OFICIAL: Opel se desparte de General Motors

Publicat vineri, 27.02.2009 21:10 de Mircea Meșter

Opel se va transforma intr-o societate pe actiuni, GM urmand sa detina, totusi, majoritatea acestora. Compania germana nu va mai fi insa subordonata deciziilor General Motors.

Presedintele GM Europe, Carl-Peter Foster, a anuntat astazi oficial faptul ca Opel se va desparti de General Motors, transformandu-se intr-o societate pe actiuni in care GM va ramane, totusi, actionar majoritar. Restructurarea a fost aprobata astazi, acest pas fiind primul inspre asigurarea viabilitatii companiei pe termen lung.

"GM ar puta ramane actionar majoritar in noua formula de organizare Opel, urmand sa detina mai mult de 50 de procente dintre actiuni", a anuntat Automotive News, citand surse germane.

Declaratiile oficialilor GM arata ca aceasta companie va renunta la 25-50% din actiuni, cu speranta ca se vor gasi eventuali investitori care sa cumpere aceste actiuni.

Conform presedintelui GM Europe, compania Opel va fi restructurata astfel incat impactul asupra celor care muncesc in cadrul acesteia sa fie minim. Totusi, inchiderea unor uzine de productie este un element luat in calcul de noua conducere. Una dintre masurile deja anuntate va fi, de altfel, micsorarea salariilor tuturor muncitorilor care lucreaza in cadrul companiei si recalcularea costurilor. In urma masurilor pe care le va lua, compania Opel a anuntat ca scopul final este asigurarea profitabilitatii pana in 2012.

Opel si GM au incercat o despartire si in trecut, principalul impediment fiind, la acea ora, neintelegerile privind gradul de implicare ulterioara a celor doua companii. Actuala solutie, cu GM actionar majoritar intr-o companie independenta, le va da ocazia acestora sa actioneze la fel de apropiat, dar sa individualizeze unele decizii si actiuni din viitor. Unul dintre rezultatele acestei schimbari va fi, in urmatoarea perioada, separarea modelelor Opel de cele ale GM si, probabil, o mult mai usoara despartire definitiva in viitor.

via | Automotive News (inreg.)

  • Claus, vineri, 27.02.2009 21:41
    Opel

    Foarte bine

  • Horizon, sâmbătă, 28.02.2009 01:35
    In sfarsit o veste buna

    "Unul dintre rezultatele acestei schimbari va fi, in urmatoarea perioada, separarea modelelor Opel de cele ale GM si, probabil, o mult mai usoara despartire definitiva in viitor." Sa dea al de sus sa fie asa.

  • bubu, sâmbătă, 28.02.2009 02:17
    Opel

    GM tragea in jos marca Opel; foarte bine ca se despart.

  • Alex, sâmbătă, 28.02.2009 03:34
    mda

    Daca tot americanii sunt majoritari........tot masina americana ramine ! Daca nu cumva o cumpara Albania.......

  • gigi, sâmbătă, 28.02.2009 03:58

    e bine ca se despart ca sa dus la vale din cauza lor dar asi revin ei

  • eustake, sâmbătă, 28.02.2009 09:17
    .

    Era si timpul.

  • ionel, sâmbătă, 28.02.2009 09:34
    o raza de speranta

    cred ca le va fi mai bine singuri. neamtzulface treaba buna singur...sa vedem. mi ca nemtzii sa munceasca si americanii sa traga profitul. asta mii tare frica. cit pentru nemtzi nu-mi fac griji. vor munci si vor trai...si sigur vor prospera si vor duce marca opel acolo unde ii este locul .

  • catalinux, sâmbătă, 28.02.2009 10:17
    opel

    Cu sau fara GM, Opel se afla in pragul falimentului. Miscarea era necesara ambelor parti. GM trage sperante ca astfel va vinde Opel mai usor, in timp ce nemtii vor putea primi acum sprijin din partea guvernului german. Nu stiu cat de bine le va fi nemtilor singuri, sa nu uitam ca nici la preluarea de catre GM Opel nu era tocmai intr-o situatie fericita.

  • Cristian, sâmbătă, 28.02.2009 11:44
    Opel/Vauxhall

    In 1929 cand GM a cumparat Opel,omenirea trecea printr-o criza asemanatoare celei de azi . Tranzitia nu va fi usoara pentru ca noua companie care se va forma va fi proprietara doar a uzinelor , in 2007 Opel cedand lui GM toate patentele sale , inclusiv cele ale platformelor dezvoltate in centrul de la Russelsheim . Chevrolet Volt a fost dezvoltat in Germania . O companie Opel semi-independenta va plati licenta lui GM pentru a putea construi in viitor modelele actuale Opel iar pentru a dezvolta noi platforme, Opel are nevoie de sprijinul unui puternic constructor auto . Poate germanii de la Daimler isi vor schimba parerea si vor investi in Opel la "rugamintile" guvernului german .

