OFICIAL: Dacia scoate în 2012 o utilitară mică, Renault schimbă designul modelelor sale

Publicat joi, 10.02.2011 13:20 de Mircea Meșter

Alianţa Renault-Nissan a publicat planurile oficiale până în 2016. În program sunt cel puţin două modele 100% noi în gama Dacia şi un refresh complet al designului gamei Renault, care va începe în acest an cu Twingo facelift.

Odată cu lansarea noului concept Captur, pe care Renault îl va scoate în faţa publicului în premieră mondial în cadrul Salonului Auto de la Geneva, constructorul francez a anunţat şi planul său pentru următorii cinci ani. Acesta conţine referinţe legate de viitorul apropiat al mărcii

Dacia şi elemente interesante legate de noutăţile tehnice pe care Renault şi Nissan le vor oferi publicului în următorii ani.

DACIA

Comunicatul oficial care conţine declaraţiile lui Carlos Ghosn, preşedintele Renault, ne confirmă faptul că Dacia pregăteşte un model de familie complet nou, acesta urmând să fie lansat anul viitor. Este vorba, foarte probabil, de monovolumul despre care atât presa internă, cât şi cea internaţională vorbeşte de câteva luni. Acesta urmează să fie construit exclusiv la uzina pe care Dacia o construieşte în nordul Africii.

A doua noutate este reprezentată de apariţia unei "utilitare noi de dimensiuni mici", aşa cum denumeşte comunicatul Renault al doilea model pe care Dacia îl va introduce în gama proprie. Deşi nu există informaţii legate de acest model, există posibilitatea ca noul model să fie un pick-up care are la bază ideea constructivă a lui Duster.

RENAULT

Comunicatul oficial al constructorului francez confirmă faptul că următoarele modele care vor intra în gamă vor fi primele care vor afişa noua linie de design prezentată de Laurens van den Acker odată cu lansarea conceptului DeZir şi cu cea a noului prototip Captur. Vorbim de faceliftul lui Twingo, aşteptat în cursul acestui an, şi de noua generaţie a lui Clio, model care va fi lansat în 2012.

O noutate interesantă este reprezentată de apariţia unui diesel de 1.6 litri şi 130 de cai putere, botezat oficial Energy dCi 130. Acesta va fi cel mai puternic motor de pe piaţă cu această cilindree şi va putea fi regăsit sub capotele lui Scenic şi Grand Scenic începând cu luna mai a acestui an. Conform celor de la Renault, consumul şi emisiile vor scădea cu 20% în comparaţie cu generaţia anterioară a motoarelor diesel de 1.9 litri ale francezilor. De altfel, şi unităţile TCe vor trece printr-o cură de acest tip, modelele de segmente A, B şi C din gama Renault echipate cu motoarele pe benzină de acest tip urmând să consume în medie cu 30% mai puţin decât astăzi.

Împreună cu Nissan, Renault va continua să dezvolte gama electrică Z.E. (Zero Emissions) prezentată în cursul anului trecut. Astfel, dacă Fluence ZE, Kangoo ZE şi Twizy ZE vor fi lansate ca modele de serie în cursul acestui an, anul 2012 va aduce lansarea lui ZOE. Planurile Alianţei arată că Renault şi Nissan vor să dezvolte o gamă de modele electrice foarte bogată, care le va permite unui număr de 1.5 milioane de clienţi să deţină o astfel de maşină până în 2016. "Până în 2015, Alianţa va avea o capacitate anuală de producţie de 500.000 de maşini electrice".

via | Renault

  • C-G-C, joi, 10.02.2011 14:34
    :)

    Deabia astept sa vad noile modele Renault si Dacia, cu siguranta designul va fi muuuult imbunatatit. Si sper sa va din sfarsit o Laguna desenata asa cum trebuie!

  • Vrem alternative!, joi, 10.02.2011 16:05
    Ne-am saturat de petrolisti!

    Sa vina electricele ca C-Zero are un pret prea nesimtit...

  • slider, joi, 10.02.2011 16:24
    corectura

    vedeti ca s-a strecurat o greselea in text. "consumul şi emisiile vor scădea cu 20% în comparaţie cu generatia anterioară a motoarelor diesel de 1.6 litri ale francezilor". nu exista generatia anterioara de motoare 1.6dci ci 1.9dci, propulsor ce urmeaza a fi inlocuit.

  • unckle, joi, 10.02.2011 19:18

    sunt tare curios de unde or sa scoata ei 500000 de seturi de acumulatori pe an incepand din 2015 ... probabil mizeaza pe niste chestii cum ar fi productia in China ;)

  • zorro, joi, 10.02.2011 20:35
    precizare dacia

    Salut baieti, iar ati dat-o in bara. Utilitara mica nu e pick-up. Revin cu ceea ce a scris presa serioasa de specialitate acum cateva luni inclusiv in Romania. va sugerez sa nu va mai dati cu presupusul pe lucruri care se stiu!!! - Logan monovolum (posibil cu usa culisanta) in Africa - Duster pick-up CONFIRMAT !!! - o utilitara mica gen Renault Kangoo CONFIRMATA - un model mini contra lui Hyundai i10, Chevrolet spark - plus noul Logan -Plus noul Logan si Logan MCV (dar nu asa de inalt) - Plus viitoarea Dacie mai mare ca Logan contra lui Skoda octavia ATENTIE: platfoam Logan permite dezvoltarea unor modele cu lungimi cuprinse intre 3,6 si 4,8 metri. Toate derivatele vor fi construite pe aceasta platforma inclusiv modelul mini.

  • zorro, joi, 10.02.2011 20:37
    completare

    daca duster pick-up e utilitara mica atunci Logan pick-up ce mai e? Duster pick-up e mai mare ca Logan pick-up asa ca numai mic nu e . dar stiti de ce a decis Renault sa faca al doilea pick-up? au facut un studiu printre posesorii de 1304 pick-up vechi care erau nemultumiti de bena prea scurta !!!

  • antonny, joi, 10.02.2011 22:41
    ****

    hai sa iti raspund .......zorro....au facut un studiu si au descoperit inca o nisa ......deci pick-up care va fi pe platforma duster ......cu cine ar putea sa se bata ??? toyota hilux ....nu o sa fie poate fiabila k hilux .....dar va fi sub pretul celor de la toyota .....

  • @zorro, vineri, 11.02.2011 00:10

    Pick-up mai mic decat Navara sau Hilux - cred ca la asta se refera. Pickup-ul asta ar oferi o garda la sol mai mare decat pickup-ul normal si eventual 5 locuri..