Premiera absoluta: o masina chinezeasca trece de testul Nurburgring

Publicat miercuri, 14.10.2009 15:56 de Mircea Meșter

Chery Riich G5 a reusit un timp acceptabil pe circuitul Nordschleife de la Nurburgring: 8 minute, 56 de secunde si 81 de sutimi. Masina a fost preparata special de Lotus pentru aceasta ocazie.

Premiera absoluta pe celebrul circuit Nordschleife de la Nurburgring, locul in care supercarurile lumii se intrec in tururi cronometrate pe cei 21.8 kilometri ai "Iadului Verde": o masina chinezeasca a realizat un tur rapid cronometrat. Iar masina care a deschis lista modelelor produse in China care vor fi testate in acelasi loc cu supermasinile produse in Europa, Japonia si SUA este G5, un model de segment mediu care fac parte din gama de lux Riich a producatorului chinez Chery.

Desi a fost intampinat cu ironie de presa si de opinia publica la Nurburgring, Chery Riich G5 a reusit un timp interesant pe circuitul german: 8.56:81. Rezultatul este cu atat mai meritoriu cu cat este cu un minut si jumatate mai slab decat recordul absolut al unei masini de serie pe Norschleife (7.26:58), care ii apartine unui model care face parte dintr-o cu totul alta galaxie: Nissan GT-R.

Evident, pentru a ajunge la aceste performante, modelul chinez a fost nevoit sa treaca printr-o serie de modificari substantiale la nivel tehnic. Si pentru ca Chery nu dispune de o casa proprie de tuning, modelul a fost preparat de britanicii de la Lotus, care au coborat garda la sol, au schimbat sistemul de suspensii cu unul sport, au pus jante special concepute pentru aceasta ocazie si au montat pneuri Yokohama de 225 latime. In plus, chiar daca partea frontala a habitaclului a ramas cea din modelul de serie, scaunele au fost inlocuite cu unele semnate Recaro iar bancheta din spate a disparut pentru a-i face loc unui roll-cage. Din pacate, comunicatul chinezilor nu specifica daca motorul a ramas sau nu cel de serie adica o unitate turbo de 2.0 litri si 170 de cai putere.

Modelul a fost pilotat pe Nurburgring de belgianul Dirk Schoysman, un obisnuit al Nurburgringului si pilot de teste al celorlalti constructori prezenti cu prototipuri pe circuitul din vestul Germaniei. Acesta s-a declarat multumit de performantele masinii, chiar daca aceasta avea foarte putine in comun cu versiunea de serie in momentul testului efectiv.

via | Chery

  • raul, miercuri, 14.10.2009 20:54
    Chery ajutat de lotus

    fara ajutorul lotus nu prea cred ca pomenea cineva de cotetzul asta...

  • chinezi, joi, 15.10.2009 00:33
    bla

    Bla bla bla

  • Sak, joi, 15.10.2009 09:51
    @ Mircea Mester

    2. Parca GT-R era contestat ca a folosit cauciucuri de curse, nu "stock". Greets.

  • Sak, joi, 15.10.2009 09:55
    mda

    Nu ca as sari in apararea lui nenea cu focu', dar serie limitata tot serie este. Ar trebui sa vedem care a concurat cu echipamentul cu care a iesit pe portile fabricii.

  • steli_, joi, 15.10.2009 10:51
    irelevant

    Mi se pare irelevant timpul obtinut de modelul chinez! Daca era modelul de serie mai era ceva, dar asa nu me impresioneaza cu nimic. Orice model de serie modificat poate sa obtina timpul acesta.

  • Alex Radoi, joi, 15.10.2009 12:05

    Una peste alta, "masinuta" nu arata chiar atat de rau pe cat ne-au obisnuit chinezii. Un pic de aici, un pic de colo, a iesit ceva ok, ca aspect exterior mie imi place. Totusi nu pot sa inteleg de ce continua sa foloseasca denumirile aste penibile (Geely, Chery, RICH etc.). Cred ca daca foloseau denumiri chinezesti scrise cu caractere romane era mult mai bine. Pana la urma SAMSUNG sau Hyundai nu suna deloc vestic, dar se vinde bine. La fel si Suzuki, Honda, Yamaha, Kawasaki etc. Sa invete de la coreeni si japonezi un pic de marketing si totul va fi bine.

  • @Burning, vineri, 16.10.2009 10:03
    ce destept!

    GT-R a fost gratulat de 99% din publicatiile de prestigiu, primind titlul "car of the year" de catre Motor Trend; pana si nemtii care sunt subiectivi (auto motor und sport si Auto Bild) au recunoscut ca GT-R e mai bun decat Porsche 911 turbo; si ei le-au condus, tu in schimb vorbesti din presupuneri; sau esti cel mai destept?; de fapt ti se potriveste avatarul de cap de dovleac; Si bine ca AI RECUNOSCUT ca PROSTII TOT PROSTI RAMAN

  • Sak, vineri, 16.10.2009 14:55
    @ anonim

    Dar ce conteaza pretul? E un clasament al preturilor? Nu. E un clasament cu cele mai rapide masini. Nu a zis nimeni ca GT-R nu e buna (cu exceptia lu nea care se joaca cu focul, care nu tre bagat in seama). E fenomenala. Dar schimbi subiectul. Fi atent la ce se discuta.