Londra și Paris își dau mâna pentru un aer mai curat: emisiile mașinilor noi vor fi calculate în traficul real al acestor orașe
Primarii capitalelor Londra și Paris au anunțat că la sfârșitul acestui an vor demara teste în trafic real pentru mașinile noi. Rezultatele emisiilor vor fi astfel mult mai aproape de realitate.
Marile capitale ale lumii iau noi măsuri antipoluare începând cu finalul acestui an. Londra și Paris, două dintre cele mai aglomerate orașe din lume, au anunțat că vor introduce teste în trafic real pentru mașinile noi.
Decizia a fost luată de Sadiq Khan, primarul Londrei, și Anne Hidalgo, omologul său din Paris, în cadrul unei întâlniri oficiale.
În prezent, testele de emisii se referă doar la anumiți poluanți și necesită îndeplinirea unor norme doar în cadrul testelor de laborator. Noile reglementări vor măsura substanțele poluante în trafic real și apoi le vor face publice. Testele vor fi adevărate probe de foc, având în vedere că vorbim despre orașele cu un trafic infernal.
„Mulțumită acestor teste în trafic real, londonezii vor face o alegere informată atunci când cumpără o mașină, iar producătorii vor fi forțați să vândă mașini mai eficiente. Acest exercițiu este și o dovadă a faptului că marile orașe ale lumii pot influența industria și o pot forța să introducă produse ecologice. Nivelul de toxicitate din Londra a atins cote alarmante. De aceea, măsuri de genul acesteia au potențialul de a curăța aerul pe care îl vom respira în viitor”, a declarat primarul londonez.
Același Sadiq Kahn a anunțat că din această toamnă va fi introdusă o taxă de acces în oraș în valoare de 10 lire pentru vehiculele poluante. Pentru 2019 se vorbește despre stabilirea unei zone ULEZ (Ultra Low Emission Zone) în centrul Londrei. Aceasta va permite accesul vehiculelor care îndeplinesc un nivel foarte scăzut de emisii. Celelalte mașini care vor acces în această zonă centrală vor fi aspru taxate.
Londra și Paris nu sunt singurele orașe care fac eforturi susținute pentru reducerea poluării. Madrid, Mexico City, Milano, Moscova, Oslo, Seul și Tokyo sunt implicate în efortul comun de a stabili o reglementare globală pentru mașinile poluante.
via autocar
Nu si in Bucuresti. Aici se incurajeaza achizitia de masini Diesel, vezi programul rabla. Aici se incurajeaza achizitia de rable SH. Aici fiecare parcheaza unde vrea, blocand traficul, si politia nu face nimic. Aici infrastructura pentru transportul alternativ e aproape inexistenta, iar banii alocati pistelor de biciclete (de exemplu) sunt mai putini decat cei alocati pentru statui de daci. Poluarea sa fie factor de stres pentru celule, ce creste riscul aparitiei cancerului? Nu, asta e o conspiratie a strainilor care nu vor ca romanii sa prospere si sa-si miste curul fiecare intr-o conserva de fier izvoratoare de NOxe. Si daca ne imbolnavim, ce? Avem spitale si servicii medicale de inalta calitate. Multumim prea Firicitei Gabriela.