Preturi egale la masini in UE?

Publicat joi, 22.03.2007 17:15 de Robert Gherghe

V-ar placea ca preturile masinilor in Romania sa fie egale cu cele din occident? Daca da, acum puteti spera, deoarece Comisia Europeana vrea sa realizeze o piata auto comuna.

Nu este nicio surpriza ca exista diferente majore la preturile unei masini intre diferite tari din lume. Este insa surprinzator ca aceste diferente de preturi la masini exista si intre tarile Uniunii Europene.

Acest lucru contravine ideii de comunitate si de piata comuna, lucru pentru care Comisia Europeana intentioneaza sa realizeze o piata auto unica in Europa.

S-au facut deja numeroase studii care au aratat ca diferenta medie intre pretul unei masini de la o tara la alta se ridica in jurul cifrei de 14%. Cea mai mare diferenta inregistrata in UE este la modelul VW Passat, care costa cu 40% mai putin in Danemarca decat in Germania.

O constanta care trebuie luata in calcul este nivelul taxelor interne, care in cazul de mai sus explica pretul mult mai mic al modelului in Danemarca.

Datorita politicii comunitare din UE, clientii pot merge in alte tari sa-si cumpere masini si sa evite taxele ridicate din tara de bastina. Proiectul Comisiei Europene ar putea pleca de la acest aspect. Solutia ar fi realizarea unei legislatii comune si a unui nivel comun al taxelor auto. Singura problema ar fi ajungerea la un acord intre guvernele statelor membre ale Uniunii Europene.

  • TITI, vineri, 23.03.2007 09:16
    DA si NU

    Diferenta dintre preturi este la nivelul taxelor nu al autoturismelor. Ma indoiesc ca vor ajunge la un acord guvernele EU, mai ales guvernul nostru care e dependent de taxe - ca nu mai au ce vinde. Eu cred ca vor fi preturi aproximativ egale dar nu neaparat in scadere, dimpotriva......

  • coZ, vineri, 23.03.2007 09:19
    diferente

    deocamdata Romania este membru de gradul 2 al UE (vezi reducerea preturilor la roaming).

  • giurgiu dan, vineri, 23.03.2007 10:11
    ne indreptam spre comunism?

    sa se egalizeze si nivelul salariilor sa avem aceleasi sanse sa ne cumparam passat!!!!

  • EU, vineri, 23.03.2007 11:07
    ai vrea tu..

    Sa se egalizeze si calitatea muncii si sociatatea sa invete sa fie civilizata... si apoi sa va ganditi la salarii egale.

  • nici o sansa!, vineri, 23.03.2007 11:07

    nici o sansa sa ne egalizeze salariile. Nu vedeti ca toti care ajung la putere intai se ingrijesc sa o duca ei cel mai bine iar pe urma se gandesc la rude prieteni afaceri familile si altele... si nu sunt primul care spune asta. In ceea ce priveste taxa de inmatriculare e ca si cu fortuirea introducerii de fier in paine: CINEVA ARE FOARTE MULT DE CASTIGAT DIN ASTA !!!

  • mmm, vineri, 23.03.2007 12:10
    niciodata ?

    va dati seama ce ar insemna sa se micsoreze preturile la masini cu vreo 20-30% ? >>> ar trebui astia de la Dacia sa micsoreze pretul Loganului de la 7000 (estimativ cea mai ieftina)la vreo 5500 eur iar buburuza aia de matiz vreo 3000-4000 eur...am vrea noi; astfel or sa poata sa-si ai mai multi tarani de Bucuresti BMW-uri SH ca cica alea se strica mai greu decat Loganu (... pt ca o sa scada implicit pretul ...)

  • liviu_roro, vineri, 23.03.2007 14:54
    poate

    io zic sa lase taxa de prima inmatriculare min 1an. Daca lasa taxa nu o sa`si mai ia lumea masini de afara si asta inseamna reinoirea parcului auto roman. UE ne obliga sa le cumparam rablele de care vor ei sa scape...Sa lase taxa de prima inmatriculare vreo 2-3ani!

  • dumi, vineri, 23.03.2007 16:37
    poate

    aha

  • AndreiRN, vineri, 23.03.2007 16:42
    Taxe peste taxe

    Cu tristete citesc cum majoritatea considera texele pe bunuri ceva NORMAL. Si eu ma intreb: Ce drept are unul sau mai multi birocrati ce tocesc scaunele zilnic la o bucata din painea muncitorului care produce un bun de consum? Trist este ca in romania fiecare muncitor productiv este obligat sa sustina 3 - 4 indivizi neproducatori. Si prin prisma acestei realitati mai pretind uni si salari la nivelul economiilor organizate.

  • ANDY, vineri, 23.03.2007 16:43
    PRETURI SI TAXE

    D-le poate.Polonia so Ungaria trebuie sa dea banii inapoi si cu dobinda de 0.1% pe zi.La noi crezi ca o sa plateasca tariceanu sau vladescu ? Tot noi o sa platim si banii si dobinda,chiar daca ai masina sau nu.Ce parere aveti ? Sa lasam sa se stringa mai multi bani de dat inapoi ?

  • zoloft, vineri, 23.03.2007 17:38
    [email protected]

    asa, asa... f bine...daca vor sa scoatem taxele la inmatriculare sa EGALIZEZE taxele la cumpararea masinilor din comuniune....asa poate ne lipim mai usor de una noua

  • cardesign, vineri, 23.03.2007 21:39
    nu e prea bine

    parerea mea e ca nu ne-ar avantaja o piata cu acelasi nivel de taxe pt aceeasi masina. Verificati pe un site oficial al oricarui producator si vedeti ca de ex. in Germania un passat cu aceleasi configuratii ca in romania costa DDP in medie cu 5000 euro in plus. la fel si la skoda sau alti producatori PS - cred ca a aparut o greseala in traducerea acelui articol. Din cate stiu eu Danemarca, alaturi de Norvegia, au cele mai mari taxe din EU aplicate la achizitia unei masini.

  • Costi, sâmbătă, 24.03.2007 15:34
    Vrau o parere.

    Am o intrebare, ce sa cumpar la 6-7000 Euro ? Oscilez intre Corsa si Agila. Multumesc!!!!

  • andy, luni, 26.03.2007 09:34
    opel ptr.costi

    CORSA 1.3 CDTI,Euro 4,an 2003-2004.Succes !7000 de Euro sint de ajuns cu taxa de prima timpenie cu tot.

  • Costi, luni, 26.03.2007 21:30
    Pt. Andy

    Multumesc ! Cam asa ma gindeam si eu, dar tot ce am vazut,diesel, sarea 7000.

  • AndreiRN, joi, 05.04.2007 19:22
    Paraziti sociali

    "Polonia si Ungaria trebuie sa dea banii inapoi si cu dobinda de 0.1% pe zi." Glumesti sau vd despre vreo specula politica care inrobeste poporul in datorie. In lumea libera dobanda unui imprumut pe 30 de ani este in jur de 5% pe an.