RAPORT FINAL: Kia e-Niro în #ElectricRomânia 2020: încărcare, consum, autonomie reală

Publicat miercuri, 23.09.2020 09:48 de Cornel Șocariciu

Kia e-Niro a luat parte la #ElectricRomânia by Vitesco Technologies, turul țării cu mașini electrice. Acum a venit momentul să punem sub lupă valorile obținute de SUV-ul asiatic și să aflăm care a fost autonomia reală calculată după cei peste 2.000 de kilometri parcurși prin țară.

Kia e-Niro încearcă să combine dragostea europenilor pentru SUV-uri, sentiment manifestat puternic în ultimii ani, cu toate cunoștințele mărcii în domeniul electrificării. La fel ca în cazul lui Hyundai Kona Electric, Kia e-Niro este disponibilă în două versiuni.

Varianta de bază a SUV-ului asiatic va fi echipată cu un motor electric de 136 de cai putere și baterie cu capacitate netă de 39.2 kWh, în timp ce versiunea de top propune un motor cu 204 CP și o baterie cu o capacitate netă de 64 kWh.

În #ElectricRomânia 2020 by Vitesco Technologies, turul țării cu mașini electrice, cei 14 jurnaliști și creatori de conținut au testat varianta de 204 CP în echiparea Future.

JURNALIȘTII DIN #ElectricRomânia DESPRE KIA e-Niro

DAN SCARLAT (AUTO MOTOR ȘI SPORT)

Cu capacitate netă a bateriei de 64 kWh, Kia e-Niro este una dintre cele mai "relaxante" mașini din acest tur, fiind capabilă de a acoperi distanțe de neimaginat pentru un automobil compact electric acum câțiva ani. Prima zi din #ElectricRomânia a însemnat un parcurs complex, cu rute urbane (București, Brașov), autostradă, un DN1 sufocat de traficul începutului de weekend și diverse zone cu serpentine, timp în care e-Niro a înregistrat un consum mixt de 16,2 kWh/100 km, ceea ce ar fi putut însemna o autonomie de aproape 400 km. Nu a fost cazul, traseul încheindu-se după doar 270.

Pe de altă parte, dacă v-ați obișnuit ca mașinile electrice sa arate deosebit, nu este cazul aici, e-Niro fiind, poate, cel mai convențional model din grup din punct de vedere stilistic. Unii ar putea critica acest lucru, la fel cum alții, dimpotrivă, l-ar putea aprecia.

JULIUS CONSTANTINESCU

KIA e-Niro are o autonomie de aproximativ 400 km, suspensii excelente, extrem de utile pe drumurile din România, și e silențioasă ca un soț care se întoarce târziu acasă. E foarte stabilă la accelerări bruște și nu-ți smucește volanul din mână, cum fac multe electrice cu tracțiune pe față. Interiorul e spațios, iar finisajele de calitate. Să notăm la plusuri și sistemul audio JBL, omogen și echilibrat. Pe scurt, e-Niro e o mașină foarte plăcută la condus, ideală de vacanță.

Exteriorul nu e wow, dar arată decent - dacă ești un bărbat sigur pe el, e suficient și atât. Versiunea de top ajunge la 52.000 de euro (42 K, dacă scădem ecobonusul), ceea ce o face o mașină nu tocmai ieftină. Dar, mă rog, nu știu dacă putem să-i reproșăm producătorului coreean faptul că nu mi-o permit.

MARIAN IONESCU (MARICIU.RO)

Kia e-Niro este o surpriză pentru oricine se urcă la volanul ei. Interiorul are materiale excelente, toate butoanele sunt la îndemână, ecranul este perfect integrat în bord, iar scaunele sunt suficient de comode cât să te bucuri de cei peste 400 de kilometri autonomie. Ținuta la drum este corectă, accelerația este distractivă, iar autonomia generoasă te face să nu stai cu ochii pe bordul mașinii la fiecare bornă kilometrică depășită.

