Politicienii francezi: "Carlos Ghosn trebuie să demisioneze!"

Publicat marţi, 15.03.2011 17:36 de Mircea Meșter

Preşedintele alianţei Renault-Nissan a primit reproşuri dure în urma scandalului de spionaj care s-a dovedit a fi unul fals.

După ce s-a dovedit a fi fost o alarmă falsă iar cei trei directori concediaţi de preşedintele Carlos Ghosn şi Patrick Pelata, mâna dreaptă a acestuia, au primit scuze publice şi vor avea dreptul la compensaţii financiare importante, unele voci importante din politica franceză şi-au îndreptat tirul către Ghosn, căruia îi este cerută demisia de onoare.

"Carlos Ghosn ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru acest caz. Când un angajat face o greşeală majoră într-o companie, acel angajat nu trebuie să-şi ceară scuze, ci să plece", susţine Martine Aubry, reprezentantă a Partidului Socialist din Franţa. Aubry a fost completată de purtătorul ed cuvânt al Guvernului francez, Francois Baroin, care consideră că şefii Renault au dat dovadă de "un amatorism incredibil" supunându-i pe cei trei preşedinţi concediaţi la "un atac lipsit de demnitate".

Carlos Ghosn anunţase ieri că nu acceptă demisia pe care i-a înaintat-o Patrick Pelata deoarece nu vrea să declanşeze o criză după o altă criză. Nemulţumirile politicienilor locali vin însă pe fondul statutului actual al companiei Renault, care este deţinută în proporţie de 15% de statul francez.

"Nu am fost contactat până în acest moment de Carlos Ghosn. Nici direct, nici prin avocaţii mei" - Bertrand Rochette, unul dintre cei trei angajaţi concediaţi pe nedrept în luna ianuarie.

Conform unor analişti auto contactaţi de Automotive News, plecarea lui Ghosn din fruntea Renault-Nissan ar duce la un cutremur devastator în sânul alianţei franco-nipone. "Ghosn este, în acest moment, singurul liant care menţine împreună părţile aflate în alianţă. Din punctul meu de vedere, nu există în acest moment nicio persoană care să poată să preia rolurile de CEO Renault şi CEO Nissan, deci ne-am aflat într-o situaţie în care cele două grupuri s-ar despărţi în loc să evolueze împreună", susţine unul dintre specialiştii pieţei contactaţi de renumita publicaţie europeană.

via | Automotive News (înreg.)

 

  • Vasi, marţi, 15.03.2011 18:54
    madam Martine Aubry, Carlos Ghosn nu e comunist si nu face politica

    Se exagereaza prea mult. Nu cred ca e cazul ca Ghosn sa-si dea demisia. A gresi e omeneste. Toatul a pornit de la Dominique Gevrey - ofiter de securitate in cadrul Renault, in fapt un sarlatan nenorocit care a reusit sa convinga conducerea companiei sa plateasca 300.000 euro pt o asa-zisa "sursa"... cel mai probabil o parte din bani (daca nu toti) au intrat in buzunarul lui... tocmai de aia a fost si arestat la aeroport... se pregatea sa fuga... in fine... consider ca decizia lui Carlos Ghosn de a nu ridica bonusurile si dividentele anul asta e corecta si suficienta... intamplarea asta nefericita e o nimica toata pe langa plusul de imagine si lucrurile bune pe care le-a adus Carlos Ghosn la Renault...

  • @ Vasi, miercuri, 16.03.2011 12:23
    Daca cei 3 manageri concediati pe nedrept vor semna cu VW Group, a doua zi Carlos Ghosn va parasi alianta Renault-Nissan

    Desi Renault s-a oferit sa-i reangajeze pe cei 3 manageri concediati pe nedrept, acestia nu se grabesc sa accepte oferta Renault, ci foarte probabil vor semna cu un concurent al aliantei Renault-Nissan, cel mai probabil cu VW Group ( http://europe.autonews.com/article/20110316/BLOG15/303199999/1503 ) . Odata concediati de Renault, cei 3 manageri pot semna cu oricine, fara ca noul angajator sa poata fi acuzat ca a preluat fraudulos cunostiintele in materie de EV ale noilor angajati . Tinand cont ca VW Group ofera cele mai mari salarii din industria auto, e o chestiune de zile pana cand va anunta oficial ca i-a angajat pe fostii manageri Renault . Daca se va intampla acest lucru, a doua zi Carlos Ghosn va fi obligat sa paraseasca alianta Renault-Nissan .

  • Vasi, miercuri, 16.03.2011 18:45
    @@ Vasi

    Bai asta cu bat in fund de la VW: cine o sa-l oblige pe Carlos Ghosn "sa paraseasca alianta Renault-Nissan" ? tu?! :))) vise placute! Eu stiu ca esti disperat ca VAG e cu mult in urma programului electric dezvoltat de Renault-Nissan, dar sa dai crezare speculatiilor unor contopisti ,fituicari ,e deja penibil...

  • @ Vasi, miercuri, 16.03.2011 21:34
    STATUL FRANCEZ CONTROLEAZA RENAULT !

