Porsche se pregateste sa inghita VW
Daca UE va desfiinta legea VW, Porsche isi va mari participatia la 51% in cadrul grupului auto.
Din seria „pestele mic inghite pestele mare”, Porsche detinatorul pachetului de actiuni cel mai numeros la VW (30%) se pregateste sa preia grupul VW .
Wendelin Wiedeking, CEO-ul Porsche, a declarat: "Cred ca UE va suspenda legea VW, si daca o vor face va fi un lucru corect. Noi avem deja multe optiuni de preluare a unui pachet de actiuni pentru a ajunge la 51%. Si o vom face! Suntem pregatiti deja
Porsche si-a marit participatia in cadrul grupului VW la peste 30% din pachetul de actiuni, lucru care a generat implicatia legislatiei germane. Germania are o lege speciala pentru primul grup auto european. Denumita „legea VW”, aceasta prevede ca orice entitate este limitata la maxim 20% putere de vot in cadrul grupului. De asemenea, legea prevede ca daca un actionar isi mareste participatia peste 30% este obligat sa faca o oferta de preluare integrala.
Porsche si-a marit in acest an participatia in cadrul grupului VW la peste 30%, fapt pentru care a fost obligata sa inainteze o oferta de preluare integrala. Producatorul german a facut acest lucru, de forma, deoarece valoarea ofertei sala era mult sub nivelul pretului actiunilor. Mai trebuie adaugat ca Landul Saxonia, al doilea actionar in cadrul grupului VW, nu este dispus sa-si vanda participatia. In aceste conditii,conform legii germane in vigoare, daca Porsche ajunge la 51% din actiuni, tot nu ar putea controla grupul VW. In toata aceasta poveste a intervenit Uniunea Europeana, care a considerat ca legea VW este una prohibitiva si cazul a fost inaintat Curtii Europene de Justitie.
In data de 23 octombrie, forul european isi va da verdictul asupra caracterului legii VW, cel mai probabil urmand sa o suspende, lucru care ar da mana libera boss-ului Porsche, Wendelin Wiedeking, sa mareasca participatia pana la 51% din actiuni, lucuru care i-ar oferi control absolut asupra grupului VW.
Grupul auto german cuprinde marcile VW, Audi, Skoda, Seat, Lamborghini, Bentley si Bugatti.
Ce cauta firma de masini de lux sa inghita o firma de masini normale.Vrem masini super bengoase, da n-avem bani sa ne facem strazi.Ha ha...hai ca-i tare.