Obama gafeaza: "Suntem natiunea care a inventat automobilul"

Publicat miercuri, 25.02.2009 10:22 de Mircea Meșter

Barack Obama a facut o gafa de proportii in cursul unui discurs, afirmand ca americanii au inventat primul automobil din istorie.

Barack Obama a tinut joi un discurs in fata Congresului Statelor Unite, presedintele SUA reafirmandu-si sprijinul pentru constructorii americani care se afla intr-o situatie limita in acest moment din punct de vedere economic. Insa, in cursul discursului, proaspatul presedinte al SUA a facut si o gafa de proportii, afirmand

"Cred ca natiunea care a inventat automobilul nu se poate dezice de acesta".

In mod evident, publicatiile germane au sarit ca arse, afirmand - pe drept - ca primul automobil din istorie este considerat Motorwagen-ul inventat de Karl Benz in Mannheim, in 1885. primii americani care au realizat un automobil comercial sunt fratii Dyurea, care la opt ani dupa lansarea lui Motorwagen au prezentat Dyurea Motor Wagon.

via | Leftlane

 

  • Decimus4u, miercuri, 25.02.2009 11:04
    LOGIC

    Trebuia sa ma intrebe pe mine ca-i spuneam!:))) Poate o sa-si cumpere si Obama un Benz cu Mercedes inainte...

  • Crysty, miercuri, 25.02.2009 11:46
    Primul autoturism

    Nu isi ia sigur un Mercedes Benz ! O sa-si cumpere un autoturism americam sa protejeze industria auto americana ! Oricum... spune multe faptul ca Benz a avut ideea geniala de a construi primul automobil ! La urma botezandu-si constructiile dupa numele fiicei sale Mercedes ! 8 ani... in timpul asta s-au dezghetat si americanii !

  • Theo, miercuri, 25.02.2009 11:58
    Incepe sa semene cu Bush

    Bush a facut atatea gafe ca anu trecut in Februarie era scrisa o carte cu multe din ele si deja tradusa in Germana. Obama a inceput bine si s-a impiedicat cam repede. Sper sa fie o exceptie.

  • LEE, miercuri, 25.02.2009 12:11
    nu era fiica lui BENZ

    Baieti, Mercedes nu era fiica lui BENZ, era fiica/nepoata unui indistrias care a dat o comanda mare la inceput......si drept multumire, a botezat masina cu numele ei.

  • Ungaro_, miercuri, 25.02.2009 13:19

    Handicapatul de obama !!! Nemtii au facut prima masina stie toata lumea !

  • queen, miercuri, 25.02.2009 13:33

    Prima masina in lume a fost in 1769, propulsata de un motor cu aburi.A fost inventata de inginerul francez CUGNOT.Ea este socotita prima masina....asa ca...

  • gigi, miercuri, 25.02.2009 13:41
    hmda

    pai dupa americani ei au cucerit berlinul in WWII , ei au castigat razboiul din vietnam ei sunt dati draq!!! vai de capul lor de indoctrinati cu rahat

  • honest, miercuri, 25.02.2009 13:47
    Niste mandrie americana ar prinde bine si la noi

    In timp ce americanii se impuscau intre ei (iar acum se bat cu pumnul in piept si zic ca au inventat automobilul), Vlaicu zbura (1909).

  • Claus, miercuri, 25.02.2009 13:53
    Dilai

    AMERICANI PROSTI

  • Vlad, miercuri, 25.02.2009 13:54

    Gafa doar fata de noi, de europeni, ca 99,9% dintre americani chiar l-au crezut.

  • forest, miercuri, 25.02.2009 14:01
    O-bla-bla-ma

    Are dreptate 100%. Tot ei au inventat apa calda, coada la pruna, Republica Kosovo, elibearea Irakului de petrolul propiu si " the war on terror". Mari inventatori, mari caractere!

  • dd7, miercuri, 25.02.2009 14:09
    greu...

    1769. Nicolas Joseph Cugnot (francez). Scop: tractare tun. 3 roti din lemn cu armatura metalica. Fara ambreiaj. Primul test... s-a terminat violent. Soarta: proiect abandonat din lipsa de fonduri si o puternica motivatie practica (nu existau drumuri care sa suporte vehicule atat de grele). De aici a rezultat avantul sinelor... dar abia in 1804 a fost realizata prima locomotiva (tot un motor cu aburi). Ce ma deranjeaza este credinta unor indivizi ca de la ei a inceput cunoasterea, performanta etc. si faptul ca altii li se inchina. Ma refer la ambele.... mentionate mai sus. Nu este exclus insa ca pe strada veseliei din orasul ... prima masina sa fi fost americana sau nemteasca...

