3 lei |
19 km | 5/5 | ||||
TIMIȘOARA | 16% | 60 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
25 kWh | 100% | 47.4 |
CONSUM MEDIU ZIUA 6 | 16.9 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 35.2 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 3 ore și 58 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | o oră și 7 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 137 km (6.44% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 23.2 kWh | ||||
COST EFECTIV | 48.7 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 171 km | ||||
ZIUA 7 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
TIMIȘOARA | 98% | ||||
148 km | 2/5 | ||||
DEVA | 34% | 44 minute Stație e-charge (DC 50 kW) |
21 kWh | 99% | 41 lei |
134 km | 2/5 | ||||
SIBIU | 41% | 139 minute Stație Hilton Sibiu (AC 22 kW) |
22 kWh | 99% | 0 lei |
CONSUM MEDIU ZIUA 7 | 13.2 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 65.3 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 4 ore și 26 de minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 3 ore și 2 minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 282 km (13.26% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 37.2 kWh | ||||
COST EFECTIV | 41 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 219 km | ||||
ZIUA 8 | |||||
Oraș plecare/ Distanță parcursă |
Nivel Baterie/ Ritm șofat |
Timp de încărcare | Energie încărcată | Baterie la plecare | Cost încărcare |
SIBIU | 98% | ||||
16 km | 2/5 | ||||
VEȘTEM | 92% | 22 minute Stație MOL Plugee (DC 50 kW) |
2.7 kWh | 100% | 29 lei |
84 km | 2/5 | ||||
RÂMNICU VÂLCEA | 68% | 11 minute Stație MOL (E.ON) (DC 50 kW) |
7 kWh | 90% | 12 lei |
60 km | 3/5 | ||||
PITEȘTI | 64% | 21 minute Stație Penny (DC 50 kW) |
10.3 kWh |
96% | 0 lei |
122 km | 3/4 | ||||
BUCUREȘTI (FINAL) | 39% | ||||
CONSUM MEDIU ZIUA 8 | 13.5 kWh/100 km | ||||
VITEZĂ MEDIE | 54.6 km/h | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 5 ore și 16 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 54 de minute | ||||
DISTANȚĂ PARCURSĂ | 282 km (13.26% din total) | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 38 kWh | ||||
COST EFECTIV | 41 lei | ||||
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ | 214 km | ||||
TOTAL 8 ZILE | |||||
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ | 2127 km | ||||
TIMP EFECTIV DE RULARE | 42 de ore și 2 minute | ||||
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE | 19 ore și 50 de minute | ||||
ENERGIE CONSUMATĂ | 299 kWh | ||||
VITEZĂ MEDIE | 52.6 km/h | ||||
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) | 179.4 lei | ||||
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) | 340 lei | ||||
CONSUM MEDIU (Ponderat) | 14.1 kWh/100 km | ||||
AUTONOMIE REALĂ MEDIE | 208 km |
#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.
Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro
OFERIT DE
Vitesco Technologies
PARTENERI
Renovatio e-charge, Enel X, Michelin, MOL Plugee, MOON, Server Config, SYNLAB
ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance
Gionule, cred ca trebuie sa-ti iei numaratoarea si sa calculezi din nou timpul efectiv de incarcare. Ca ti-a cam dat cu minus. Nu ca ar mai conta ~o ora in plus la cele 18...