Numele Chrysler va dispărea din Europa începând cu 1 iunie 2011

Publicat vineri, 04.06.2010 16:12 de Sebastian Toma

Modelele Chrysler vor fi vândute sub sigla Lancia în Europa începând cu 31 mai 2011. Vânzările slabe ale mărcii americane pe tărmul european al Atlanticului sunt cauza acestei schimbări drastice.

Odată cu parteneriatul dintre corporaţia Chrysler şi Grupul Fiat, conducerea celor două companii a decis anumite modificări în structura acesteia. La nivel european, mărcile Chrysler şi Lancia vor suferi modificări importante în reţeaua de dealeri şi în ceea ce priveşte marketing-ul. Astfel, toate modelele Chrysler vor fi vândute sub sigla Lancia începând cu 31 mai 2011. Singura excepţie de la această regulă este reprezentată de pieţele din Irlanda şi Marea Britanie, unde Lancia nu îşi comercializează modelele, iar numele Chrysler rămâne pe modelele constructorului american.

Circa 350 de dealeri Chrysler şi Lancia vor fi eliminaţi din reţeaua existentă până în data de 31 mai 2011. Totodată, Consorţiul Fiat-Chrysler a anunţat circa 1.200 de dealeri Lancia şi Chrysler că îşi vor încheia contractul cu aceştia în data de 31 mai 2011, după care dealerii selectaţi vor semna un nou contract pentru a comercializa modelele Lancia şi Chrysler sub sigla Lancia. Aproximativ 1.150 de dealeri Lancia şi Chrysler vor fi afectaţi la nivel european, iar perioada de timp atât de mare de la momentul în care a fost făcut anunţul până când va intra acesta în vigoare este necesară pentru a respecta normele europene.

Lancia are 595 de delaeri cu 785 showroom-uri în Europa Continentală. Marca italiană a sistat vânzările in Marea Britanie şi Irlanda în 1991. Chrysler şi dealerii săi comercializează mărcile Dodge şi Jeep, pe lângă marca de bază a concernului, iar numărul de dealeri este de 556, ce deţin 750 de showroom-uri la nivel european. Lancia a vândut 121.000 de unităţi în Europa, dintre care 102.000 au fost cumpărate în Italia. Chrysler a vândut doar 11.500 de unităţi la nivel european în 2009.

Via | AutomotiveNews (înreg.)

  • mihai B., vineri, 04.06.2010 16:26
    pacat

    Cum ar fi sa mergi pe strada cu Lancia 300c? nu se potriveste deloc designul masinii cu marca lancia. Oricum stiu toti care o vede pe strada ca nu are cum sa fie Lancia.

  • black_ink, vineri, 04.06.2010 16:31
    marketing pagubos

    Nici cu brandul Lancia nu mi'e rusine! Imaginea de marca e la (sub) pamant si s'ar putea sa ingroape vanzarile Chrysler si mai mult decat in prezent....

  • Radu, vineri, 04.06.2010 17:21
    :(

    Sper ca vom gasi piese de schimb. Eu am un Chrysler si ar fi groaznic sa nu-mi pot gasi piese de schimb in Europa.

  • ............, vineri, 04.06.2010 19:54
    ............

    chiar ca nu mergea bn firma americana

  • andrei, vineri, 04.06.2010 22:53
    alianta

    la inceput credeam ca este doar un simplu parteneriat intre fiat si chrisler ,dar din cate observ este mai mult decat o alianta , Fiat pare ca a pus stapanire pe grupul Chrisler La cat mai multe 'succesuri'!

  • Maka, duminică, 06.06.2010 00:14

    Daca masinile Chrysler vor schimba doar numele, nu si produsul de sub sigla, vor avea la fel de mult succes. Faptul ca veti gasi in show-room-uri (cel putin in Romania) si Chrysler pe langa Fiat si Alfa Romeo nu vor schimba mult soarta constructorului american. E adevarat totusi ca practic marca asta va fi prezenta in vreo 20 de show-room-uri in toata tara cand pana acum o gaseai doar ici-colo. Am condus 2 modele de Chrysler si va spun cumana pe inima ca nu as da banii mei pe nici o masina din aia. Consumul e urias, celitatea e mediocra si suspensiile iti dau senzatia ca stai in varful copacului.

  • JIJI, vineri, 25.06.2010 12:22

    Mai bine le inchideau si asa sunt niste coteturi de masini, asa cum au facut cu Hummer, Saturn, Pontiac si de curand Mercury.Sa ramana tata pe piata doar cei care stiu sa faca masini cu adevarat, nu cazane pline de plastice cu tehnologie depasita si nesigure.Lumea e in criza si deja e o concurenta foarte mare de la celalalte companii auto si o sa vedeti ca pana in 2020 maxim o sa mai ramana pe piata doar cei care vor sti cu adevarat sa construiasca masini.Americanii ar trebui sa ia exemplu de la europeni cum se fac masini adevarate si aici ma refer la cele facute in Deutchland.Cat despre chinezii aia care fac conserve de masini gen Gelly, GWM, SAIC etc ar trebui sa nu li se dea voie sa vanda acele cutii de carton pe continetul european cat si pe cel american. Numai bine!