  • zu, miercuri, 25.02.2009 14:19
    Ce va mira?

    Ce va mira ? E tipic pentru Americani.

  • andr3i, miercuri, 25.02.2009 14:31
    auto

    poate ei au construit prima masina de cusut.. ;)) ;))

  • carcotasul 1, miercuri, 25.02.2009 14:33
    prima masina

    din pacate americanul Ford a construit primele masini de serie din lume a aplicat pentru prima oara asamblarea automobilelor pe banda, asa cum fac toti producatorii de serie din ziua de azi asta ati uitat ?

  • ioan, miercuri, 25.02.2009 14:34
    prima masina

    nimic de mirare cand este vorba de americani ignoranta este patologica si ingamfarea la fel Asa popor asa presedinte

  • unu, miercuri, 25.02.2009 14:37
    serios?

    Si e tipic pt romani sa nu priceapa nimic din ce vorbesc altii . "a inventat automobilul" = cea mai dezvoltata piata auto,producatorii cu cele mai mari vanzari . Adica tara cu cel mai important rol in ind. auto . Asa cu Xerox a inventat copiatorul si Adidas , pantoful sport . Doh!

  • itzitzi, miercuri, 25.02.2009 14:48
    pt. carcotasul1

    n-am uitat ... dar se pare ca tu n-ai vazut care era de fapt, titlul acestui articol si ce comenta lumea pe-aici ... asa ca fii mai atent ... ca daca te documentezi putin, pe langa ce stii, o sa vezi ca Mircea a scris bine ce-a scris si ca si "queen" are dreptate ... si tu "unu" muta-te draq in america daca nu-ti convine ... oricum din comentariul tau, te-ai potrivi de minune cu ei...

  • ioio, miercuri, 25.02.2009 14:49
    producatorii cu cele mai mari vanzari falimentare

    insemna ca germanii impacientati sunt tot romani, corect? Obama trebuia sa fie mai atent la subtilitatile frazei sale. Dar la prima vedere, pentru orice roman, german sau (mai mult) american "natiunea care a inventat automobilul", insemna doh! natiunea care a inventat automobilul!!!. La un speech de asta te adresezi simplu, concret, direct, nu sa stea analistu' lu' peste prajit sa lumineze prostimea de mesajul real al unei fraze. So, americanii au popularizat automobilul, ford la construit in serie, dar nu e tot una cu "a inventa".

  • drakool, miercuri, 25.02.2009 14:59
    Duryea

    Fratii Duryea, nu Dyurea. Look it up...

  • ursu, miercuri, 25.02.2009 15:10
    cand vezi atata prostie...

    iti vine sa te iei cu mainile de cap cand vezi atata prostie pe-aici. Partea nasoala e ca nu numai aici, in multe alte locuri din lume. In disperarea de a mai dovedi odata ca americani-s prosti o mare parte a lumii nu face decat sa dovedeasca cat e ea de proasta si ignoranta. Obama nu facea referire la inventia efectiva a automobilului ci la ceea ce s-a intamplat dupa si cum a dat america automobilul la mase. Ford-T va spune ceva? productia de masa, automobilul pe care si-l permitea oricine? Nenea Daimler sau frantzuzu Cugnot o fi inventat ei o trasura cu motor numita generic masina. Automobilul in sensul pe care-l are cuvantul azi a fost inventat de americani.

  • iulian..., miercuri, 25.02.2009 15:16
    @unu

    ...nu xerox a inventat copiatorul....hai sa vedem daca stii cine este adevaratul inventator....

  • Maka, miercuri, 25.02.2009 15:19
    Ford model T

    ...a fost masina americana care a transformat automobilul in ceea ce este astazi. O solutie populara de transport. A fost primul autovehicul popular, adresat tuturor. Asta era singura forma de a insera intaietatea in discursul despre masini. Daca ar fi pus-o asa in cuvinte ar fi avut sens. Ce sa-i faci; si ei "e" demagogi.

  • io, miercuri, 25.02.2009 15:33
    ford t

    pai obama a mancat un cuvant.. asa se putea scoate :P americanii au contruit prima masina DE SERIE din lume (nu mai stiu acuma, 1906 sau 1908..)

