Porsche a facut inca o cerere pentru ajutor din partea statului
Porsche a cerut inca o data ajutorul statului german, sub forma unui imprumut in valoare de 1.75 miliarde de euro. Ultima cerere pentru un imprumut de la banca KfW a fost refuzata saptamana trecuta.
Oficialii Porsche au decis sa mai ceara inca o data ajutorul statului german pentru obtinerea unui imprumut in valoare de 1.75 miliarde de euro de la banca nationala pentru dezvoltare. Cererea de saptamana trecuta a fost refuzata pentru ca Porsche nu a putut dovedi faptul ca problemele sale legate de fonduri au fost legate de situatia economica mondiala si ca au incercat toate variantele posibile pentru a rezolva problema.
Constructorul german a reusit sa acumuleze datorii in valoare de noua miliarde de euro, atunci cand au incercat sa preia comanda companiei Volkswagen. Porsche a reusit sa achizitioneze doar 51% din actiunile Volkswagen, fata de cei 75% pe care ii planuia initial. Datoriile companiei Porsche ar putea fi sterse de catre arabii din Qatar, care ar putea sa cumpere 25% din actiunile marcii din Stuttgart, care valoreaza aproximativ 2.5 miliarde de euro. Din pacate pentru Porsche, arabii vor hotara ce vor face in privinta acestei investitii abia peste cateva saptamani.
Porsche a cerut acest imprumut bancii KfW dupa ce nu a reusit sa convinga reprezentantii bancilor comerciale din Germania sa le ofere finantarea necesara pentru desfasurarea operatiunilor. Un comitet special al guvernului german va hotara daca Porsche va primi bani de la banca de dezvoltare a statului. Asteptarea unei decizii din partea guvernului pune oficialii Porsche intr-o situatie dezavantajata in momentul negocierilor, deoarece potentialii investitori stiu situatia materiala dificila a companiei germane.
Via | JustAuto (inreg.)
Aici avem un evident conflict de interese, statul german fiind si actionar la Volkswagen si prin urmare nu doreste ca Porsche, cel mai mare actionar la VW sa-si mareasca pachetul de actiuni de la 51 % la 75 % cu bani de la banca KfW desi Porsche a prezentat garantii foarte generoase constand intr-un pachet consistent de actiuni VW . Statul german a conditionat acordarea acestui imprumut de 1.75 miliarde euro prin faptul ca Porsche nu are voie sa cumpere actiuni VW cu acesti bani . In acelasi timp statul german arunca cu miliarde de euro in Opel fara nici o garantie ca acei bani vor fi vreodata returnati. Probabil acele datorii vor fi "iertate". Revenind la Porsche, ramane un mister ce s-a intamplat cu optiunile VW detinute de Porsche reprezentand 24 % din actiunile VW si care au expirat vinerea trecuta (19.06.2009) . Atunci majoritatea analistilor financiari se temeau ca piata va fi invadata de aceste optiuni cauzand o scadere masiva a actiunilor VW si pricinuind pierderi de miliarde de euro lui Porsche, cel mai mare actionar VW . Acest lucru nu s-a intamplat, din contra atat actiunile Porsche cat si cele VW au crescut semnificativ la bursa, azi actiunile VW fiind in crester cu 6 % . Cel mai probabil Porsche a obtinut o prelungire a acestor optiuni, dupa spusele presei germane pana in luna septembrie a acestui an . Analistii economici considera ca Porsche isi va mari pachetul de actiuni la VW la 75 %, cedand in schimb un procent din Porsche Automobil Holding SE statului Qatar, cel mai probabil 25 %. Asocierea cu Daimler este o pura speculatie pentru ca nici un organism anti-monopol din UE si SUA nu ar aproba o alianta intre Porsche-VW si Daimler din simplul motiv ca divizia de camioane a celor de la Daimler are o cota de piata in lume de 50 % . Asociind Daimler Trucks cu Scania si MAN controlate de VW ar constitui un monopol .