Singurul aspect la care simt că ar mai trebui lucrat este exteriorul. Mai ales că brandul Kia are în portofoliu niște mașini precum Stinger și Sportage.

PETRE BARAC (AUTOMARKET.RO)

Kia e-Niro este practic o Kona mai rafinată, cu un interior de o calitate superioară și o autonomie comparabilă. Am parcurs porțiunea de azi de la Târgu-Mureș până la Cluj într-un mod foarte confortabil, iar ținuta de drum și manevrabilitatea sunt mai bune decât în cazul lui Kona. Interiorul m-a impresionat plăcut, scaunele cu ventilație sunt un mare plus. În schimb, designul exterior este un capitol la care e-Niro mai are de lucrat.

CRISTIANA OPREA (PILOT DE RALIU ȘI JURNALIST EMOTICAR.RO)

Dacă prima zi a început cu mezina Zoe, jumătatea acestui workshop electric pe roți ne-a pus la volanul lui Hyundai Kona, despre care v-a povestit ieri copilotul meu Mașinistul, iar astăzi la volanul lui Kia e-Niro despre care vă voi vorbi eu. Cele două modele sunt similare ca performanță și ca preț, dar și ca autonomie, ceea ce ne-a făcut să stăm foarte relaxați în ciuda celor câteva sute de kilometri pe care i-am avut de parcurs.

Kia e-Niro are un interior spațios și funcțional - avem chiar și o priză de 220V, dar și un portbagaj mai încăpător cu 120 de litri, ambele dotări oferind un plus de confort în excursii extraurbane. Cei 204 CP și 295 Nm antrenează abil mașina de 1790 de kg, iar răspunsul imediat al accelerației combinat cu frâna regenerativă reglabilă din padele determină orice șofer să adopte un stil de condus echilibrat și fluent, specific electricelor.

Designul statement al lui e-Niro este definit la exterior de desene geometrice pe care le regăsim și pe alte modele alte brandului Kia, în timp ce interiorul din piele finisat de cusăturile albe crează un contrast plăcut. Scaunele ventilate, Apple CarPlay și butoanele facil amplasate pe volan fac ca experiența de la volan să fie una extrem de prietenoasă. În final, autonomia a fost de 450 de km: cu 30 de km mai mult decât am scos cu Kona în ziua 4, diferență provenită și din faptul că e-Niro a venit echipat cu anvelopele de vară Michelin Primacy. Eficiența frânării atât pe carosabil uscat cât și pe ploaie, pe toată durata de viață a anvelopelor, contribuie la creșterea autonomiei - asul din mâneca lui e-Niro, imbatabil pentru marea majoritate a clienților.

TUDOR RUS (DOUĂLOCURI.RO ȘI TOPSPEED.COM)

Așa cum știți, e-Niro are un schelet identic cu cel pe care este construit Hyundai Kona, de aici și comportamentul lor dinamic aproape identic. Diferența o face însă interiorul cochet, ușor mai aerisit și spațios afișat de Kia e-Niro, care se apropie milimetric de zona premium - de fapt, dacă ne gândim că Audi e-tron are cam la fel de mult Piano Black ca e-Niro, din punctul ăsta de vedere, coreeanul ar putea fi considerat un model premium. Restul coordonatelor de putere cuplu și tren de rulare se suprapun perfect cu cele din fișa Konei, astfel că banii în plus pe care îi plătești pentru un e-Niro sunt de fapt apanajul habitaclului mai bogat.

DRAGOȘ BĂLTĂȚEANU (AUTOEXPERT ȘI AUTO TEST)

Kia e-Niro face parte din același grup ca și Hyundai Kona Electric, cele două modele împărțind partea tehnică.

Totuși, cele două mărci coreene au reușit să imprime celor două SUV-uri electrice un caracter total diferit. Kia e-Niro este varianta mai practică și mai elegantă dintre cele două. e-Niro este mai lungă, are un ampatament mai mare și un portbagaj mai încăpător. Suspensia este reglată pentru confort, iar interiorul pune accent pe eleganță. Partea tehnică este identică, motor electric de 204 CP și baterie de 64 kWh, ceea ce se traduce printr-o autonomie mai mult decât confortabilă de peste 450 km.

