"Project i": BMW va scoate un microcar de oras

Publicat marţi, 18.03.2008 16:29 de Mircea Meșter

BMW dezvolta Project i, un program in urma caruia germanii vor scoate pe piata o masina de oras.

BMW a inceput dezvoltarea unui program al carui rezultat va fi lansarea pe piata a unei game de modele destinate oraselor aglomerate si megalopolisurilor. Numele programului este Project i, acesta desfasurandu-se sub atenta supraveghere a sefului BMW, Norbert Reithofer. La final, Project i ar putea da nastere unui nou brand in portofoliul BMW.

"In primul rand, trebuie sa definim exact ce tip de modele vom produce si abia apoi trebuie sa ne intrebam daca acestea se incadreaza mai bine sub brandul BMW, Mini sau sub niciunul dintre acestea. Daca nici una dintre situatii nu va fi posibila, vom apela, cel mai probabil, la un al patrulea brand in portofoliu", sustine Reithofer.

Nu este prima data cand sefii BMW vorbesc despre proiecte de oras, acelasi Reithofer sustinand saptamana trecuta intr-un interviu ca BMW se afla in stadiul incipient de dezvoltare a unui model electric.

via | Automotive News

  • Marius, marţi, 18.03.2008 19:48
    Nici vorba

    Nu e posibil ca BMW sa se preteze la asa ceva si sa faca masinutze pt fetitze fitzoase. Ai bani - cumperi masina grea si serioasa - deci iti permiti si benzina tocata aiurea in marile metropole. Da-o dracu de treaba.....mai inteleg masini mici la Daewoo sau Fiat sau alte vrajeli.....dar nu concep asa ceva din partea unei firme serioase. Apropo domnii sefi de la BMW.....asteptam eventual si un BMW de 5000 EUR.

  • sfera96, marţi, 18.03.2008 21:51
    eu nu sunt chiar de acord cu tine

    pt ca de ex mercedes are deja un mini de oras si anume smartul care la dimensiunile lui si destinatie nu e sigur , e indestructibil , iar consumul modelului cdi ?? hăhăhă , asa ca , bmw e binevenit sa faca putina concurenta celor de la merc , ceao

  • FanBoy, miercuri, 19.03.2008 04:45
    BMW Microcar

    Cred ca voi glumiti, nu? Ia ganditi-va un pic la Isetta. E un microcar facut de BMW in anii '50-'60. Mergeti la pagina http://www.microcarmuseum.com/tourindex.htmlsi vedeti acolo poze cu BMW Isetta.In concluzie - nimic nou. Dar avand in vedere tendintele actuale, nu stiu ce sa cred despre seria asta noua... Vom vedea.btw, varianta funny: http://www.microcarmuseum.com/tour/isetta-1957-export.html

  • FanBoy, miercuri, 19.03.2008 04:46
    BMW Microcar

    Scuze, varianta funny e aici: http://www.microcarmuseum.com/tour/whattadrag.html

  • boss, miercuri, 19.03.2008 06:21
    lol

    e bun an bucuresti :))

  • vlad, miercuri, 19.03.2008 06:22
    tendintele astea...

    tendintele actuale prevad reducerea la maxim a emisiilor poluante. Din ce in ce mai multe firme trec la partea ecologica a povestii. Sa nu ne mire pe nimeni daca in 10-15 ani, cele mai tari masini de pe piata nu or sa mai mearga cu benzina, motorina sau gaz. Reducerea dimensiunilor acestor masini, cu carburant traditional, reprezinta probabil perioada de tranzitie. Iar in ceea ce priveste pretul, acesta va ramane selectiv indiferent de forma, dimensiune sau carburant folosit.

  • salonta, miercuri, 19.03.2008 07:49
    funboy

    lasa-ne tata du-te....

  • ihi, miercuri, 19.03.2008 08:40
    pt marius

    esti dus cu capu'? tu crezi ca totul se reduce la masinile mari si grele? unde traiesti "prietene"?

