PSA doreste sa imparta mai multe componente cu BMW

Publicat luni, 26.10.2009 16:00 de Sebastian Toma

Oficialii Grupului PSA si-au exprimat dorinta de a largi colaborarea cu BMW la transmisii si sisteme de climatizare. Mai mult decat atat, PSA doreste sa prelungeasca acordul existent pentru productia de motoare pe benzina cu patru cilindri.

Francezii de la PSA doresc sa extinda parteneriatul lor cu BMW la utilizarea unor componente comune si la anumite achizitii. Astfel, francezii vor sa utilizeze aceleasi transmisii cu BMW si sisteme de climatizare similare. Pentru moment, colaborarea dintre Grupul PSA si Grupul BMW se restrange la motoarele pe benzina de 1.6 litri implementate pe modelele Mini. In trecut, BMW si Grupul PSA au impartit tehnologie pentru motoarele diesel, dar acest acord s-a incheiat in urma cu ceva vreme.

BMW ar putea primi un motor cu trei cilindri de la Grupul PSA, care va intra in gama constructorului francez in anul 2011. Noul motor cu trei cilindri este extrem de economic si ar putea fi utilizat chiar si pe vehiculele din proiectul Megacity al celor de la BMW. Bavarezii de la BMW ar putea furniza si ei motoare pentru cei de la PSA, de data aceasta fiind vorba de propulsoare de cilindree mare, cu sase cilindri.

Peugeot si Citroen au deja un parteneriat cu Toyota pentru constructia modelelor 107 si C1. De asemenea, Peugeot are un parteneriat si cu Mitsubishi, pentru constructia modelelor Outlander si 4007. Mai mult decat atat, Peugeot va crea o versiune proprie a modelului i-MiEV. Prin intermediul acestor parteneriate, Grupul PSA isi reduce semnificativ costurile de dezvoltare si productie, gratie faptului ca utilizeaza componente comune cu alti constructori.

Via | Autocar

  • unckle, luni, 26.10.2009 16:59

    Pana la urma o sa cumparam o emblema pusa pe masina... si masina o sa fie aceiasi indiferent de emblema... ( similar cu piata de componente de calculatoare - unde "producatorii" isi pun emblema si pretul brandului pe placi video absolut identice, iesite din aceiasi linie de fabricatie ) Este laudabil ca se fac astfel de schimburi de tehnologie - scad preturile masinilor ( evident nu scad preturile atat de mult cat cresc profiturile, dar este un pas in fata, incontestabil ) . Exista in schimb si problema inovatiei -- " inovatia " in sinea ei sufera. Nu mai sunt la fel de multe centre de cercetare, sunt mai putini oameni implicati, sunt mai putini bani , etc. Munca de cercetare este afectata, iar pe termen lung suntem afectati cu totii de acest lucru. Sincer, as prefera ca la un "concurs" de motoare sa fie prezenti cei de la PSA cu un motor de 1.6 ... cei de la BMW cu altul... VAG cu altul ... dar pana la urma o sa fie cam acelas motor la toti , si asta este rau pentru consumator - va disparea posibilitatea de a alege intre 7 marci cu 7 motoare diferite .. vom alege intre 7 embleme cu 3 motoare ...

  • Burtica, luni, 26.10.2009 17:06
    internetul la sate

    cand va spuneam ca peugeot face motorizari de 2000 cmc diesel pentru bmw spuneati ca sunt nebun....cand va spuneam ca peugeot are motorizari pe benzina de la bmw iar spuneati ca sunt nebun....poftiti dovezi clare....domnule Sebastian Toma tot respectul pentru acest articol.