CORNEL ȘOCARICIU (AUTOMARKET.RO)

Deși Kia e-Niro și Hyundai Kona Electric împart aceeași platformă tehnică, cele două modele propun un comportament diferit. Singurul numitor comun este autonomia generoasă. La fel ca în cazul lui Kona Electric, Kia e-Niro reușește să treacă de o autonomie de 400 de kilometri, iar acest lucru s-a văzut și în zilele pe care modelul asiatic le-a petrecut în #ElectricRomânia.

În rest, cele două companii au pregătit produse diferite. Kia e-Niro este mai mare, oferă mai mult spațiu și este mai practic. E adevărat, și mai scump. În același timp, suspensia a fost reglată pentru un plus de confort, iar interiorul propune materiale mai bune și un layout diferit. Și comportamentul dinamic este diferit, iar dacă la Kona Electric se observa cu ușurință fenomenul de torque steer în modul Sport, calibrarea lui Kia e-Niro estompează astfel de ieșiri.

KIA E-NIRO
ÎN #ELECTRICROMÂNIA 2020 by VITESCO TECHNOLOGIES
ZIUA 1
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BUCUREȘTI 98%
194 km 3/5
BRAȘOV 53% 60 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
29.8 kWh 94% 58.1 lei
76 km 3/5
BALVANYOS 77%
CONSUM MEDIU ZIUA 1 16.2 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 40 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 6 ore și 44 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră
DISTANȚĂ PARCURSĂ 270 km (12.89% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 43.7 kWh
COST EFECTIV 58.1 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 395 km
ZIUA 2
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
BALVANYOS 77%
298 km 3/5
IAȘI 17%  minute
Stație Hotel Select
(DC 50 kW)
57 kWh 99% 80 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 2 12.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 54.1 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 5 ore și 30 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 50 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 298 km (14.23% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 38.1 kWh
COST EFECTIV 80 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 500 km
ZIUA 3
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
IAȘI 99%
131 km 4/5
PIATRA NEAMȚ 66% 33 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
18.5kWh 91% 36 lei
193 km 3/5
TÂRGU MUREȘ 45% 38 minute
Stație MOL (e.On)
(DC 50 kW)
27.5 kWh 82% 46.5 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 3 16.8 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 46 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 7 ore și 6 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 11 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 324 km (15.47% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 54.4 kWh
COST EFECTIV 82.5 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 381 km
ZIUA 4
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TÂRGU MUREȘ 82%
174 km 3/5
CLUJ-NAPOCA 43% 39 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
28 kWh 81% 54 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 4 14.7 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 40 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 39 de minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 174 km (8.31% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 25.6 kWh
COST EFECTIV 54 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 435 km
ZIUA 5
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
CLUJ NAPOCA 79%
150 km 2/5
ORADEA 53% 39 minute
Stație MOON
(DC 75 kW)
26.3 kWh 89% 0 lei
201 km 4/5
TIMIȘOARA 43% 40 minute
Stație e-charge
(DC 50 kW)
30 kWh 83% 58.5 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 5 14.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 51.4 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 7 ore și 8 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 19 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 360 km (17.19% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 50.8 kWh
COST EFECTIV 58.5 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 454 km
ZIUA 6
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 81%
115 km 4/5
TIMIȘOARA 56% 68 minute
Stație MOL Plugee
(DC 50 kW)
32.5 kWh 100% 29 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 6 15.1 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 31 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 38 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 8 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 115 km (5.49% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 17.4 kWh
COST EFECTIV 29 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 424 km
ZIUA 7
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
TIMIȘOARA 95%
273 km 3/5
SIBIU 29% 95 minute
Stație Penny
(DC 50 kW)
51 kWh 100% 0 lei
CONSUM MEDIU ZIUA 7 16.3 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 74.4 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 3 ore și 40 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE o oră și 35 minute
DISTANȚĂ PARCURSĂ 274 km (13.1% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 44.7 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 393 km
ZIUA 8
Oraș plecare/
Distanță parcursă
Nivel Baterie/
Ritm șofat
Timp de încărcare Energie încărcată Baterie la plecare Cost încărcare
SIBIU 98%
279 km 3/5
BUCUREȘTI (FINAL) 44%
CONSUM MEDIU ZIUA 8 13.5 kWh/100 km
VITEZĂ MEDIE 57.3 km/h
TIMP EFECTIV DE RULARE 5 ore și 52 de minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE -
DISTANȚĂ PARCURSĂ 279 km (13.32% din total)
ENERGIE CONSUMATĂ 37.7 kWh
COST EFECTIV 0 lei
AUTONOMIE REALĂ CALCULATĂ 474 km
TOTAL 8 ZILE
DISTANȚĂ TOTALĂ PARCURSĂ 2094 km
TIMP EFECTIV DE RULARE 43 de ore și 18 minute
TIMP EFECTIV DE ÎNCĂRCARE 8 ore și 42 de minute
ENERGIE CONSUMATĂ 312.4 kWh
VITEZĂ MEDIE 52.1 km/h
COST TEORETIC ÎNCĂRCARE DOMESTICĂ (0.6 lei/kWh) 187.5 lei
COST EFECTIV (în #ElectricRomânia) 362.1 lei
CONSUM MEDIU (Ponderat) 14.9 kWh/100 km
AUTONOMIE REALĂ MEDIE 433 km

