Razboi intern la Volkswagen: Seful ameninta cu demisia
Marcile premium al Grupului Volkswagen se simt amenintate de Porsche care doreste sa preia controlul intregului Grup.
Martin Winterkorn, CEO Volkswagen, s-a declarat ingrijorat de faptul ca, dupa preluarea pachetului majoritar de actiuni al Grupului VW, Porsche s-ar putea implica decisiv in conducerea companiei. Seful Volkswagen a amenintat ca va demisiona daca Porsche va influenta negativ prin deciziile sale vreuna din marcile premium de care se simte rivalizat.
Winterkorn nu este singurul care considera de neacceptat implicarea Porsche in conducerea Grupului, directorii Audi declarand recent in publicatia germana Der Spiegel ca brandul premium ar fi cel mai mult dezavantajat de aceasta mutare, deoarece Porsche il considera un concurent pe piata. Porsche a criticat recent Audi pentru comercializarea supercarului R8 si a SUV-ului Q7 la un pret prea mic. “Vom fi nevoiti sa crestem preturile modelelor noastre pentru ca Porsche sa concureze mai bine?” a intrebat un membru din conducerea Audi.
De asemenea, Lamborghini, Bentley si Bugatti sunt vazute ca marci competitoare de catre Porsche. In timp ce compania Porsche participa cu 31% la capitalul Volkswagen, Wendelin Wiedeking, CEO Porsche, a sustinut ca Grupul Volkswagen ar avea mai mult de castigat fara Lamborghini si Bugatti, sugerand ca “fara jucarii” ar fi un mod operativ mai eficient. In acelasi timp, Wolfgang Porsche, presedintele comitetului de supervizare Porsche, a declarat ca sunt multe de facut la Volkswagen si a criticat competitia existenta intre brandurile Grupului, mentionand ca “modelele brandurilor ar trebui sa caute competitori in afara companiei, nu in interiorul propriului grup”.
Se pare ca tentativa companiei Porsche de a prelua efectiv controlul administrativ al Grupului Volkswagen nu este bine vazuta de majoritatea membrilor din conducerea actuala. Acest lucru este determinat in principal de ofensiva agresiva a celor de la Porsche care pana in toamna doresc achizitionarea mai multor pachete de actiuni din compania Volkswagen pentru a depasi pragul de 50%. Recent, Porsche a fost blocat din nou, in incercarea de a se impune in conducerea Grupului Volkswagen, printr-un nou pachet legislativ adoptat de guvernul german.
Via | Autoblog
-
Alex, marţi, 03.06.2008 06:26hahahaha
vw e oricum de kko ! asa ca nu conteaza .....
-
Bogdan, marţi, 03.06.2008 06:35?!??!
VW detine cele mai apreciate marici de masini din lume?...cum poti spune ca e de cacao?
-
ALX CT, marţi, 03.06.2008 08:04
Audi R8 + Q7 prea ieftine?!?! Oo
-
wormostar, marţi, 03.06.2008 08:15suks
Porsche suks! cine darq cumpara porsche mai ales in romania? Is scumpi rereprezentativi si in recesiunea economica actula nu avem nevoie de masini de fitze. Plecati draq odata din grupul VW
-
Tibi, marţi, 03.06.2008 09:16Pentru Andrei
Am ocazia sa plec in delegatii in Stuttgart. Care se afla in land-ul Badden-Wurtemberg din Germania. Acolo se afla uzina Porsche, probabil una dintre ele. Culmea ii ca in sigla Porsche, daca te uiti atent, observi un calut incadrat pe mijloc. Acel calut este simbolul orasului Stuttgart si se afla acolo probabil ca uzina de acolo este printre primele daca nu prima a marcii. Asa ca nu inteleg ce ai tu cu Austria si de ce zici ca Porsche sunt din Austria.
-
sunshine64sm, marţi, 03.06.2008 09:21Oferta imbatabila
Pai daca pleaca de la VW, poate sa vina la LOGAN, ca va fi primit cu bratele deschise. Inaintam in acest sens o oferta extrem de atragatoare, in cazul demisiei ..............