  • unu, miercuri, 19.03.2008 09:03
    E nevoie de asa ceva

    Sunt obligati sa scoata un astfel de model. Era vorba ca media de CO2 pe constructor sa fie undeva foarte jos, medie care e depasita lejer de BMW. Asa ca vor scoate un model care trebuie sa fie si mai ieftin decat ce vand ei in mod normal pt a se vinde in cantitati suficient de mari incat sa le scada acea medie.

  • Lorand, miercuri, 19.03.2008 09:03
    pret

    chiar daca BMW va scoate o masina mica pe piata, asta nu inseamna ca masina va fi si la un pret mic!! Mai ales daca e vorba de o masina care sa fie conform cu 5 stele EuroNCap, si motor electric nepoluant. Nu uitati ca in zilele noastre mediul inconjurator si imbunatatirea calitatii acestuia este un VERY HOT ISSUE!!! SUV-urile grele sigur nu sunt benefice acestei chestiuni.

  • POTYI, miercuri, 19.03.2008 09:11
    microcar

    DA_desi germanii traesc mai bine se gandesc si la asa ceva util ptr. toata lumea,dar la noi?santem prea preocupati de altele mai

  • alin, miercuri, 19.03.2008 09:19
    dc nu?

    nu vezi ca ajungem sa ne dam cu bicicleta?stai ore pe traseu in oras?e clar ca toate firmele trebuie sa se axeze si pe astfel de idei.

  • horhel, miercuri, 19.03.2008 09:35
    uite la concepte gen eco2 logan sau cee'd

    Dar se gandeste cineva sa le produca, si mai ales sa fie si accesibil ... ca omul e ecologist prin prisma pungii, dak are banii o sa-si ia un animal cu motor de 5litri si consum pe masura, iar dak nu o sa-si ia o masina versatila (mare, ieftina si incapatoare -> logan sau alte asemenea). In USA au prins hibridele din cauza ca au ceva avantaje cu ele (deduceri la taxe + acces la banda HOV) si din cauza ca in California le arde fundul.

  • sambo, miercuri, 19.03.2008 10:13
    e al doilea

    Da! Asa e FanBoy!BMW a mai avut un minicar (cred ca in poza e chiar acesta si nu noul model).Si culmea e ca a avut succes cu el. Se intampla imediat dupa WW2 cand Europa era secatuita de resurse... Tinand cont de cresterea in permanenta a pretului petrolului chiar si producatorii de super - masini se pregatesc pentru criza ce va sa vie. Dar asta e greu de inteles pentru manelistii nostrii cu tricouri lucioase multare pe burti de neam-prost.

  • bmw, miercuri, 19.03.2008 10:46
    sh

    bmw ..sh`ul preferat al romanilor.. nu vedeti ca masinile astea scot aceleasi zgomote la exterior cand merg ca si o carutza... sunt distruse.. ce tot masini mari si grele atata? cele mai proaste masini.. motor pe fata, tractiune pe spate :)) macar de era si motoru pe spate mai era ceva

  • eu, miercuri, 19.03.2008 10:48
    marci sub BMW

    in articol se mentioneaza ca daca aceasta masina nu se incadreaza in niciuna din marcile pe care le detine BMW respectiv BMW sau Mini, ea va iesi sub o a PATRA firma...bun...si care e a 3-a??

  • Alex, miercuri, 19.03.2008 11:09

    in poza e fata masinii sau spatele ?

  • carcotasu' de serviciu, miercuri, 19.03.2008 11:23
    fata sau spatele?

    E babordul.