  • LEE, miercuri, 25.02.2009 16:21
    xerox - off-topic

    În 1937, Chester Floyd Carlson (1906-1968) realizează prima imagine xerografică în laboratorul său din Astoria, New York City. Compania Haloid, mai târziu Rank Xerox Limited, cumpără licenţa patentelor xerografice de bază ale lui Chester F. Carlson. În 1948, termeni ca „xerography” şi „Xerox” devin mărci înregistrate, iar în 1949 este lansat pe piaţă primul copiator xerografic, Model A. Anii '60 au adus îmbunătăţiri în domeniul fotografierii şi electronicii care au avut efecte majore în procesul de tipărire. Aceste schimbări au fost denumite „revoluţia pre-press”.

  • Wankel, miercuri, 25.02.2009 16:59

    noi am invatat ca prima masina a fost facuta de ford...in nici un caz de mercedes

  • Vince, miercuri, 25.02.2009 17:07
    esential

    Apropo karl benz se scrie cu litere mari din cate stiu eu....in rubrica esential

  • CRISTI13, miercuri, 25.02.2009 17:21

    Cine a facut prima masina nu-i asa de important,ci cine a furat prima masina din lume si sigur roman a fost :)))

  • Nick Valjean, miercuri, 25.02.2009 17:41
    Inventzii

    Bai fratzilor dar prostia Romaneasca stitzi cumva cine cum shi cand a fost inventata?? Tot Romanul se pricepe la barfit......hai sa fim serioshi ..... ce noi nu ne madrim cu guvernantzii nostri?? astia au inventat prima MASINA de stors populatzia...... hai sa ne uitam in gradina noastra ca mai avem multzi muci de sters la nas pana sa ne apucam noi sa judecam pe Obama.... Fitzi mai realisti shi seriosi .....

  • ufx, miercuri, 25.02.2009 17:49
    relativ

    e relativ, mai ales ca e la doar cativa ani diferenta, si nu se stie 100% care a prezentat patentul primul , si si asa nu ii poti face atata caz p asta.ca daca o luam asa si leonardo da vinci a creat un automobil si tot asa, si pana la urma ford t a fost primul model de serie din lume, oricum nu stii exact ce a vrut sa zica si la ce sa referit, nu va mai agitati atat

  • Alex, miercuri, 25.02.2009 20:09
    mda

    Hahahaha ! In timp ce nemtii se imbatau cu bere si se ghiftuiau cu cirnati , tot ei lansau comunismul ! Cei care au inventat/fabricat primul automobil sunt tot francezii !

  • vlad, miercuri, 25.02.2009 20:21
    fals....

    Fals...primul autoturism a fos Ford nu Benz....

  • Liviu, miercuri, 25.02.2009 20:42
    stire

    Primul Automobil a fost construit de Daimler Crysler, iar chinezii spun ca ei au inventat, deci e ceva relativ, e doar un discurs care vrea sa para mai interesant si prosteasca lumea si sa le dea incredere poporului american, mare stire, de parca asta e ce conteaza acum, cine a inventat automobilul....in loc sa-mi umpleti Bulk-ul, mai nou Inboxul la mail, mai bine dati o stire la saptamana dar sa fie buna, nu ceva de umplutura....

  • de ciungu, miercuri, 25.02.2009 21:41
    cracanatu

    ba alo....fratii francezi renault au facut primul motor..nu americanii...si ba ala cu ford T ..s-a facut o perioada si la noi...se asamblau..de la bunicul am asa ceva asa ca eu sunt primul roman care are un ford T ...e fabricat in 1940 ultima serie...motor 3cv 20 cp 4 viteze tapiterie vinilin..pun poze...americanii fix pix, nemtii fix pix, tot francezii au fost primii. hai la reauzire

  • AndreiRN, miercuri, 25.02.2009 21:43
    Masina

    Da, Obama a gresit cand a spus "inventat" dar cu siguranta ca a ar fi avut dreptate daca spunea "popularizat". Dar frustrarea este o caracteristica a romanului ramas la vatra si fara o munca productiva sau o educatie solida. Fara americani ramaneati fara mamaliga, curcani, cartofi, becuri si sa nu vb ca rafinariile romanesti au fost construite de americani. Cun soya e o vegetala antica in asia a trebuit sa o imbunatateasca americanul ca sa ajunga la folosinta prezenta.

  • Danao, miercuri, 25.02.2009 22:18
    Mestere, redevin-o jurnalist.

    Domnule Mester, deveniti nepermis de agresiv pentru un jurnalist ("nu ma ocup si de tine" ???); cred ca ati iesit din deontologia meseriei acesteia. Si mintiti!. Comentariul meu la articolul http://www.automarket.ro/blog/mester/diverse/opinii/cu-mana-n-nas/ apare in moderare de multe zile si asta numai cand ma conectez de pe IP-ul de pe care l-am scris. De pe oricare alt IP nu apare deloc. Daca sunteti coordonatorul oamenilor care realizeaza acest site, imi pare rau pentru ei; unii sunt interesanti la citit dar atitudinea dvs . nu vad cum i-ar coordona la ceva bun.