    Daca in martie 2009, Renault nu primea ajutor de urgenta in valoare de 3 miliarde de euro de la statul francez ( la fel ca PSA ) , era in pericol sa intre in incapacitate de plata ! Statul francez este cel mai mare actionar in cadrul Renault si prin urmare controleaza alianta Renault-Nissan . Cand Carlos Ghosn a vrut ca Renault Clio sa fie exclusiv produs in Turcia, politicienii francezi s-au opus categoric si Carlos Ghosn ( pana la urma un angajat Renault, cei drept unul important ) a trebuit sa se supuna si Renault Clio sa fie produs in continuare si in Franta . Presiunea in Franta ca Ghosn sa demisioneze dupa scandalul demiterii celor 3 manageri ( care cer si foarte probabil vor primi daune morale de sute de mii sau chiar milioane de euro ) este imensa si este putin probabil ca Carlos Ghosn sa ramana in functie mai ales ca si seful statului francez ( Nicolas Sarkozy ) nu il agreeaza deloc .

  • Vasi, joi, 17.03.2011 01:34
    hai sa lamurim niste lucruri...

    1. Francois Baroin, purtatorul de cuvant al guvernului a criticat deciziile conducerii Renault, insa NU a afirmat ca Ghosn trebuie sa plece! Din contra, a declarat ca "în acest moment nu se pune problema demisiei lui Ghosn". Cea care striga sus si tare ca Ghosn trebuie sa-si dea demisia e madam Martine Aubry, care nu reprezinta statul francez, ci face parte din partidul socialist de opozitie! Martine Aubrye e insa de o aroganta si o ipocrizie maxima in conditiile in care n-a plecat din politica cu toate ca se face vinovata in cel mai mare scandal medical din istoria Frantei !! 2. Ce a luat Renault in 2009 nu e niciun "ajutor" ci un credit acordat de statul francez. Orice societate comerciala ia credite. Nu vad insa ce relevanta are in contextul actual. 3. "Statul francez este cel mai mare actionar in cadrul Renault" Daca statul francez care are 15% e cel mai mare actionar, atunci Nissan care detine tot 15% ce mai e? Te chinui prea mult sa faci pe interesantul... 4. Carlos Ghosn nu a vrut niciodata sa para ceea ce nu e. El a sustinut intotdeauna ca actionarii au ultimul cuvant. Rolul sau e cel de lider (cel care traseaza directia) , iar un lider adevarat stie sa gestioneze situatiile de criza si sa faca lumea fericita: actionari si clienti deopotriva

  • @ Vasi, joi, 17.03.2011 09:57
    Influenta statului francez in cadrul Renault este mult mai mare decat cele 15 % din actiuni detinute oficial

    Pe hartie, statul francez detine 15 % din Renault . Dar daca adunam aceste procente cu cele detinute de ex. de BNP Paribas, Crédit Agricole sau Societe Generale ( banci in care dupa criza financiara din 2008, statul francez are o influenta foarte mare ), influenta statului francez in cadrul Renault este enorma . Ai mentionat de cele 15 % detinute de Nissan . Pai cine controleaza Nissan !?! Potrivit legilor nipone, ai nevoie de 33.4 % din actiunile unei companii japoneze pentru a prelua controlul acesteia . Ori Renault detine in prezent 43.4 % din actiunile Nissan . Daca statul francez convoaca o sedinta extraordinara a actionarilor Renault pentru a-l demite pe Carlos Ghosn, va stange usor 51 % din voturi, pentru ca si cele 15 % detinute de Nissan ar vota impotriva lui Ghosn ( Renault controleaza Nissan iar statul francez controleaza Renault ) . Meritele lui Carlos Ghosn in cadrul aliantei Renault-Nissan sunt incontestabile, dar in prezent doar o minune il poate mentine in functie . Presa franceza, care la inceputul anului in baza informartiilor primite de la Ghosn, i-a desfiintat pe cei trei manageri, catalogandu-i tradatori nationali, vrea acum demisia lui Carlos Ghosn.

  • Vasi, joi, 17.03.2011 14:50

    "DACA statul francez convoaca o sedinda si DACA ar strange 51% din voturi..." Daca si cu Parca se plimbau c-o barca! :)) hai scuteste-ne penibilule... ce faci aici? basme de Anderson?

  • @ Vasi, joi, 17.03.2011 16:38
    PENIBIL ESTI TU !

    Aduna toate procentele pe care entitatile controlate direct sau indirect de catre statul francez le detin in cadrul Renault SA si vei ajunge la peste 70 % din actiuni . Cine crezi ca este Carlos Ghosn, Fat-Frumos, Superman ?

  • Vasi, luni, 21.03.2011 15:19

    Lasa naibi procentele ca nu asta-i esenta aici ! actionarii decid ! asta-i clar! eu n-am sustinut altceva! Ceea ce sustin e insa ca statul francez n-are nicio intentie sa-l inlocuiasca pe Carlos Ghosn. Or fi cativa politicieni care cauta sa-si faca imagine pe spinarea lui Ghosn, dar astia sunt marunti in contextul actual. Poti sa dai tu 10.000 de acatiste sa plece Carlos Ghosn de la Renault. Acest lucru nu se va intampla in viitorul apropiat.

  • mihai, vineri, 02.10.2015 19:27

    Pentru ala de mai sus ce flutura mandru steagul Volkswagen... ia citeste aici: http://www.automarket.ro/stiri/martin-winterkorn-demisioneaza-din-fruntea-volkswagen-sunt-socat-de-acest-66151.html http://www.automarket.ro/stiri/martin-winterkorn-fostul-ceo-al-grupului-volkswagen-este-investigat-penal-66257.html ...asta apropo de avantaje competitive necinstite si ce poate face actionariatul dintr-un CEO.