  • ufx, miercuri, 19.03.2008 11:24
    @ eu

    a 4a e Rolls-Royce, desi credeam k is 5 si a 5a ea acea cu emblema verde cu modelele ecologice

  • flower, miercuri, 19.03.2008 12:03
    sunteti rautaciosi cei care denigrati

    Eu am BMW 320d. Sunt fata si sunt foarte multumita de ea. Nu scoate noxe peste medie in nici un caz nu le depaseste(BMW este singura firma care are 15 modele de masini cu noxe sub limitele admise). Este o masina grea, adevarat, cu tractiune spate, dar daca stii sa conduci esti chiar avantajat. Asa ca, daca judeci BMW sa fii in masura (adica sa fii condus masina).

  • poul, miercuri, 19.03.2008 12:24
    hmm

    :)) e din lego?nu-mi place..are fata cam plapanda..sau spatele :-??...ma asteptam laaltceva....mai modern...asta-i dinanii -40...imi vine so bat dak ma mai uit la ea

  • ha, miercuri, 19.03.2008 12:52
    pt marius

    Da modelul e cel vechi, noroc ca mai sunt care se pricep pe aiciThanks FanBoy.Ghiolbanii de la noi cred ca BMW e ceva mare cu motor puternic de agatat gagici cand il ai.E si asa ceva dar un pic de cultura in domeniu nu strica nu-i asa marius ori poate ti-ai inghitit limba

  • ThePM, miercuri, 19.03.2008 13:02

    Sfera96, echivalentul Smartului pentru BMW este Mini, care le apartine. Acum probabil ca vor sa reinvie modelul Isetta care a avut mare priza la public la vremea lui.

  • abcd, miercuri, 19.03.2008 13:15
    minicar

    hahahah cu masina de asta se dadea strabunicu lu decebal pe colinele daciei =))

  • rubens, miercuri, 19.03.2008 13:56
    puteau scoate ceva mai frumos

    masina asta seamana mult cu fiat500 nu mi se pare prea geniala in afara faptului ca are un motor electric,dar asa cum are un asemenea motor tot asa ar fi putut avea un aspect de mini sau de sport,coupe sau mai stiu eu ce modern nu de acum un milion de ani,cn naiba sa se mandreasca frate cu o asa masina? ca spui ca e masina maicutelor din reclama de la peugeot cand le alora rablele...

  • bmw 324d, miercuri, 19.03.2008 14:20
    prietene rubens

    modelul din poza este bmw isseta si are mai multi ani decat ai tu cu siguranta si cu totii de pe acest forum si nu e cu motor electric.iar referitor la asemanarea cu fiat 500 nu e deloc asa.intrarea in "cockpit" se face prin fata.nu lateral sau spate, ci prin fata.mie mi se pare interesanta pt o masina de peste 40 de ani.cei de la bmw au vrut sa faca ceva dar nu era piata.acuma am inceput sa ne trezim.flower esti beton.mai rar asa ceva.frumos le-o zici tu cu 320-u tau.iar pt tipu care zice ca masinile cu motor fata si tractiune spate sunt naspa, ma intreb daca are macar 12 ani impliniti sau daca a auzit vreodata de american muscle?prietene nu vrei cumva un logan cu tractiune fata si motor amplasat in spate?asa vb de parca toate masiniile din lume sunt cu motor spate.bmw suna ca o carutza?dute ma?da tu ce conduci prietene de-i asa silentios?un hovercraft?

  • Malefique, miercuri, 19.03.2008 15:06
    Malefique

    pfff.....vai de capu' vostru...-voi atotcunoscatorii de masini si beeemveeee...- daca BMW va scoate un microcar, asta nu inseamna ca va fi si ieftin...BMW s-a remarcat prin calitate, nu prin fitze.Asociati gresit BMW-ul cu luxul pentru ca in saracia din Romania, aia cu beemvee sunt mare parte patronii de cluburi [ unde va duceti voi sa beti un suc...la pahar...], pe cand dincolo BMW are orice familie cu doua salarii...[cel putin un BMW...]loool....comentatzi in continuare k maimutele si eventual mai imaginati-va langa vre-un beemveu d'al vostru. Regards...

