UE le oferă producătorilor de mașini mai mult timp pentru a atinge țintele de reducere a emisiilor de CO2

Publicat vineri, 09.05.2025 15:44 de Tiberiu Safta

Comisia Europeană, organismul executiv al Uniunii Europene, le va oferi mai mult timp producătorilor de automobile să atingă țintele de reducere a emisiilor de CO2. Astfel, producătorii vor avea la dispoziție încă doi ani de acum încolo pentru a ajunge la nivelul de emisii stabilit pentru 2025.

Parlamentul European a votat în favoarea unei propuneri din partea Comisiei Europene de a relaxa noile restricții cu privire la reducerea emisiilor de CO2 ale mașinilor noi. Propunerea a trecut cu 458 de voturi pentru, 101 voturi împotrivă și 14 abțineri.

Cu această propunere, producătorii de automobile au acum mai mult timp la dispoziție să atingă noile ținte de reducere a emisiilor medii de CO2. Mai exact, aceștia vor avea timp până la finalul lui 2027 să atingă nivelul mediu de emisii, care este de 93.6 g/km de CO2.

Începând din 2030, Uniunea Europeană va cere producătorilor să atingă o țintă și mai mică, de doar 49.5 g/km. Bineînțeles, planul de a interzice vânzarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2035 rămâne în vigoare.

Însă chiar dacă Uniunea Europeană vrea ca numai mașini electrice să fie vândute începând din 2035, motoarele termice vor putea fi comercializate în continuare, cu condiția ca acestea să fie alimentate cu combustibili sintetici.

via Motor1

  • Mihai, sâmbătă, 10.05.2025 07:26

    Banuiesc ca hotararea a avut la baza sanatatea oamenilor, nu profitul companiilor :)) Hai cu DIZAL-urile!

  • George Simion, sâmbătă, 10.05.2025 08:17

    in 2035 in china vor fi doar masini electrice si 8G, in europa se vor manca gandaci parliti la dizal.

  • George Simion, sâmbătă, 10.05.2025 08:18

    nu uitati: esti ceea ce mananci, ce bei si ce respiri!

  • Vali, sâmbătă, 10.05.2025 09:14

    Pai daca s-a creat un precedent si acum merge cu pasuire 2 ani, peste 2 ani mai merge cu inca 2 si din 2030 va fi obligatoriu diesel daca nu sunt toti cu plamanii la pamant si dependenti de medicamente si vaccinuri. Dintre votantii pro amanare sunt convins ca TOTI sunt implicati in productia de masini si interesul a fost banul sa curga, ca nu ne intereseaza ce inghit oamenii. La fel si cu DIESELGATE! Doar un bolnav mintal ar accepta poluare pe Paine!

  • @ Vali, sâmbătă, 10.05.2025 10:39

    Nu înțeleg, având în vedere ca duduie vânzările de electrice si-n câțiva ani vor ingropa termicele, care este problema ? Apoi, ce pondere are industria auto in poluarea generală ? 99% după capul vostru de cercopiteci, pur și simplu nu înțelegeți ca nu se poate in câțiva ani sa se schimbe radical toate industriile și toată economia globală, sunteți de o ignoranța și limitare înfiorătoare.

  • Matei_cel_nou, sâmbătă, 10.05.2025 13:04

    Pai eu cred că poluarea din marile orașe e de la pârțurile vacilor și de la industrie. Că doar nu o fi de la mașini, n-are cum! Cum zice Vali, numai demenții aplaudă că respiră otravă.

  • Andrei, sâmbătă, 10.05.2025 14:33

    Nu zice nimeni ca în câțiva ani sa se schimbe toate industriile și toată economia. Asta e o făcătură a minții tale de cercopitec ignorant și limitat, un alt papagal care regurgitează rahatul pe care l-a luat cu pâine de pe TikTok. Ce se zice e să se schimbe acolo unde se poate, unde exista soluții. Poluarea din transporturi reprezinta 30% din totalul emisiilor. Pentru transportul rutier exista soluții. Pentru cel feroviar soluții exista de multa vreme. La cel maritim și avioane mai așteptăm. Se dezvolta soluții și pentru asta dar momentan nu sunt viabile. https://investors.boeing.com/investors/news/press-release-details/2022/Boeing-Unveils-Model-to-Show-Best-Routes-to-Zero-Carbon-Future/default.aspx