  • caravagio, miercuri, 25.02.2009 22:26

    ...masina...inseamna altceva decat automobil...sic!

  • jan, miercuri, 25.02.2009 23:30
    mare stire, mare caracter...

    ...am zis tot cred:)

  • eu, miercuri, 25.02.2009 23:40

    O fi gafand Obama da nici cu voi nu mi-i rusine..cum adica sa inventezi PRIMUL automobil din istorie? Da ce, poti inventa si al dolea automobil din istorie....??? Pleonasm stimabililor.....publicatie de cacao.....vb cea cu paiu si parul.....

  • M., miercuri, 25.02.2009 23:43
    clarificare

    Deci, ca sa se inteleaga f. bine: francezii (Cugnot) au inventat primul vehicul cu motor (cu abur... nu aparusera inca cele pe benzina/motorina), germanii au inventat primul vehicul care merita numele de automobil (Benz), iar americanii au inventat primul automobil produs in serie (adica Ford T).

  • lexion, miercuri, 25.02.2009 23:53
    o Baba

    mare papitoi si Obama asta.....doar imaginea e de el. Nimic altceva! A castigat alegerile din noroc, si acum isi da arama pe fata...va ajunge mai rau decat Bush.....

  • joe3d, joi, 26.02.2009 01:46
    qq

    Vad ca multi il jignesc pe Obama, ce legatura are cine a inventat masina cu gafa facuta de el? Fiecare comite o gafa candva in viata, numai ca el este o persoana publica..atat de publica, incat este primul om al planetei si ar trebui sa se documenteze...asta e..acum ca mercedes era fiica, nepoata, verisoara sau clienta..nu are nicio relevanta.. oricum americanii spun ca avionul ei l-au inventat cand se stie clar unde s-a zburat prima data. si sustin asta cu vehementa. peste vreo 20 de ani tot asa o sa fie si cu automobilul.. ei l-au inventat.. si dak u stii k a fost in tara ta... ce poti face? NIMIC.

  • Miki, joi, 26.02.2009 07:27
    Receptor radio Columb

    Ca de obicei cei care i-au ascultat discursul vor fi aceiasi care au umplut solicitarile de achizitionare a radio-receptorului care a apartinut lui Columb cand a descoperit America,asta in urma unui anunt in mica publicitate,fapt care dus la o solicitare enorma de achizitionare. Dati-va seama singuri de gradul de cultura a celor din tara tuturor posibilitatilor................

  • LauCalin, joi, 26.02.2009 09:25
    "yes, we can!"

    Este a doua gafa de proportii a lui Obama de cand a venit la putere... cel putin in opinia mea. Imi amintesc ca atunci cand a ajuns la putere America avea mai probleme economice mai ales in industria auto. Dar americanii l-au aplaudat si au dat chefuri mai ales cand Obama le-a zis "Yes, we can!" Ce dracu' puteti voi mah, ca ma uit la gigantii industriei americane cum se tarasc sa nu dea faliment si marci precum Renault sau PSA rezista (ma refer in special la francezi pentru ca este una din natiile cele mai urate de americani). Si apropo de francezi: nu cred ca 2-3 din cei care au scris comenturi aici au citit istoria automobilului. Pentru ca, daca ar fi facut-o ar fi stiu ca primul care a creat un automobil in adevaratul sens al cuvantului a fost francezul De Dion Buton, undeva prin 1865-1870. E adevarat insa ca primul pas spre crearea automobilului l-a reprezentat motorul cu abur.

  • MaDDoka, joi, 26.02.2009 10:26
    Industria auto

    Sa nu uitam ca Obama vorbea despre industria auto, nu despre istoria inventiilor. Iar cand vine vorba de industria auto, de produs masini pe o scara larga, americanii chiar au inventat-o. Cred ca americanii conduc de 100 ani in topul masinilor/cap de locuitor. Dracul nu e chiar asa de negru zic eu pentru economia americana pentru ca majoritatea masinilor japoneze, coreene si intr-o oarecare masura chiar europene care se vand in State in detrimentul marcilor americane tot in SUA sunt produse. Statisticile arata ca s-au creat mai multe locuri de munca in fabricile nou deschise de fabricanti straini in America decat s-au pierdut la Ford, GM sau Chrysler..

  • nelu, joi, 26.02.2009 10:52
    obama

    e negru si el...!

