OFICIAL: Viitorul Audi Q7 va fi mai uşor cu 400 de kilograme

Publicat miercuri, 20.10.2010 11:07 de Bogdan Mirică

Un oficial din cadrul Audi a declarat recent că viitorul Q7 va fi supus unui proces intens de slăbire, care va reduce masa totală cu 400 de kilograme

Audi se poate lăuda în prezent cu o gamă de motorizări foarte variată, cu resurse apreciabile. Cu toate acestea, pentru a îmbunătăţi performanţele modelelor sale, constructorul din Ingolstadt trebuie să acorde o importanţă deosebită masei vehiculelor.

Audi şi-a propus să supună următoarele sale creaţii unui proces de slăbire intens, care va debuta odată cu noua generaţie a SUV-ului Q7. Michael Dick, director în cadrul departamentului de dezvoltare Audi, a declarat într-un interviu acordat unei publicaţii germane, că viitorul Q7 va pierde în greutate aproximativ 400 de kilograme, adică echivalentul a 20% din masa totală.

Cifra este una îmbucurătoare şi promite o masă totală de numai 1800 de kilograme pentru cea mai populară versiune diesel a momentului, 3.0 TDI, care cântăreşte în prezent aproximativ 2200 de kilograme. În aceste condiţii, performanţele vor creşte considerabil, iar consumul şi emisiile se vor reduce cu mult sub normele europene.

Pentru a putea scăpa de kilogramele în plus, Q7 va adopta platforma navei amiral A8 şi va folosi din abundenţă aluminiu la nivelul caroseriei.  

via | autoblog

  • AdrianosFidi, miercuri, 20.10.2010 11:42
    "Audi şi-a propus să supună următoarele sale creaţii unui proces de slăbire intens"

    ce bine ... dar ar trebui sa inceapa cu modelele sport ( S si RS ) si pe urma celelalte

  • Faurelianu, miercuri, 20.10.2010 11:43

    In dictionarul nostru ar trebui sa fie XEROX sinonim cu Audi.

  • C-G-C, miercuri, 20.10.2010 11:51
    ASF

    Probabil se va folosi tehnologia Audi Space Frame (adica mult aluminiu) si pe alte modele decat pe A8, in speta si in cazul viitorului Q7. Va creste clar performanta, insa cu siguranta va creste si pretul.

  • ian, miercuri, 20.10.2010 12:12

    bine deacord cu aluminiul dar minusurile care-s?adica pana acum niciun producator nu si-a dat seama de avantajele aluminiului?banuiesc ca nu va fi folosit in cadrul structurii de rezistenta....

  • gica, miercuri, 20.10.2010 12:20
    vis urat

    mi-as dori o cura de slabire de 2200Kg la Q7 pana ajunge o amintire.

  • JAN, miercuri, 20.10.2010 12:41

    Acest break este cea nai banala masina din clasa. VW Touareg cel vechi si cel nou nou au ceva de spus la design in comparatie cu Q7.

  • C-G-C, miercuri, 20.10.2010 12:46
    @ian

    Va fi folosit pe toata masina, dar mai ales in cadrul structurii de rezistenta va fi folosit, practic toata structura masinii este din aluminiu (vorbesc in cazul A8, dar probabil acelasi lucru se va intampla si la Q7). Inafara de Audi (vezi A8 si A2) singurul producator care a mai folosit aluminiu la o asemenea "scara" pentru un model de serie a fost Jaguar, cu al sau XJ (vechiul model). MInusul este in princiupiu unul singur si destul de important si anume costul ridicat al acestei tehnologii, care se reflecta direct proportional in pretul masinii. Vezi Audi A2 care a fost un esec tocmai datorita pretului mare datorat in principal folosirii masive a aluminiului. INsa fiind vorba de Q7, pretul nu va mai parea atat de mari si probabil ca implementarea ASF va fi un succes. P.S.: Cand vorbim de aluminiu ganditiva la cel putin "duraluminiu" si nu la lingurile de aluminiu care se indoaie ca branza :)))

  • Cosmin, miercuri, 20.10.2010 13:18
    Noul Audi Q7 va avea dimensiuni similare cu Mercedes ML si BMW X5

    Pe langa materialele usoare folosite in constructia sa, alt motiv pentru aceasta reducere cu 400 kg este acela ca noul Q7 va avea dimensiuni mai reduse decat actualul model, presa germana anuntand cu ceva timp in urma ca actualul Q7 va va avea de fapt doi urmasi : Q7 ( va avea dimensiuni similare cu modelele concurente Mercedes ML si BMW X5 ) si Q9 ( va avea dimensiuni similare cu actualul Q7, urmand sa concureze modele gen Mercedes GL ) .