Primul test cu pasageri umani pentru sistemul de transport Hyperloop: capsula a atins viteza de 160 km/h
Virgin Hyperloop a efectuat primul test cu pasageri umani pentru sistemul de transport Hyperloop, în cadrul căruia o capsulă cu două locuri a parcurs 500 de metri și a atins o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.
Virgin Hyperloop este una dintre companiile care dezvoltă în prezent un sistem de transport bazat pe proiectul Hyperloop prezentat de Elon Musk în 2013. După numeroase teste cu capsule goale, compania deținută de omul de afaceri Richard Branson a anunțat efectuarea cu succes a primului test cu pasageri umani.
Cei doi pasageri au fost chiar angajați ai Virgin Hyperloop, și anume Josh Giegel, Chief Technology Officer, și Sara Luchian, șefa departamentului pentru experiențele pasagerilor.
Testul a fost realizat cu o capsulă de două persoane pe un traseu de test cu lungimea de 500 de metri și diametrul de 3.3 metri, amplasat în deșert în apropiere de Las Vegas. Capsula a accelerat la 160 km/h pe lungimea traseului, apoi a încetinit și a oprit. "Nimeni nu a făcut ceva apropiat de ce am reușit noi. Testul a avut loc cu o capsulă complet funcțională care a avut persoane în interior", a declarat Jay Walder, CEO-ul Virgin Hyperloop.
Testul a avut loc practic la o scară mult mai redusă decât specificațiile teoretice anunțate de Musk în 2013. Astfel, sistemul Hyperloop poate atinge, în teorie, o viteză maximă de 1223 km/h, în contextul în care cel mai rapid tren comercial de pasageri din lume, un Maglev folosit în Shanghai, ajunge în prezent la circa 483 km/h.
Anterior, Virgin Hyperloop a atins o viteză de 386 km/h în cadrul unui test fără pasageri efectuat în 2017.
În plus, capsula finală ar trebui să aibă dimensiuni mai mari pentru a oferi spațiu suficient pentru 23 de persoane.
Via The Verge
Buna treaba. Sunt curioasa cum stam cu costurile aici avand in vedere ca un km de tunel te usuca de bani. Vad ca diametrul este foarte mic tocmai din cauza costurilor. Asta duce insa la o capacitate redusa de transport ceea ce face sistemul neutilizabil pentru scopul in care a fost creat - transport public rapid pe distante lungi intre aglomerari urbane foarte mari. In fine, asta e un prototip de studiu care poate sa difere foarte mult.