STUDIU: Mașinile cu motoare PHEV emit de 4 ori mai mult CO2 decât datele oficiale
Un studiu realizat de institutul european Transport and Environment arată că mașinile cu motoare hibride plug-in emit de 4 ori mai mult dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale WLTP. De asemenea, emisiile mașinilor cu motoare pur termice sunt mai mari în realitate cu 20% față de datele raportate de producători.
Mașinile hibride cu încărcare la priză emit de 4 ori mai mult CO2 decât datele oficiale raportate de producători, potrivit unui nou studiu realizat de instituția europeană Transport and Environment. Pentru acest studiu au fost colectate datele de la Agenția Europeană de Mediu de la utilizarea în regim real a 127.000 de mașini hibride PHEV înmatriculate în Europa, în 2023.
Studiul arată că mașinile cu acest tip de propulsor emit în medie 135 g/km de CO2. Asta în condițiile în care media raportată de producători este de 35 g/km pe baza testelor WLTP.
Motivul pentru această discrepanță dintre valorile oficiale și cele reale este din cauză că producătorii consideră că șoferii conduc aceste mașini în modul electric 84% din distanța totală parcursă. Studiul arată că, în realitate, șoferii mașinilor cu motoare PHEV merg în modul electric doar 27% din timp.
În același timp mașinile cu motoare pur termice, diesel sau pe benzină, emit 166 g/km de CO2 în realitate. Această valoare este mai mare cu 19% comparativ cu media oficială de 139 g/km de CO2 în regim WLTP.
-
MarS, vineri, 17.10.2025 18:47
Poate multi iau PHEV cu V6 si pt ca sa nu plateasca taxe ... altfel e aberant sa iei si sa nu ai infrastructura acasa.
-
Catalin, vineri, 17.10.2025 19:03
Concluzia? Nu benzină, nu diesel, nu plug-in. Ce urmează? Doar electric? La 50-60 k bucata? Tramvaiul Astra nu poluează? Autobuzul Mercedes nu?
-
Mihai, vineri, 17.10.2025 22:00
https://www.automarket.ro/test-drive/test-drive-bmw-m5-touring-124457.html Asta oare cat consuma??? Cat ziceti ca arde in oras? Si pe langa combustibil, cat din anvelope si placute de frana??? Pai cu asemenea marlanii, la ce va asteptam?
-
@Mihai, vineri, 17.10.2025 22:46
Aia nu consuma mult, ca e rosie si are doar putin peste 700 CP. Emisiile declarate de BMW "e" mici, ca de aia au si facut cu 700 CP, sa conduca meltenii usor si cat mai mult electric, pentru protectia mediului. Sigur la mediu s-a gandit BMW si la cei ce vor aer curat cand au facut masina asta.
-
Dutz, sâmbătă, 18.10.2025 00:15
Ce răutăcioși pe “bietul” BMW… o bijuterie!!! Dacă faci naveta 50 km și ai încărcător la “birou” este cu zero emisii… iar plăcuțe nu consumă că este cu regenerare… sa nu fiți și imbecili, că ipocriți este clar ;) Revenind la PHEV-uri sunt complexe (o să ajungă la un moment dat în service și o să fie distracție) și ca și un BEV au nevoie de încărcare peste noapte, doar ca mai des, aproape în fiecare noapte. Dacă te încadrezi în așa ceva… de ce nu? Chiar și acel procent de peste 80% electric poate să fie atins.
-
bravos, sâmbătă, 18.10.2025 14:02
chiar toate, toate? nici mai mult nici mai putin? fara exceptie? ce porcarie.
-
nobody, sâmbătă, 18.10.2025 16:07
Valeu, e plin prin orase de M5-uri care polueaza, ce ne facem?
-
zarnesteanu, sâmbătă, 18.10.2025 16:29
Partea proasta la hibride este ca ajungi la 80-100km/h si trebuie sa intre motorul pe rol, ca bateria nu mai face fata sau s-a consumat prea mult. La viteza aia, motorul deja e in turatii inalte si nici motorul, nici transmisia nu sunt incalzite la parametrii optimi. In loc sa ai cateva secunde de mers lejer pana se incalzeste uleiul, ca la o masina normala, tu esti in ture maxime iar motorul e absolut rece (mai ales iarna) de unde rezulta o uzura enorma. Eu aici vad marea problema a masinilor hibride. Poluarea care o fac in primele minute e catastrofala, mult peste un diesel la -30 de grade care sta un minut doua pe loc pana pleaca. Absolut nici un producator nu are cum sa justifice cifrele de consum la un motor rece care intra in paine la maxim, pe autostrada.
