Rămas bun, Pontiac!

Publicat sâmbătă, 06.11.2010 15:24 de Cornel Șocariciu

Oficialii General Motors i-au spus rămas bun mărcii Pontiac. Situaţia financiară cu care se confruntă gigantul american şi vânzările scăzute din ultimii ani au dus la decesul unui brand istoric.

General Motors a decis să închidă definitiv marca Pontiac, întrucât oficialii gigantului american sunt de părere că este mai bine să sacrifice un brand pentru binele corporaţiei. Renumele pe care Pontiac şi-l crease în lumea auto a decăzut în ultimii 20 de ani, iar moartea acestuia devenise inevitabilă.

Dacă la început, marca Pontiac prezenta un aer special, ultima perioadă a fost marcată de împărţirea platformelor cu celelalte mărci din concernul GM. Mai mult decât atât, lipsa unor modele deosebite, care să trezească sentimente puternice în inimile pasionaţilor vechi ai mărcii au dus la desfiinţarea acesteia.

Tot efortul realizat de conducerea brandului în ultimii ani a fost în zadar, iar criza economică din SUA a reprezentat picătura chinezească în ceea ce priveşte vânzările Pontiac. Chiar dacă brandul de peste ocean a încetat din viaţă, inimile multor pasionaţi vor continua să bată, deoarece Pontiac a creat câteva maşini incredibile care vor lăsa o amprentă importantă în istoria americanilor.

Tempest Super Duty LeMans 1963 este un exemplu faimos al istoriei Pontiac. Modelul american ascunde sub capotă un motor V8 de 7.0 litri, iar producţia acestuia a fost limitată la câteva exemplare. Un alt model care a făcut istorie în curtea constructorului american este GTO. Acesta a apărut pentru prima dată în 1964, când John De Lorean împreună cu o serie de ingineri Pontiac au montat un motor V8 de 6.4 litri pe caroseria lui LeMans. În 1966, Pontiac GTO a înregistrat vânzări record, iar un an mai târziu, oficialii americani l-au numit "The Great One".

Pontiac Firebird Trans Am din 1977 este un alt model care va lăsa o amprentă imensă asupra americanilor. Succesul acestuia i se datorează rolului pe care l-a avut în filmul Smokey and the Bandit. Un alt model care va reaminti de succesul avut de Pontiac este Fiero. Maşina a fost concepută ca un model sportiv cu două locuri şi cu motor poziţionat central, însă oficialii GM au adus câteva modificări, iar automobilul promis de Pontiac şi-a atins apogeul abia la sfârşit de carieră.

Pontiac Bonneville, poate fi considerat modelul care va stârni cele mai multe sentimente de admiraţie din partea oricărui pasionat. Prima versiune a acestuia a fost produsă între anii 1958 şi 1961, iar americanii au ţinut pasul cu noile tendinţe şi au reuşit să creeze nouă generaţii ale lui Bonneville.

  • Ionut, sâmbătă, 06.11.2010 16:00

    cine se adapteaza supravietuieste cine nu moare, e simplu.

  • Faurelianu, sâmbătă, 06.11.2010 16:38

    urmeaza SAAB apoi Volvo....poate Lancia!

  • mijai, sâmbătă, 06.11.2010 18:51
    ...

    Volvo??, ma indoiesc prietene:D Si chiar nici SAAB sau Lancia. Diferenta e ca marcile astea, spre deosebire de Pontiac si in general GM, fac masini bune, cel putin asa cred eu. Ideea e ca nu prea stiu sa le vanda. Si crede-ma ca se va gasi un "gigant" care sa stie sa le vanda

  • tocean78, sâmbătă, 06.11.2010 19:22
    @Faurelianu

    Nu vreau sa fiu rautacios,dar la cum gindesti si dupa avatar locul tau este pe un sait porno.

  • AdrianosFidi, sâmbătă, 06.11.2010 22:49
    condoleante

    nu m-am dat vreodata "in vant" dupa Pontiac sau vreun model , dar vestea asta mai ca ma face sa plang , mai ales ca am fazut "Smokey and Bandit" si "Herbie" ( in care la inceput Broscuta bate un GTO negru )

  • denon, duminică, 07.11.2010 14:22
    tot ce e bun trebuie sa dispara

    nu am fost fan pontiac pt simplul fapt ca nu am avut ocazia sa ma urc vreodata intr-un pontiac,dar este dureros cand vezi ca apar toate prostiile de gelei,saic,baic,.... iar nume celebre si cu o istorie bogata in spate dispar.

  • Boris, duminică, 07.11.2010 18:17
    欢迎, welcome, bun venit ...

    noi strategii de vanzare globala > vezi SAIC, VAG, si altele... profit maxim cu investitie minima , astfel prospera Geely, Saic, VAG... si altele

  • Octavian, luni, 08.11.2010 15:54

    faurelianul are in jur de 13 ani maxim. Cel putin altfel nu imi pot explica mentalitatea care o are la posturile care le posteaza de o saptamana. Initial crezusem ca e vreun sofer frustrat ca nu poate mai mult, dar se pare ca mai are mult pana sa aiba permis. Comment-uri cu totul inutile