Porsche 911 Carrera consuma doar 6.7 litri/100 de km

Publicat marţi, 16.12.2008 17:25 de Bogdan Mirică

Porsche a organizat un test de consum pentru 911 Carrera, echipat cu cea mai noua transmisie PDK. Acesta a consumat doar 6.7 litri la 100 de kilometri.

Satui probabil de atatea teste de manevrabilitate si performanta la care au excelat, oficialii Porsche au incercat sa demonstreze tuturor ca modelele produse la Stuttgart pot fi si economice. Desi pare greu de crezut, o sportiva cu tractiune spate si peste 300 de cai putere poate impresiona si la acest capitol.

Porsche a organizat un test de consum impreuna cu Klaus Niedzwiedz, care s-a oferit sa conduca un 911 pe tot parcursul testului. Klaus a tinut in mana volanul unui 911 Carrera echipat cu un motor de 3.6 litri si 345 de cai putere, cuplat la cea mai noua transmisie automata PDK.

Testul a fost realizat pe o distanta de 648 de kilometri de drum public, dintre care 30 km in mediul urban, 190 km pe drum de tara si restul pe celebrele autostrazi germane. In conditii normale de trafic, cu luminile pornite si pe o vreme ploioasa, Klaus a reusit sa obtina un consum de numai 6.7 litri la 100 de kilometri.

Potrivit declaratiilor oferite de sofer, masina a rulat in majoritatea situatiilor cu viteze cuprinse intre 90 si 130 de km/h, in timp ce acul turometrului a oscilat intre 1800 si 2000 de rpm. La finalul testului, viteza medie a indicat o valoare de 84 km/h.

via | ZerCustoms

  • porsche, marţi, 16.12.2008 17:50
    fan

    cam vrajeala cu consumul asta dar ce sa spun media intr 90 si 130 este de 110km/h

  • marius, marţi, 16.12.2008 18:46
    cam fake..

    in conditiile astea ( doar 30 de km prin urban) ....poate` sa consume si Bugatti vreo 10% ...deci pana la urma consumul tot de indemanarea soferului depinde in cea mai mare parte si mai putin de tehnologie...

  • Andrei, marţi, 16.12.2008 19:20
    @porsche

    cunosti diferenta intre viteza medie si media intre maxim si minim? Un consum decent!

  • fake, miercuri, 17.12.2008 00:31
    fake

    facatura clar si pana la urma cice are porsche nu cred ca merge sub 2000 rpm cu el clar

  • xxx, miercuri, 17.12.2008 08:24
    Consum

    In aceleasi conditii un diesel consuma 3,5 %. Complet irelevant testul pentru ca la volanul unui Porsche nici o mamaie n-ar sta la 2000 rpm.

  • Pharao, miercuri, 17.12.2008 08:40
    Bravo Porsche!

    Ziua buna, nu stiu cati dintre cei de mai sus cunosc Porsche in adevaratul sens al cuvantului. cati dintre cei de mai sus stiu ca Porsche e recunoscut a fi singura supersportvacu consum de masina normala. Cati dintre cei de mai sus stiu ca Porsche GT2, care nu mai are nevoie de nici o prezentare, consuma dupa unele teste 10,5 l/100 km sau dupa alte teste 12,5 l/100 km? si toate astea la o putere de 530 CP!!! si fara transmisia PDK! Domnilor, asta inseamna tehnologie, materiale de buna calitate, inginerie! stiu sunteti obisnuiti cu Ferrari, Lamborghini, BMW M series, Dodge Viper & company, care papa cat un camion. Si la cuplul pe care il are un Porsche, nu e de mirare sa poti merge cu el la turatii de genul celor din articolul de mai sus! De exemplu stiti ca un VW Transporter care nu e nici pe departe o masina cu pretentii, e doar un caraus, in treapta a VI-a la 140 km/h are doar 2100 RPM? si asta cu o cutie manuala nenorocita, care asa cum am zis e pe un "caraus". sa mai zic? nu mai zic, pt ca cei care chiar cunosc ce inseamna lumea auto, au inteles deja! merry Xmas!

  • Ser, miercuri, 17.12.2008 09:41
    Bugati

    Trebuia sa fie vreunul care sa aduca vorba de Bugati.

  • alex, miercuri, 17.12.2008 09:57
    eficienta

    intru totul de acord cu Pharao mai sus; testul nu vrea sa zica: cumpara porsche ca o sa iti consume cat loganul; vrea doar sa demonstreze in conditiile unui condus temperat, masina consuma chiar putin; stati linistiti, la un condus urban in traficul din bucuresti, consumul lui 911 bate la 19, 20l/100km; oricum, nu cred ca un 911 consuma semnificativ mai mult decat in GTI de 2.0T si 200 cai; asta inseamna eficienta motoarelor porsche si asta vor sa demonstreze ei in contextul actual; cu alte cuvinte, Porsche este una din cele mai eficiente masini sport sau supersport, ale carei costuri de intretinere raportate la performanta si costul de achizitie sunt minime, comparativ cu alte marci; par example cred ca un rs4 sau r8 (performante inferioare unui simplu carrera cu 100 de cai mai putin) consuma cu 30% mai mult (procentual, da?) hai noroc

  • Autogreen, miercuri, 17.12.2008 10:44
    putere din aer

    Testul acesta nu poate fi pus in practica. In realitate prima data gand ai bagat piciorul in ea deja ai vartej in rezervor. Puterea aia vine din benzina arsa nu din apa de ploaie.