-
@zarnesteanu, sâmbătă, 18.10.2025 20:00
Esti in eroare. Hibridul (pur, si nu plugin-ul), iarna, isi porneste motorul termic instant, chiar si atunci cand bateria e full. Chiar si fara sa ii ceri incalzire (prin AC sau nu), termicul intra imediat in functiune. Si, culmea, nu este folosit pentru a pune in miscare masina, nici macar in tandem cu electricul, cel mult incarca bateria. Apoi sunt hibrizi care si la 110-120 merg pur electric. Iar utilizarea in regim maxim a termicului (si exclusiv) e rara. Aproape inexistenta. Iar pana intri pe autostrada deja esti in paramaterii de temperaturile. PS Sa-mi arati si mie temepraturile alea de -30. In afara de vremurile cand eram copii.
-
Matei_cel_nou, sâmbătă, 18.10.2025 21:14
Și în UK a fost aceeași discuție. Hibridele cu încărcare la priza beneficiau de reduceri de taxe dacă le luai ca beneficiu de la locul de muncă, în ideea ca poluează mai puțin. Dar studiile au arătat că majoritatea nu se sinchiseau să le încarce. Motivul principal e că trebuie încărcate în fiecare zi, sau, dacă faci naveta mult, și acasă și la birou. Așa că le-au scos facilitățile. Acum sunt disponibile doar la EVs.
-
@zarnesteanu, sâmbătă, 18.10.2025 22:24
Se pot seta modurile de condus si mai mult, exista preincalzire. Poti seta iarna daca vrei modul AWD si motorul porneste si se incalzeste. Iar pe autostrazi turatia este sub 2000rpm la croaziera, deci o alta abureala ca merge motorul in sarcina cat e rece. Puneti mana si cititi.
-
Matei_cel_nou, duminică, 19.10.2025 03:02
Zarnesteanu trăiește în SUA sau Canada. Acolo temperaturi de -30C se întâmplă (SUA doar Alaska, cred). Și în Europa găsești temperaturile astea: Suedia, Finlanda, Rusia și unele zone locuite din Alpi. Felicitări că ții minte ce temperaturi erau când eram mici, unii susțin că încălzirea globală nu există.
-
Dan, duminică, 19.10.2025 08:08
poate nu stiati dar, emisiile co2 reduse se datorieaza regimului eco al masinii si faptului ca se merge la consum, asta e valabil pt orice masina orice motor. 1l carburant = ~10kwh energie in el. La eficienta 41% precum toyota avem ~4.1kwh in 1l benzina folosit, restu e gaz aruncat. Cine vrea sa consume putin si sa polueze putin isi ia full hibrid nu plugin. Cei care isi iau totusi plugin iau pt extra putere adica sa polueze mai mult. De exemplu un bmw 3.0 6cyl biturbo are doar 450 cai putere (gen M4). La un astfel de motor daca ii adaugi parte electrica plugin sa zicem un 200cai electric ajungi sa ai 650cp la masina daca incarci plus cuplul e instant la cei 200cai astfel la plecare de pe loc se simte ca la 1000cp la un termic. Plugin e pt extra putere nu pt consum. Adica ce bucurie ai ca in loc sa dai bani multi pe benzina ii dai pe curent?! dar daca vrei economie exista full hibridul care intr-adevar reduce consumu cu cca 50% fata de o termica daca se merge la consum si evident co2 e redus tot cu 50% logic. Cel putin la toyota full hibridu contine jumatate de motor termic si jumate de motor electric iar impreuna fac un intreg. La plugin au 2 motoare complete de aici si puterea mare si consumu mare. Dar ca si economie am inteles ca si gpl costa 100km ca un full hibrid. Iarasi un diesel 1.5 mild hibrid paote consuma tot cat un full hibrid benzina.
