O nouă propunere pentru centura Bucureştiului: o combinaţie între actualul traseu şi viitoarea Autostradă A0
Un deputat propune o soluţie inedită pentru dezvoltarea Centurii Bucureştiului în jumătatea sudică, prin realizarea unei benzi suplimentare pe actuala centură în sud-vest şi construirea unui drum în regim de autostradă în sud-est.
Centura Bucureştiului reprezintă în continuare o mare problemă pentru şoferi, ca urmare a traficului din ce în ce mai mare şi a faptului că ambele proiecte de dezvoltare a acesteia bat pasul pe loc.
Jumătatea nordică a actualei centuri, cunoscută şi drept inelul 1, este cea mai bine dezvoltată, iar lucrările de lărgire la două benzi pe sens sunt avansate. În schimb, în jumătatea sudică nu se realizează în prezent nicio lucrare pentru lărgirea drumului la două benzi pe sens.
În paralel cu inelul 1, există un proiect pentru realizarea unei centuri semnificativ mai largi în regim de autostradă. Aceasta ar urma să poarte numele de Autostrada A0 şi să aibă o lungime de 100 kilometri, în condiţiile în care actuala centură a Bucureştiului are circa 70 de kilometri.
În contextul actualului impas, resimţit în special de şoferii care apelează la traseul din jumătatea sudică, deputatul Cătălin Drulă din cadrul Grupului Parlamentar USR propune o soluţie alternativă pentru jumătatea sudică, care să combine actualul inel 1 cu proiectul autostrăzii.
"Pe sud, una din soluţiile care pare să se contureze este cea a unei combinaţii optime între cele două proiecte, respectiv pe sfertul de sud-vest să se facă dublarea centurii existente DNCB (inelul 1) cu drumuri colectoare, iar pe partea de sud-est să se meargă direct pe proiectul de autostradă, A0 (inelul 2), cu condiţia ca acesta să se încheie la nord de autostrada A2 printr-o conexiune cu DNCB la sud de lacul Cernica", afirmă deputatul Cristian Ghinea în cadrul unui proiect publicat pe site-ul său oficial.
Acesta consideră că o astfel de soluţie este optimă pentru traficul actual înregistrat pe centură şi că dezvoltarea Autostrăzii A0 pe zona de sud-vest s-ar putea face peste circa 10 ani.
"O astfel de soluţie ar combina avantajele celor două proiecte la un cost optim şi ar putea fi suficientă pentru traficul curent, urmând ca în 10-15 ani, când traficul o va cere, să fie dezvoltat şi restul inelului 2 (partea de sud-vest)", a adăugat el.
Via Cristian Ghinea
Mai avem pana la 1 aprilie, revin @Automaket Va rog frumos sa nu mai dați știri de genul acesta, le vedem/ascultam in fiecare zi. Anunțăm atunci când sunt gata!