  • adi, miercuri, 17.12.2008 11:03
    prea multi isi dau cu parerea

    din pacate prea multi "nepriceputi" isi dau cu parerea si zic despre acest test ca ar fi o facatura dar asta e cine nu are masina si habar nu are cum se conduce nu stie ca o masina nu sta intotdeana la peste 5000 rpm fie ea si porsche si de altefel nu stiu cum se calculeaza viteza medie asa ca ar fi bine sa incercati sa faceti totusi o selectie a comentariilor sau sa ascundeti undeva sub articol si sa poate fi vazute numai ded cei care vor deoarece cum termini de citit articolul iti sare in ochi un coment idiot.

  • Mihai, miercuri, 17.12.2008 11:40
    teste de reclama

    cu un pilot profesionist, pneuri energy saver samd o masina poate scoate consumuri ireale. evident ca un posesor de porsche nu isi tine masina sub 2000rpm ... @porsche : matematica nu e punctul tau forte... @autogreen: de acord ... nu poti pune in practica testul. evident ca sub 2000rpm puterea nu e de 530cp.

  • yok, miercuri, 17.12.2008 11:42
    E un pic de adevar

    am vorbic cu cineva care conduce un cayene si mia spus ca pana in 120 km/h papa undeva la 8-10% dar daca o calca papa mult,deci e posibil sa fie si adevarat

  • Bebe, miercuri, 17.12.2008 12:12
    gasit eroare

    daca faci ca ingineru un calcul ... 648km / 7.93h(7h56m) =81.7km/h. deci ... calculatorul de bord al Porsche-lui nu e bun hihi ... traiasca restul masinilor :)

  • bba, miercuri, 17.12.2008 12:32
    consum

    eu am un saab 9-3 cabrio...si are o greutate destul de mare...1800 kg...cu motor de 2.0 T si tunning hirsch si ajunge la 252 de cai si tin sa spun ca in bucuresti consuma undeva intre 13-14....pe autostrada la viteza medie de 140 imi consuma 9....iar in orase mai putin agolomerate...eu stau jumatate din timp in ct si jumatate in buc...in ct consuma undeva intre 10-11...avand in vedere greutatea ei...eu zic ca e un consum destul de bun...la noi toata lumea a ramas cu impresia ca masinile puternice consuma mult..da nu e chiar asa...si nu prea ai unde sa o tii peste 2000 rpm....pentru ca e aglomerat..asa ca numai pe autostrada..si acuma cred ca si loganul daca mergi peste 150 cu el consuma suficient de mult...

  • Mihai, miercuri, 17.12.2008 16:31
    gasit eroare "eronata"

    viteza medie se calculeaza in km/h cind mergi (adica vit>0) iar din timpul ala de 7h si 56min probabil a mai stat si la semafoare in oras.

  • emil, joi, 18.12.2008 10:49
    vrajeala

    Cred ca era pus pe platforma cu motorul dat drumu ... daia a consumat doar atata

  • demin, vineri, 19.12.2008 23:41
    VITEZA MEDIE

    DOMNILOR viteza medie este muuuult prea mare cu un mic calcul ai observa ca este imposibil sa mergi cel putin la noi cu o asemenea viteza medie! la noi in tara mers pe drum european si PRIN localitati, viteza medie a masinii cu, care am mers a fost de maxim 64 km / h , in conditiile in care eu am mers si cu 140 km/h unde se putea! deci dl cu Porsche a mers destul de mult in AFARA localitatii, si nu cu 2000 rpm, ci in treapta 5 sau 6 cu 1300 rpm, Asa si mie, cu un motor de 1,8 litrii imi consuma undeva la 4 l/100 km benzina!! daca merg cu 70 la ora aprox 1500 rpm, INTR_ADEVAR Porsche este unul din liderii in tehnologie, transmisie, came reglaj variabil, injectie, etc etc etc, nu am mers cu o asa masina insa ABSOLUT orice motor daca este calcat, consuma ENORM, si aici vorbesc de 40 -50 % pe accelerare la motoarele peste 2,5 litrii, INDIFERENT de fabricant!

  • Cata, sâmbătă, 20.12.2008 23:33
    pardon!

    demin, ai facut doua presupuneri gresite. Testul nu a fost facut la noi, unde avem drumuri proiectate de pe vremea trasurilor si comparatia dintre o masina supersport si ce ai tu cu motor de 1.8 nu e foarte corecta. Faptul ca zici "eu am mers SI cu 140 unde se putea" denota posibilitatile masini tale. Un porsche poate sa stea foarte lejer in virajele unde o masina normala la aceeasi viteza ti-ar dat multe emotii. Da, cand ii dai talpa incepe sa suga din rezervor, dar nu asta era ideea articolului. Ceea ce trebuie retinut este ca poti avea o masina cu un consum excelent care atunci cand vrei are o rezerva de putere uriasa. Acelasi consum il are si un logan probabil, dar oricat ai apasa pedala aia...:) d-asta costa ala cat o flota de 17 loganuri... Va doresc la toti sa aveti ocazia sa mergeti cu un porsche sau ceva 300+ HP. E o experienta placuta si daca o ai in fiecare zi e si mai bine:) Bafta

  • Andrei, marţi, 23.12.2008 12:37
    20 la suta!

    Am un 997, second generation, manual si niciodata, in oras nu a consumat sub 20 litri la suta!Intr-adevar, pe autostrada a luat si 9!

  • mihai, vineri, 22.05.2009 09:19
    porsche

    am si eu un porsche si dacamergi cu el un mers normal prin oras iti ia un 9-10 daca bagi piciorul in el saduce consumu la un 14 -15 niciodata mai mult afara la un mers modest de un 150 km h un 7.5 problema cu porsche ca nu prea poti sa mergi lejer cu el ca el vrea mereu mai mult bafta