  • Marius_New, luni, 26.10.2009 17:22
    Globalizare....dulce globalizare

    Sunt de acord cu ce afirma cei de mai sus. E foarte adevarat. Pe de alta parte, asta e capitalismul, asta e globalizarea, asta e shmenozeala. Insa nici asta nu ar fi cine stie ce impediment pana la urma. Marea problema rezida intr-un vechi proverb........anume......lucrul amestecat este manjit cu... (stiti si voi continuarea). Si mai e ceva......pe termen scurt pierd consumatorii, nimic de zis.......dar pe termen lung o vor lua peste bot si marile corporatii auto, din aceasta globalizare. Mai traim si mai vorbim.

  • roo BMW, luni, 26.10.2009 17:42
    re internetul la sate

    Buna Burtica adevarul este dincolo de noi dar e altul totusi. Peugeot nu a facut niciodata motoare diesel pt. BMW chiar daca a avut motoare absolut OK, si a facut motoare pe benzina si mai face pt. MINI care e din grupul BMW. Pot sa-ti dau si cauza deorece BMW nu a facut niciodata motoare transversale pt. tractiune fata cum are MINI , si te rog crede-ma ca stiu exact ce spun.

  • ptr roo bmw, luni, 26.10.2009 19:11
    Visezi la un Bmw dar te uiti de sus la un Peugeot? Ei bine Bmw-ul are motor Peugeot.

    In trecut, BMW si Grupul PSA au impartit tehnologie pentru motoarele diesel, dar acest acord s-a incheiat in urma cu ceva vreme. Inteleg ca nu poti accepta ideea, insa in articol scrie clar....si eu am spus-o cu alte ocazii ca cei de la bmw au colaborat cu psa-ul (am intalnit oameni care credeau ca psa inseamna passat :))) pana la motorizarea 2.0 de 163 de cp....si plus ca e de mintea cocosului ca fiecare trebuie sa faca ceva pentru a incheia o colaborare, tu imi dai aia eu iti dau aia, nu eu doar tie sau doar tu mie iar in cazul asta psa i-a ajutat cu tehnologia lor avansata HDI la noile motorizari BMW iar BMW-ul le-a dat o mana de ajutor la motorizarile pe benzina si toata lumea e fericita...dar de aici pana sa spui sec ca psa nu a facut motorizari pentru bmw e cale lunga. Eu v-am mai spus ca 70% din masinile de pe strada au tehnologie frantuzeasca si italiana dar nimeni nu ma crede, pe parcurs o sa intelegeti si voi de ce "prostii" astia au ceva cu vw, de ce masina frantuzeasca inseamna doar renault si nu peugeot sau citroen si multe altele pana atunci cititi bine articolul si numai faceti afirmatii nefondate.

  • roo bmw, marţi, 27.10.2009 11:35
    re ptr roo bmw

    Inteleg ca nu pot accepta ideea , insa eu chiar am BMW si spre a fi mai explicit chiar si cei care au scris articolul gresesc iti mai explic o data si sper sa fiu foarte CLAR . BMW colaboreaza cu grupul PSA pt. motoarele de MINI ( repet DE MINI daca nu stii construita in ANGLIA la OXFORD) 1.4 , 1.6 , 1.6 turbo pe benzina pe care le construieste PSA cu componente si de la BMW si pt. BMW au puteri mai mari ex. 1.6 turbo 175CP si pt. Peugeot 1.6 turbo 150 CP,si motorul diesel de 1.6 HDI care este integral luat de la PSA dar acum cateva luni au renuntat la el urmand sa puna motorul de 2.0 l de la BMW. Inca o data iti repet ca GRUPUL BMW ( BMW , ROLLS ROYCE si MINI ) au colaborat cu cei de la PSA pt. ca nu aveau in fabricatie motoare atat de mici ca litraj ex. 1.4 benzina si MAI ALES MOTOARE TRANSVERSALE BMW facand numai LONGITUDINALE sper sa stiii care e diferenta dintre acestea.Si la afirmatia ta " Eu v-am mai spus ca 70% din masinile de pe strada au tehnologie frantuzeasca si italiana" Da E ADEVARAT se cheama sisteme de injectie comon rail BOSCH ,alternatoare BOSCH , VALEO sisteme de ABS si ESP tot BOSCH care este cel mai mare furnizor mondial din industria auto de componente . Si daca citeai bine ce am scris nu numai articolul poate ca iti dadeai seama ca lucrez in domeniu si si pot proba ce am spus.

