OFICIAL: Acesta este noul Renault Megane break!

Publicat marţi, 03.03.2009 15:35 de Bogdan Mirică

Renault a dezvaluit astazi la Geneva si varianta break a hatchback-ului popular Megane, botezata de francezi Sport Tourer.

Alaturi de cele sase premiere mondiale anuntate deja, francezii de la Renault au publicat astazi si primele informatii si fotografii ale celui mai nou membru din gama Megane. Este vorba despre varianta break a hatchback-ului popular, botezat Megane Sport Tourer.

Spre deosebire de varianta hatchback, ampatamentul noului Sport Tourer a crescut cu 62 de mm, dimensiunile oficiale anuntate de producator fiind: 4558 de mm lungime (cu 263 de mm mai lung decat hatchback-ul) si 1808 mm latime. Multumita dimensiunilor generoase, capacitatea portbagajului insumeaza 524 de litri in conditii normale de incarcare si 1595 de litri atunci cand bancheta spate este rabatata.

Noul membru al gamei Megane se individualizeaza prin linia noua a plafonului, mult arcuita in partea posterioara, prin robustetea liniilor laterale si prin blocurile optice posterioare. La interior insa, liniile plansei de bord au ramas aceleasi.

Manevrabilitatea variantei break a fost imbunatatita prin marirea ampatamentului si prin regandirea directiei electrice, care ofera acum un raspuns mult mai bun.

Sub capota noului megane Sport Tourer se vor regasi trei motorizari diesel capabile sa se laude cu valori ale emisiilor egale sau mai mici de 120 g/km. Este vorba de trei versiuni de putere ale motorului de 1.5 litri dCi, care livreaza 86, 106 si 110 cai.

Gama diesel-urilor este completata de varful de gama de 2.0 litri dCi, care ofera 160 de cai putere, in versiunea asistata de o cutie manuala cu sase rapoarte, si 150 de cai putere in cazul transmisiei automate, disponibile abia in a doua jumatate a lui 2009.

Gama motoarelor pe benzina include cinci unitati, printre care si performantul TCe 130 de 1.4 litri, care livreaza cuplul unui propulsor de 2.0 litri si puterea unuia de 1.8 litri. Chiar si asa, emisiile sunt similare cu cele ale unui motor de 1.6 litri. Varful de gama va fi motorul TCe 180, o versiune mult imbunatatita a motorului de 2.0 litri.

Noul Renault Megane Sport Tourer va prelua toate elementele de siguranta regasite pe fratele sau hatchback, dintre acestea amintind doar sistemele ABS, ESP, AFU si intreg arsenalul de airbaguri frontale, laterale, cortina si genunchi.

  • mihai, miercuri, 04.03.2009 11:37
    frumos

    arata f.bine, mai bine decat hatchback-ul si decat Laguna, dar totusi la o asa masina sa pui un 1,5 dci, de 86 de cai.......nu stiu de 1.4, din ce inteleg eu are 130 de cp ?

  • Sorin, miercuri, 04.03.2009 14:03
    FELICITARI

    Felictari Renault-ului pentru aceste modele care intradevar sunt total diferite fata de modelele precendente , dar si Daciei pentru acest superb concept . Ma bucur ca pentru prima data toate site-urile de specialitate din lume au comentat indelung acest model. Poate ca va veni vremea cand Dacia nu va produce doar in segmentul lowcost si vom avea modele cu desing si fiabiliatate asa cum visam momentan. Iar despre noua gama Megane pot spune ca din punct de vedere al designului atat exterior cat si interior este peste Laguna ( parare personala ). Sa speram ca nu vor fi diferente mari de pret fata de actuala gama .

  • ioio, miercuri, 04.03.2009 14:10
    alegere

    ....probabil ca unora le este de ajuns 86CP. Important e sa stii sa iti gestionezi caii de sub capota plus libertatea de a alege dintr-o oferta larga pe masura posibilitatilor financiare.

  • practic si frumos, miercuri, 04.03.2009 17:59
    megaaaaaaaaaaaaan3

    Din cate am citit eu prin presa de specialitate o sa fie si un 1,6 Tce benzina de 160 cp si un 1,5 litri dci de 130 cp, super nu. Cat despre 1,4 Tce 130 cp e adevarat, dar probabil in viitor. Nu mai vorbim de adevaratele 2.0 l dci . Disignul este discutabil la orice marca . Laguna este o masina fiabila si f.performanta. Cu megane 3 Renault a rupt inca odata gura targului .Bravo lor , in ciuda crizei se tin de cuvant si fac masini din ce in ce mai bune de la o generatie la alta. O marca care impune respect din partea concurentei , care se pare ca a inceput sa tremure.

  • dogy, miercuri, 04.03.2009 20:33
    doamne

    ce plina e lumea de sfatosi si de destepti inchipuiti............ce ne mai place sa ne bagam in seama singuri asa sa vada lumea ca suntem destepti si stim lucruri importante,si cum observam noi ce le ajunge altora si nu mai putem de grija lor ca cainele de drum lung (cacofonia e intentionata )

  • ioio, joi, 05.03.2009 09:57
    mic dictionar de scapat de javre Cap.1

    cand o javra (dogy pe englezeste) "latra" tot timpul si peste tot cel mai firesc este sa fie ignorat.

  • dogy, joi, 05.03.2009 11:10
    te simti

    micuta ofticoasa?

  • radu, joi, 05.03.2009 15:33

    Unii dintre voi nu stiti ce vorbiti. Laguna, masina fiabila si performanta??? Cand veti avea si voi parte de Renault, atunci sa va vad cum vorbiti. Eu am avut parte de 2 ori, odata a fost Laguna 2, si sigur nu mai aleg Renault cat oi trai. Acum merg pe Toyota, care nu se compara...de departe ii da mucu lui Renault. Cele mai proaste masini, cele mai proaste service-uri, cele mai infecte servicii pentru clienti. Nu stiu decat sa ia fata oamenilor cu oferte relativ bune si cu asa zisele calitati ale masinilor. Calitati?!?!? Nu le-ar fi rusine!!!

  • Sand3l, joi, 05.03.2009 15:34
    Reno la shto

    alta baragladina marca Reno... m-am saturat de hotii astia...

  • LUCCI, joi, 05.03.2009 16:00
    NOI SI EI

    DACA MASINILE S-AR CONDUCE LA FEL DE BINE PE CAT SUNT DE FRUMOASE,FIAT SI RENAULT AR FI PE PRIMELE LOCURI.DIN PACATE E CHIAR ...INVERS.