  • sunshine64sm, joi, 26.02.2009 14:19
    O-ba-manie sau o-ba-mamie ?!

    _Subiectul ultimelor alegeri ale preşedintelui american a fost un subiect extrem de mediatizat, sfidînd parcă criza în care se află inclusiv americanii. Apoifebra "ştirilor fierbinţi" a cuprins maşina prezidenţială, a cuprins apoi analiza protocoalelor desfăşurate, apoi vestimentaţia prezidenţială, şi acum evident urmează si criticile de orice fel aduse la adresa aceluiaşi preşedinte, care cu foarte puţin timp mai devreme era omagiat pînă în slăvi. Dar o să trec peste toatea astea, pentru că fac parte din domeniul politicului, un domeniu în care se găsesc un si mai extrem de mare număr de comentatori, unul mai dăştept decît altul. _Prin expresia "cred că naţiunea care a inventat automobilul nu se poate dezice de acesta" consider că se referă la importanţa automobilului din societatea americană, devenind practic un lucru indispensabil. Şi oricum, americanii în setea lor de senzaţional, trebuiau sa guste şi această perlă de exprimare, tocmai pentru a încuraja industria auto, aflată în situaţie critică. _Dar la noi, oamenii politici fac şi ei aceeaşi "eroare" ?!! Mă îndoiesc, pentru că preocupărilor lor sînt de a mări taxele, incluziv cele auto, şi de a băga beţe în roate... Vorba aia: fiecare după cît îl duce mintea...

  • CosminM, joi, 26.02.2009 19:00
    d' ale americanilor

    Americanii sunt prostii...varfurile vor sa mentina traditia!

  • raduku, joi, 26.02.2009 19:29
    The first

    Daca nu gresesc prima masina a fost inventata de Leonardo Da Vinci. Era practic un car , la care forta motrice era obtinuta prin tensionarea unor arcuri.

  • Paull, vineri, 27.02.2009 20:14
    Probabil

    Probabil se referea la prima masina de serie sau nu stiu. Oricum, in ceea ce priveste indemnul lui spre industia auto americana, cred ca e de 2 lei (maxim). Daca fac masini proaste (in sens de ineficiente, daca vreti), normal ca se confrunta cu probleme de criza. De ce sa scoti dintr-un motor de 3,5L 200 CP, cand poti sa scoti atat dintr-un motor de 2L?....deaia ca ei au "oloi", iar europenii nu. Desigur, industia auto va intampina probleme de criza la nivel global, insa nu cred ca industia auto europeana sau chiar asiatica va avea probleme asa de mari ca cea americana. Niciodata!

  • omdinis, vineri, 27.02.2009 23:10
    strugurii sunt acrii

    As vrea sa-l vad pe acela care aclama prostia americana , ca refuza un job in state pe motivul ca acolo "este multi prosti". Atunci o sa-l cred ca o zice din convingere. Pana una alta citesc printre randuri ca strugurii sunt acrii.

  • Sinidmo, sâmbătă, 28.02.2009 07:04
    @ Omdinis

    Lasa-ne, mai, cu demagogia asta...Auzi, "job in state". Du-te tu si spala WC-urile "desteptilor" alora, aici se discuta despre altceva.

  • jiji, sâmbătă, 28.02.2009 13:49
    maimuta

    Ce vrea "cimpazeul" asta? hahahaha!

  • paull, luni, 02.03.2009 18:08
    oare

    Ma intreb daca au si americanii pe site-urile de specialitate stiri de genu: "Basescu a vizitat ieri Uzinele Dacia". Ma indoiesc

  • doina, marţi, 03.03.2009 12:15
    mahala, nu conversatie

    obisnuiesc doar sa lecturez, ma abtin de la comentarii in genere, si ma voi abtine in continuare, dar nu pot sa sesizez ca multe din cele ce se scriu aici se inscriu la categoria mahala, nu conversatie. Mai dovediti si voi ceva cultura in discutii, nu numai caragialisme. In rest e ok.

  • Road Runner, marţi, 03.03.2009 21:05
    slabutz

    Pentru multi americani Henry Ford a inventat automobilul pt ca el l-a produs in masa si l-a facut accesibil.Este o greseala 'tolerata' din acest pdv. Deci nu va mai dati cu 3 cojones (sa spuneti ca ce gafa si ce prosti e americanii) ca obama oricum le are mai mari ca voi.

  • Kolegu, miercuri, 04.03.2009 00:37
    IMPORTATN!!

    Foarte important este ca NISSAN a inventat GTR-ul :P