  • LauCalin, marţi, 27.10.2009 11:40
    PSA-BMW

    Imi plac oamenii care pur si simplu refuza sa creada ceva despre masini, dar se dau cunoscatori in ale masinilor. Colaborarea cu PSA, daca imi aduc bine aminte a inceput acum aprox. 4, francezii le-au oferit nemtilor tehnologie diesel, in timp ce BMW le-a dat tehnologie pt motoarele pe benzina. Si era si normal sa fie asa, pentru ca PSA si Honda au cele mai fiabile motoare diesel (nu o spun eu, o spun statisticile), asa cm BMW are unele din cele mai bune motoare pe benzina. Inclusiv Mercedes a recunoscut ca HDI-urile sunt mai bune decat CDI-urile lor (stiu ce vorbesc, pentru ca am lucrat la Peugeot).

  • LauCalin, marţi, 27.10.2009 11:49
    @roo bmw

    Stai putin ca ceva nu se leaga in ce ai scris. Zici ca BMW a colaborat cu PSA pentru ca nu avea motoare de mic litraj pentru Mini, iar acum zici ca au renuntat la motorul de 1.6 ca sa puna un motor de 2 litri. Nu are logica ce zici. In plus, scrie mai citet, cu virgule si puncte, ca nu se intelege mare lucru din ce ai cris...

  • roo bmw, marţi, 27.10.2009 12:27
    pt. LauCalin

    Da vor pune motorul de 2 litri diesel cu Efficent Dynamics pe Mini pt. ca este mult mai performant ca cel de Peugeot si are cam aceasi greutate si va avea o versiune biturbo de204 CP.Scuze pt. ortografie, dar astept si ceva tehnic specific: CE ANUME TEHNOLOGIE? ( Vino cu argument TEHNIC cu NUMELE tehnologiei nu" daca imi aduc bine aminte a inceput acum aprox.4 ( ani).

  • Milimetru, marţi, 27.10.2009 20:30
    @roo bmw

    citeste asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

  • Milimetru, marţi, 27.10.2009 20:51
    @ unckle & ptr roo bmw

    Bine scris!!! Dar e greu pentru romanu' ULTRAS sa intelega lucrurile astea. Cum sa pui egal intre "masina x" si "masina nemteasca" ? Cum sa aiba masina nemteasca vreo piesa facuta inafara Germaniei ? Cum sa ia nemtii tehnologie de la altii? Asa ceva nu exista!!! Nu imi convine!!! Nu ma mai joc!!! Mai bine merg pe jos!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Daca ai zice asa ceva la un cocalar detinator de Golf la SH, iti iei bataie. :D :D :D :D

  • ss, luni, 02.11.2009 13:29
    Fiat

    NU trebuie sa lamurim pe nimeni aici.....fiecare crede ce vrea....despre tehnologia common rail trebuie sa va uitati si la fiat....ei au pariat primii pe ea si zic eu au cele mai avansate motoare diesel d.p.d.v. al injectiei, chiar daca e facuta acum de bosh....dar nu numai....de unde si renuntrea grupului vw la pompe duse...si trecerea dupa 7 sau 9 ani la common rail pe motoarele lor.....si sa nu uitam ultima aparitie de la fiat cu multiair....asa ca.....prefer sa vad pe strada o mare de vw , bmw si alte masini care sunt cumparate doar pt ca sunt nemtesti si atat ....si cate un peugeot sau fiat sau alfa sau...cu posesori care nu par deloc nefericiti ca nu au o nemtoaica sub picioare....asa ca.....fiecare cu ce ii place....spiritul de turma primeaza in romanica....bafta