#ElectricRomânia 2020 este turul României cu 8 mașini electrice lansate în România în ultimele 12 luni.

Proiect conceput și dezvoltat de Automarket.ro

OFERIT DE
Vitesco Technologies

PARTENERI
Renovatio e-chargeEnel XMichelinMOL PlugeeMOONServer ConfigSYNLAB

ASISTENȚĂ RUTIERĂ
A24assistance

  • ACE - Craiova, miercuri, 23.09.2020 10:16

    Acest model este NO. 1 dpdv al raportului pret/calitate/volum portbagaj (451 litri)/autonomie (455 km WLTP)/termen de garantie (7 ani), la ora actuala in Romania, in ceea ce priveste masinile pur electrice. Asa este poate nu este cel mai frumos dar este cel mai practic... BRAVOS KIA!!!!

  • aha, miercuri, 23.09.2020 10:28

    Este clar că cele două asiatice vor deveni puncte de referință pentru e suv-uri segment B și nu numai. Va fi greu de egalat în viitorul apropiat numai dacă ne gandim la autonomie și la cei 7 ani garanție. Practic cu ecotichet, varianta de 150 kw este doar cu 3-4000 de euro mai scumpa decat Sportage GT-line.

  • joe, miercuri, 23.09.2020 11:56

    Alt pacalici decat Mariciu,,,n-ati gasit?El rade de ”poantele” lui,,de ”jucarelele” prezentate..

  • netam-nissan, miercuri, 23.09.2020 12:22

    dle joe hai ca totusi dl mariciuciu e si el content-creator ca altfel nu era cooptat in plasarea de produse. altfel kia niro e ratusca urita a comparativului pardon workshopului, dar pare extraordinara daca l-a convins in fine pe dl ace-craiova sa o cumpere.

  • X, miercuri, 23.09.2020 18:52

    Excelenta masina - din cate se vede este laudata de toti cei care-au condus-o. Imbina placutul cu utilul.

  • Marius, miercuri, 23.09.2020 19:22

    Nu se merita. Observ ca aveti doua incarcari gratis si chiar si asa tot v-a costat 362 de lei. Eu am facut tot 2000 de km cu Kia Sportage, incarcat ca eram in concediu, si am consumat benzina de 700 de lei. Masina mai mare, bagaj mai mult, 3 persoane, si pana la Sibiu de la Constanta am oprit de 2 ori. Sa alimentez si sa mananc. Cand o sa aiba 800 de km reali autonomie si o sa coste pana in 30k atunci poate se merita.