OFICIAL: Parlamentul European a aprobat noile norme de poluare Euro 7
Parlamentul European a aprobat oficial noile norme de poluare Euro 7. Noile norme vor introduce limite de emisii de particule rezultate din frâne și anvelope, precum și cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriei în cazul vehiculelor electrice.
Noile norme de poluare Euro 7 au fost aprobate oficial de către Parlamentul European. Astfel, noile norme au fost aprobate cu 297 de voturi pentru, 190 de voturi împotrivă și 37 de abțineri. Așa cum am aflat anterior, noile norme de poluare urmează să intre în vigoare în 2026, dar nu înainte ca acestea să primească aviz oficial din partea Consiliului Europei.
În cazul autoturismelor și camionetelor vor fi menținute standardele de testare Euro 6 pentru emisiile de gaze de eșapament. În schimb, noile norme de poluare vor include limite de emisii de particule rezultate din sistemele de frânare și din anvelope. Mai mult, în cazul mașinilor electrice și hibride, vor fi introduse și noi cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor.
Odată cu intrarea în vigoare a noilor norme Euro 7, fiecare vehicul va include un pașaport de mediu. Acesta va include informații despre consumul de combustibil sau de energie electrică, despre limitele emisiilor de CO2 și de alți poluanți, precum și informații despre autonomie în cazul mașinilor electrice și starea de sănătate a acumulatorului.
Pentru autobuze și camioane, noile norme de poluare vor fi mai stricte cu privire la emisiile de gaze de eșapament. Cu toate acestea, vor fi păstrate condițiile actuale de testare Euro VI.
„Am reușit să găsim cu succes un echilibru între obiectivele de mediu și interesele vitale ale producătorilor”, a declarat Alexandr Vondra, raportorul european. „Dorim să asigurăm accesibilitatea noilor mașini mai mici cu motoare termice pentru clienții casnici și, în același timp, să permitem industriei auto să se pregătească pentru transformarea preconizată a sectorului. De asemenea, în UE se vor verifica de acum emisiile provenite de la frâne și anvelope și se va asigura o durabilitate mai mare a bateriilor”, a mai adăugat Vondra.
Decizia de aprobare a noilor norme de poluare Euro 7 de către Parlamentul European a fost primită pozitiv și de către Asociația Constructorilor Europeni de Automobile: „Votul cu privire la Euro 7 a pus accentul acolo unde contează cel mai mult, pe provocările orientate spre viitor, cum ar fi emisiile rezultate de la sistemele de frânare pentru autoturisme și camionete și cerințele privind bateriile pentru vehiculele electrice”, a declarat Sigrid de Vries, directorul general ACEA.
Noile norme de poluare Euro 7 vor intra în vigoare în 2026.
via Economica
Vrei nu vrei o sa cumperi masina electrica din 2027.R.i.p. motoare pe suc de dinozauri.