-
Dan, duminică, 19.10.2025 08:14
eu vad lucrurile asa, daca ai un plugin cu 200cp sa zicem si incarci curent sa ai combinat un 300cp e ca si cum ai avea NOS la masina :)) plugin e pt extra putere. Bine si la full hibrid daca prinzi bateria incarcata full si faci o depasire ai mai multa putere decat cu bateria goala, logic, merg ambele motoare. Gen la toyota sa zicem ai 100cp termic si bateria goala si faci depasire, merge cu 100cp in depasire. Daca bateria o prinzi plina depasesti cu 150cp sa zicem plus cuplu instant pt cei extra 50cp.
-
Matei_cel_nou, duminică, 19.10.2025 13:51
Cred ca faci niște confuzii. Nu vorbim doar de eficiența motorului termic ci de eficienta ansamblului. Eficienta este procentul de energie chimică (in combustibil) folosit pentru lucru mecanic util, restul se transformă în alte forme de energie, inutile din punctul de vedere al mașinii, de obicei căldură. Dacă poți să folosești căldura pentru a încălzi cabina, de exemplu, în loc sa arzi mai mult carburant, atunci eficienta crește. Hibridele plugin sunt mai eficiente dacă sunt folosite corect. Motorul termic în sine nu e mai eficient, ai dreptate. Dar ansamblul este pentru că motorul electric are o eficientă mult mai mare și produce lucru mecanic împreună cu cel termic. Altfel spus, dacă sarcina ar fi împărțită 50-50, motorul termic ar avea nevoie să ardă doar jumătate din carburantul necesar dacă ar lucra singur. Dacă eficiența motorului termic e de 40% iar a celui electric de 90%, în cazul descris ansamblul are o eficienta de 65% minus diverse pierderi legate de comutarea intre cele două, frecare și greutate suplimentara etc. Cu cât folosești mai mult motorul electric cu atât eficienta ansamblului crește.
-
scamel@ matei, duminică, 19.10.2025 18:24
..." sunt eficiente daca sunt folosite corect" asta presupune un program,traseu, trafic, adecvate, si un sofer dedicat. dar eu nu cumpar masina ca sa fac teste de consum, cumpar masina pentru a-mi rezolva problemele.
-
@Dutz, duminică, 19.10.2025 18:44
Si vii tu sa imi zici ca un marlete da 150000 euro pe un Bemveu cu peste 700 CP si merge el electric folosind doar motorul electric, ca sa nu polueze :)) Sa nu se dea el smecher ca are 700 CP si ii face pe toti. Hai mai Dutulica nu mai umbla cu abureli din astea. Mai lasati-ne cu teoria ca stim cui se adreseaza si cine cumpara maisnile astea "racheta".
Dutz, joi, 23.10.2025 01:02Serios? La cine se adresează? Hai luminează-ne. Da BEV-urile cu 500 CP +, cui se adresează? Ce se promovează la un BEV? Așa în medie, care au mai mulți CP, ICE-urile sau BEV-urile? Mai zine și de cuplu să terminăm mai repede ;)
-
@scamel scălămbel prostănel, duminică, 19.10.2025 21:14
Bravo, păi ia-ți ce ți se potrivește și plimbă ursul.
-
alex_cu_a_mic, luni, 20.10.2025 08:53
Oau, inca un studiu care ne zice inca odata ce stiam deja. Una din cauzele principale ale situatiilor astea este, paradoxal, sistemul de subventii si deduceri cand oamenii si companiile cumpara masini in functie de ce e mai avantajos fiscal nu in functie de ce au nevoie. Daca cineva isi cumpara plugin pentru avantajele unui plugin, atunci il va incarca si folosi ca un plugin pentru ca de asta si l-a luat. Am in familie un plugin cumparat chiar la recomandarea mea, care a fost incarcat tot timpul cat a fost gratis incarcarea la servici, apoi a mai incarcat o perioada acasa iar acum a ajuns sa fie folosit ca hibrid pentru ca "nu merita incarcat pentru o economie de 10-15 lei la suta de km". Acum se reconsidera serios trecerea inapoi la o masina pe gaz, cel mai probabil un Duster sau Bigster pe gpl din fabrica.