  • Leni, sâmbătă, 28.02.2009 13:02
    mda...

    mda......intr-adevar....astepta miscare....insa cum spune cristrian, e cam tarziu deoarece toate patentele Opel sunt detinute de GM......oricum, investitori vor fi cel mai probabil....sa nu uitam ca in toamna anului trecut un mare producator de sisteme solar fotovoltaice oferea 1miliard de euro ptr a deveni actionar majoritar la Opel....de asemenea, oficialii bundesland-ului Thuringen anuntau acum cateva saptamani ca ar cumpara si pana la 25, poate chiar 40% din actiunile Opel....deci nu cred ca se va ajunge intr-o situatie ca si la Saab(pacat de ei :( ) ...oricum, Opel cara in spinare tot GM-ul.....care in state mai avea ceva vanzari prin Chevrolet....in rest pierderi pe toata linia.... si nu au fost capabili sa se adapteze...

  • Razvan, sâmbătă, 28.02.2009 14:04
    GM sux

    In sfarsit un rezultat bun al crizei, paote asa mai ajunge si Opel sa fie destul de Europeana incat sa starneaza mai mult interes, porcii aia de la GM ignorau marci cum e Opel sau SAAB adica europene, ca sa aiba grija de tancurile lor consumatoare de galoane. Sper sa se intample ceva bun si cu SAAB, imi place mult marca si ar fi pacat sa dispara ptr ca a fost in administrarea unor americani de 2 lei.

  • Geo, sâmbătă, 28.02.2009 15:31

    Bai astia de la www.domo.ro au innebunit ! Au marit preturile aproape la tot bai,va vine sa credeti?

  • Crysty, sâmbătă, 28.02.2009 15:51
    Opel

    Vor reusi sa treaca peste aceste momente dificile ! Opel fac masini bune ! Are totusi un renume si sigur nu va intra in faliment cum spunea un pesimist mai sus ! Se vor gasi investitori !

  • green, sâmbătă, 28.02.2009 19:44
    ecologie

    Si uite asa Opel se va intoarce la productia de biciclete... Cool! Cine crede ca USA (= capitalism + imperialism) se preda sa ridice doua deshte.

  • AndreiRN, duminică, 01.03.2009 05:25
    Independenta costa

    Da, o multime de comentari care reflecta frustrarea personala. Daca Dacia ar fi abandonata de Renault credeti ca ar suprvietui? Ma indoiesc. Romanul nici Mobra nu e capabil sa faca. Opel va trebui sa se puna pe treaba de acum incolo. Singuri o sa le fie mult mai dificil.

  • dogy, duminică, 01.03.2009 11:12
    dacia vs opel

    daca ar fi parasita dacia de renault ar scadea calitatea rau de tot cam ca atunci cand daewoo a parasit fabrica de la craiova si se fabrica cielo sub licenta de ajunsesera mai slabe calitativ decat dacia berlina

  • boieru", duminică, 01.03.2009 13:56
    in sfarsit!

    Doamne, bine ca le-a venit mintea la loc la nemti, ca si asa a fost un fiasco aceasta "casatorie" dintre Opel si GM.....

  • Andrei.P, duminică, 01.03.2009 16:01
    Opel-fiat

    Opel mai are inca dreptul la platforma de corsa care e facuta impreuna cu fiat si la motoarele pe care deja le avea de la fiat(1.3 jtdm 1.9 jtdm 1.7jtdm, 1.9 jtdm ala biturbo si mai sunt si cateva motoare pe benzina parca de la fiat.. deci nu s-a dus chiar tot de rapa.

  • LauCalin, luni, 02.03.2009 08:58
    o veste buna

    In sfarsit Opel scapa de GM. De mult timp isi doreau nemtii lucrul asta. Oricum GM va avea foarte mult de pierdut pentru ca GM in Europa insemna Opel si SAAB. Sa vedem acum ce o sa mai vanda in Europa. Poate Captiva sa mai aduca ceva vanzari in rest cine?, cadillac? :))) Saptamana trecuta am auzit un zvon cum ca Daimler ar fi interesat de Opel pentru ca nu are marci "de masa". Ma gandeam ca ar fi o miscare inteligenta din partea lor sa preia pe cei de la Opel si, de ce nu, si pe cei de la SAAB (chiar daca e marca premium la fel ca Mercedes nemtii sunt inteligenti si ar sti cum sa claseze SAAB pe piata-nu ca un concurent al lui Mercedes) Nu cred ca Opel va da faliment, GM nici atat, dar cu siguranta ca lucrurile se vor schimba foarte mult dupa criza. Americanii nu vor mai fi printre fruntasii industriei auto si nici japonezii nu cred. Acum va fi momentul ca marcile europene sa se impuna tot mai puternic.