Politicienii francezi: "Carlos Ghosn trebuie să demisioneze!"
Preşedintele alianţei Renault-Nissan a primit reproşuri dure în urma scandalului de spionaj care s-a dovedit a fi unul fals.
După ce s-a dovedit a fi fost o alarmă falsă iar cei trei directori concediaţi de preşedintele Carlos Ghosn şi Patrick Pelata, mâna dreaptă a acestuia, au primit scuze publice şi vor avea dreptul la compensaţii financiare importante, unele voci importante din politica franceză şi-au îndreptat tirul către Ghosn, căruia îi este cerută demisia de onoare.
"Carlos Ghosn ar trebui să-şi asume responsabilitatea pentru acest caz. Când un angajat face o greşeală majoră într-o companie, acel angajat nu trebuie să-şi ceară scuze, ci să plece", susţine Martine Aubry, reprezentantă a Partidului Socialist din Franţa. Aubry a fost completată de purtătorul ed cuvânt al Guvernului francez, Francois Baroin, care consideră că şefii Renault au dat dovadă de "un amatorism incredibil" supunându-i pe cei trei preşedinţi concediaţi la "un atac lipsit de demnitate".
Carlos Ghosn anunţase ieri că nu acceptă demisia pe care i-a înaintat-o Patrick Pelata deoarece nu vrea să declanşeze o criză după o altă criză. Nemulţumirile politicienilor locali vin însă pe fondul statutului actual al companiei Renault, care este deţinută în proporţie de 15% de statul francez.
"Nu am fost contactat până în acest moment de Carlos Ghosn. Nici direct, nici prin avocaţii mei" - Bertrand Rochette, unul dintre cei trei angajaţi concediaţi pe nedrept în luna ianuarie.
Conform unor analişti auto contactaţi de Automotive News, plecarea lui Ghosn din fruntea Renault-Nissan ar duce la un cutremur devastator în sânul alianţei franco-nipone. "Ghosn este, în acest moment, singurul liant care menţine împreună părţile aflate în alianţă. Din punctul meu de vedere, nu există în acest moment nicio persoană care să poată să preia rolurile de CEO Renault şi CEO Nissan, deci ne-am aflat într-o situaţie în care cele două grupuri s-ar despărţi în loc să evolueze împreună", susţine unul dintre specialiştii pieţei contactaţi de renumita publicaţie europeană.
via | Automotive News (înreg.)
Se exagereaza prea mult. Nu cred ca e cazul ca Ghosn sa-si dea demisia. A gresi e omeneste. Toatul a pornit de la Dominique Gevrey - ofiter de securitate in cadrul Renault, in fapt un sarlatan nenorocit care a reusit sa convinga conducerea companiei sa plateasca 300.000 euro pt o asa-zisa "sursa"... cel mai probabil o parte din bani (daca nu toti) au intrat in buzunarul lui... tocmai de aia a fost si arestat la aeroport... se pregatea sa fuga... in fine... consider ca decizia lui Carlos Ghosn de a nu ridica bonusurile si dividentele anul asta e corecta si suficienta... intamplarea asta nefericita e o nimica toata pe langa plusul de imagine si lucrurile bune pe care le-a adus Carlos Ghosn la Renault...