Noul presedinte Honda renunta la V8-uri si la tractiunea spate

Publicat marţi, 21.07.2009 11:28 de Sebastian Toma

Takanubo Ito, noul presedinte al companiei Honda Motor, si-a anuntat intentiile privind marcile Honda si Acura. Motoarele V8 si tractiunea spate nu vor mai exista in gama japonezilor.

Takanubo Ito, noul presedinte al companiei Honda, a anuntat planurile sale pentru marca japoneza. In viitorul apropiat, motoarele V8 vor fi eliminate din gama Acura, iar modelele cu tractiune spate din gama Honda vor deveni un element al trecutului. Noul presedinte Honda considera ca aceste platforme sunt demodate si ca nu isi au locul in viitorul automobilului. Pe langa asta, Takanubo Ito considera ca nu are sens sa foloseasca acelasi tip de platforma pe care il folosesc alti constructori de peste cinci decenii.

Honda se va concentra pe dezvoltarea noilor motoare, transmisii si sasiuri, care vor fi integrate in hibride de clasa medie. Modelele de varf ale gamei Honda vor fi disponibile doar cu motoare cu patru cilindri in linie si cu unitati V6, pe cand cele din gama Acura vor imparti si ele aceste motorizari. Pe langa asta, constructorul japonez se va concentra pe hibride si pe obtinerea unui consum scazut de carburant. Promisiunea fostului presedinte Honda, aceea de a crea o platforma V8 cu tractiune spate, a fost astfel inlaturata definitiv de catre Takanubo Ito.

Via | Autoblog

  • Paul, marţi, 21.07.2009 11:48

    " In viitorul apropiat, motoarele V8 vor fi eliminate din gama Acura, iar modelele cu tractiune spate vor deveni un element al trecutului." Exprimarea e gresita, intrucat cele doua elemente nu au facut niciodata parte din gama Acura. Planul era sa faca parte, undeva in viitorul apropiat, si exista deja un mule-test, adica o platforma de acest gen finalizata, insa cu o carsoerie de la un model deja existent. Decizia mi se pare oarecum normala, intrucat nu e momentul sa te lansezi in competitii datatoare de gauri in buget pe un segment deja acaparat de modele tradtionale si in continua scadere. Daca ne uitam si la faptul ca Mercedes pune pe E-klasse motoare in 4 cilindri bine-merci, atunci miscarea mi se pare si mai justificata. Iar Audi are de cand exista platforma cu tractiune fata optional integrala si nu are nici o problema.

  • Victor, marţi, 21.07.2009 12:47
    Paul are dreptate

    Paul are dreptate . Honda nu a produs niciodata in serie motoare cu mai mult de 6 cilindri .

  • mihutz_b, marţi, 21.07.2009 23:06

    Bun...pana la urma ne luam adio de la NSX sau va fi 4x4? Nu stiu daca sa rad sau sa plang...

  • Castravetele, vineri, 31.07.2009 01:51
    hm...

    poate e o exprimare incompleta, vizand poate masinile cu motor fata si tractiune spate, cum era S2000. NSX era cu motor in fata puntii spate, asa ca mai exista sperante.