Pininfarina lucrează la o platformă şi un design pentru Lada

Publicat marţi, 21.09.2010 13:33 de Bogdan Mirică

Pininfarina şi ruşii de la AvtoVaz au în plan încheierea unui parteneriat pentru producţia modelului lada Niva în Italia. Casa de design se va ocupa însă şi de platforma viitoarelor modele Lada, precum şi de aspectul acestora.

Pininfarina ar putea lega pe viitor o colaborare cu ruşii de la AvtoVaz pentru a produce la uzina italienilor modelul Lada Niva, deja un nume consacrat în segment. Dacă cele două companii se vor înţelege, Niva ar putea lua naştere la fabrica torineză unde se producea Mitsubishi Pajero Pinin. Pininfarina nu va asigura însă un volum mare de unităţi, cel puţin la început, exemplarele Niva urmând să fie livrate treptat pe mai multe pieţe europene.

Miza dintre cele două companii auto este însă una mult mai mare, cei de la Pininfarina fiind responsabili pentru dezvoltarea unei noi platforme Lada şi pentru definirea unui viitor limbaj de design, programat să debuteze în anii care urmează. Filosofia gândită de italieni ar urma să se regăsească în gama Lada chiar în următorii doi ani, atunci când se aşteaptă lansarea unui model cu şapte locuri.

Planurile Pinifarina nu se opresc însă aici, italienii intenţionând să debuteze pe piaţa din Rusia cu ajutorul brandului ZIL, ce urmează a fi responsabil de proiectarea şi construcţia viitoarelor modele de lux ale demnitarilor ruşi.

via | autoblog

  • andrey11, marţi, 21.09.2010 13:49
    Lada made in Italy

    si cam cat ar costa aceasta lada facuta in italia???? Daca era fabricata in alta parte erau sanse ca masina sa fie ieftina. Dar asa .... cu forta de munca nu tocmai ieftina din italia , slabe sanse

  • styopka, marţi, 21.09.2010 14:08
    istoria se repeta

    in 1966 FIAT construit una din cele mai mari uzine la Toliati in fosta URSS pentru productia lui Fiat 124 care a fost si masina anului in europa ...mai tarziu a fost cedata rusilor fabrica, acestia construind LADA/ JIGULI sau VAZ 2101 .Marca ZIL e cunoscuta mai mult pentru constructia de camioane dar si o limuzina foarte reusita 41047.

  • mihai, marţi, 21.09.2010 15:46
    @styopka

    Maladet! O scurta dar foarte precisa lectie de istorie, din pacate inutila capetelor seci care desconsidera tot ce nu este occidental. As adauga celor spuse de tine doar faptul ca o fabricarea unei NIVA in Italia, desi poate ar putea revigora vanzarile marcii pe pietele vestice, ar duce la pierderea farmecului acestei masini ce consta tocmai in aceea ca este din topor, rezistenta, pentru oameni puternici si nu pentru domnisoare obisnuite cu airbag-uri si suspensii asistate.

  • Victor, marţi, 21.09.2010 21:11
    @Mihai

    treaba ca este facuta din topor si este facuta pt oameni puternici este destul de comica..treaba asta a rezultat din cauza LIPSEI DE TEHNOLOGIE fiind o masina mediocra chiar si pt anii 70(Niva s a lansat in 77 si la acea data existau deja Defender iar G-Class ul a aparut in 79 la fel si Hummer H1 care sunt masini net superioare Ladei Niva),iar in zilele noastre este o masina ridicola in comparatie cu off road erele moderne,si despre colaborarea dintre italieni si rusi probabil ca vor iesii niste masini destul de placute la vedere asa cum este si GWM Hover de exemplu,dar este foarte posibil sa imparta aceasi soarta cu Hover in cea ce priveste succesul pe pietele europene,Lada neavand acces la o retea extinsa de dealeri si o imagine de marca care sa inspire incredere