-
@alex_cu_a_mic, luni, 20.10.2025 15:27
"nu merita incarcat pentru o economie de 10-15 lei la suta de km" eu as zice ca merita prea, dar cine stie, poate pe proprietar il dau banii afara din casa
-
Matei_cel_nou, luni, 20.10.2025 15:37
Îl dau banii afara din casă dar o schimba cu GPL. Pentru performanță, nu pentru costuri reduse.
-
zarnesteanu, luni, 20.10.2025 17:04
@all, Mea culpa :) Recunosc ca nu am citit nimic despre hibride pentru ca nu m-au interesat niciodata. Am facut acum 5-6 ani un test cu un Volt si cu toate ca mi-a placut foarte mult, nu mi-a facut cu ochiul sa-l iau acasa. Pentru mine un hibrid este un plug-in. In rest, ceea ce lumea numeste un hibrid normal (fara incarcare de la priza), mi s-a parut intotdeauna o prostie crasa. Stiu, parere strict personala, contrazisa de milioane de masini vandute din 2000 incoace. Nu m-am gandit la setarea AWD si sa pleci de la inceput cu motorul cald, desi nu prea are sens nici asta. In fine, pentru mine hibridul e o complicatie inutila, care iti salveaza niste bani initial, dar pe termen lung, nu vreau sa am de-a face cu reparatiile a doua sisteme de propulsie. Exact ca si masina electrica. Daca pentru mine are sens 100% iar pentru altul e o tampenie, la fel si hibridul, probabil ca se potriveste manusa unui procent serios din soferi dar mie mi se pare ultima solutie pe care as alege-o.
-
alex_cu_a_mic, marţi, 21.10.2025 09:58
"nu merita incarcat pentru o economie de 10-15 lei la suta de km" Astia-s oamenii. Le intra in casa lunar 5-6k euro dar se "cacaie" la 3 lei consum si se cearta cu colegii de servici pentru incarcat gratis. S-au cacait sa dea si 15k euro pe actuala masina si plang dupa fosta masina pe gaz. Atunci le-am zis sa-si ia tot una pe gaz ca doar electricul il bate la cost. Au zis ca vor sa salveze planeta dar acum li se pare incomod ca trebuie sa incarce masina in fiecare zi ca s-o salveze. Si ca ei sunt multi. Vieti intregi traite in contradictii cat casa.
-
Matei_cel_nou, marţi, 21.10.2025 11:33
Nasol...
Citeste si
-
MEDIU | vineri, 9 maiUE le oferă producătorilor de mașini mai mult timp pentru a atinge țintele de reducere a emisiilor de CO2Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025. Citeste tot -
MEDIU | luni, 24 martieS-a votat: 500 de străzi din Paris vor fi transformate în zone pietonaleÎn urma unui referendum organizat recent, locuitorii din Paris au votat în favoarea extinderii zonei pietonale din metropola franceză. Mai exact, în perioada următoare, 500 de străzi vor fi transformate în zone pietonale. Citeste tot -
MEDIU | joi, 14 martieOFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice. Citeste tot -
MEDIU | vineri, 10 noiembrieNoile norme Euro 7 au fost aprobate și sunt mai blândeParlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7, care sunt acum mai blânde față de propunerea inițială. Astfel, noile norme revizuite sunt acum mai apropiate de actualele norme Euro 6. Citeste tot -
MEDIU | luni, 27 martieDacia Spring, cea mai eficientă mașină electrică din Europa la testele GreenNCAPPotrivit noilor teste GreenNCAP, Dacia Spring este cea mai eficientă mașină electrică din Europa pe perioada de producție și de utilizare. Mai mult, același test relevă că Ford Puma este mașina cea mai prietenoasă cu mediul la nivel european în clasamentul mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
se intampla asta pentru ca multi dintre cei care isi cumpara PHEV nu le incarca si asa ajung sa consume nu electricitate, ci carburant, mult peste normalul prevazut in datele oficiale ale producatorilor. sunt cazuri de achizitii gresite, care au la baza o ne(re)cunoastere a propriilor lor nevoi reale de transport. o minima analiza prealabila i-ar fi indrumat spre o alegere corecta, dar cine sta sa o faca, mai ales sub presiunea campaniilor de maketing si a lipsei de timp a omului modern.