  • pacat.., miercuri, 19.03.2008 15:17

    pacat ca unii se cred atata de destepti incat nu se pot comporta normal..intr-o simpla discutie...mai bine s-ar purta discutii.mai degraba arata a cearta..penultimele doua comentarii nu au nici o logica

  • specialistul, miercuri, 19.03.2008 15:33
    voi va auziti?

    nu vedeti ca romanul o musca tot mai putin?

  • GreeN, miercuri, 19.03.2008 16:06
    vai

    =)) Acum pot sa mor linistit...Mini BMW :| ... va fi si o varianta M?se va numi "m" ? ...E scandalos asa ceva...Cand zici BMW,te gandesti la ceva mare,puterni si elgant...in nici un caz la ceva mic,hazliu, cu 15 cp :| ...Ce cosmar :|

  • redundant, miercuri, 19.03.2008 16:15
    sper sa nu

    cred ca ar fi o mare gafa, cu lovitura directa in marca BMW; poate le vine mintea la cap

  • redundant, miercuri, 19.03.2008 16:15
    sper sa nu

    cred ca ar fi o mare gafa, cu lovitura directa in marca BMW; poate le vine mintea la cap

  • AndreiRN, miercuri, 19.03.2008 19:21
    Piata cere

    Regulamentul de piata Americana cere ca orice producator sa vanda masini cu media de consum de XXmile pe gallon. De curand legea sa schimbat si intra in viguare in 2012. Deci, pt orice masin cu consum mare trebuie sa vinzi doua economica ca media de consum pe total sa se incadreze in lege. BMW si MBZ merg pe muche de cutit in prezent dar daca vor sa vanda masini puternice si in 2012 trebuie sa aduca pe piata si ceva economic sau sa vanda numai masini medii. Touota se incadreaza perfect cu V8uri mari si masinute mini si economice. Acum cam toti trebuie sa aiva si o ramura economica pe langa cea performanta.

  • Alex, miercuri, 19.03.2008 20:15

    Cred ca o scot pe piata in colaborare cu Tata Motors dupa poza

  • sambo, miercuri, 19.03.2008 21:13
    bmw

    Daca, asa cum am spus la noi BMW-uri au toti manelistii, asta nu inseamna ca ei, daca si-ar permite nu si-ar lua Rolls-uri. Faptul ca anumite marci au devenit emblema parvenitului in Romania, nu inseamna ca ele nu sunt demne de respect.

  • 5orin, miercuri, 19.03.2008 22:58
    praf

    e o masina ridicola.. da-o naibii de treaba.. daca tot vrei un microcar .. apoi .. noul Fiat 500 ar trebui sa fie un exemplu bun.. si cu asta am cam zis tot.. e stupid pt BMW sa se apuce de asa ceva.. poate doar ca un proiect funny.. sau cu sustinere GreenPeace

  • Moshu, joi, 20.03.2008 08:43
    o sa ramanem uimiti

    BMW va face o mare surpriza tuturor, pro, contra cu noul model mini. Exemplul de mai sus arata cat de avangardisti erau la acea vreme acesti creatori de automobile. Diferenta de conceptie a mini-ului este mare chiar si pana in ziua de azi. Noul model va fi, sunt sigur, un "jaw breaker" pe piata. O sa vedeti si sa tineti minte ce am afirmat eu aici.

  • Malefique, joi, 20.03.2008 14:38
    Again....

    toate ca toate...dar eu vreau si biciclete...Bmw...LOOOOL...sau role...

  • stefy, joi, 20.03.2008 15:41
    bmw

    mai fratilor credeti ca BMW e super tare si alte multe calitati dar normal ca la noi e Romania!!!! Unde lumea a auzit numai de mercedes si Bmw...!! Mai incercati si alte masini!! Oricum nu-mi plac si nu am masini sport ...imi plac masinile de teren si am vreo doua dar in nici un caz q7 sau x5 sunt cele mai slabe!!!! doar de fite si trotuar!!!