-
~!~TEXAN~!~, marţi, 03.06.2008 09:29VW => masini destule de vai mortii lor
Volkswagen nu face masini ... clar ... ce lbz ... cine da 100.000 + pe un phaeton ... care e defapt un passat cu mai multe optiuni ...cand in banii astia isi ia un S klasse ... sau cu banii de Passat 2.0 TDI isi ia un Mercedes C klasse and the list can go on ... TIGUAN ? ha ... o gluma proasta
-
Sebi, marţi, 03.06.2008 09:45VW
@TEXAN: Inainte de a spune ca mai bine iti iei un C Klasse decat un Passat gandeste-te si la costurile aditionale care vin din achizitionarea acelor masini. Poate au preturi similare, dar costurile cu intretinerea unui Mercedes sunt sensibil mai mari decat costurile de la Passat. Pe mine cel putin, revizia la GOLF IV meu ma costa mai putin decat o revizie la Logan :)
-
Vlase, marţi, 03.06.2008 09:45De cand e Porsche in Austria
Mai Andrei...te rog documenteaza-te inainte sa faci un comentariu... Porsche se afla in Stuttgart, si nu in Austria. Ca au o uzina in Austria (pentru montaj, sau pentru motoare) asta e posibil. Si cu evreii ce ai? Ti-au luat painea de la gura? Sau crezi ca sunt extraterestii? Cred in acelasi Dumnezeu in care crezi si tu...sau poate nu crezi in Dumnezeu... Nu inteleg de ce in loc de comentarii care trebuie sa aiba legatura cu subiectul, se gasesc intotdeauna "intelepti" ca tine care sa denigreze totul in jurul lor, si a caror comentarii sa iti fie rusine sa le citesti... Pacat, asta nu are de a face cu ceea ce cei pasionati de masini (cu adevarat) vor sa vada...
-
gigi, marţi, 03.06.2008 09:55Romanica
Asa cum este tipic romanesc, apar tot felul de experiti si ingineri meseriasi care isi dau cu parerea ca e prost ca e platforma de passat pe phaenton dar voi in esenta sunteti un fel de pielea p... dar mai sica si mai jegoasa si vindeti la kfc sau eu stiu telefoane mobile. On topic: Andrei are dreptate ;) jidanii cum sunt harnici(le place munca ca la magar fuga) vor sa puna stapanire ca unde e profit...
-
blaa..., marţi, 03.06.2008 10:08TEXAN
frate, am inteles ca ai mertan, revino-ti in 'la mea nu mai polua toate topicutile cu mertanele tale. iar daca crezi ca phaeton e un passat cu mai multe optioni chiar esti retard. bucura-te de c-u tau din 2000 cu 250 000 de km si lasa-ne
-
~!~TEXAN~!~ dobitoc, marţi, 03.06.2008 10:58
phaetonul incepe de la 50 mii si ajunge pana la 100 mii in varianta long cu motorizare w12/ nu are platforma comuna cu passatul(poate ca a vazut el pe passat motoare de 4.2, 5.0 v10 tdi ,6.0 w12) ;passatul 2.0 incepe de la 20 mii fara tva pe cand c klasse incepe dela 30 mii fara tva....taxan idiot mare cunoscator (ti-am mai zis intr-un post ca esti idiot)
-
gigi, marţi, 03.06.2008 11:11ce vrei si tu acum
N-ai cu cine ma,............ P.S Attila cred ca ai pus .ro in loc de .hu
-
Robert, marţi, 03.06.2008 12:44CEO VW a infirmat zvonurile din presa
1.Familiile Porsche si Piech care detin Porsche sunt de origine austriaca(Ferdinand Porsche creatorul VW Kafer si fondatorul companiei fiind originar din Salzburg); 2.Nu sunt de origine evreiasca(si daca ar fi fost unde este problema?); 3.Lamborghini,Bentley si Bugatti nu concureaza cu Porsche;4.In materie de eficienta VW are multe de invatat de la Porsche.
-
Dukat, marţi, 03.06.2008 15:30
Off topic: Mai copii, sunteti cumva actionari VW sau de ce va doare ca Porsche vrea sa preia conducerea grupul? In curand ma dezabonez... In locul vostru (ma refer numai la unii) as urla de durere.
-
Passat, marţi, 03.06.2008 17:03nu va mai certati grupul e oricum Porsche-VAG demult
structura actionariatului e cu Porsche actioanr majoritar 30%+ la VW care detine 99% Audi care detine 99% pe fiecare: Bugatti (veyron facut de ei), Lamborghini (murcielago si gallardo facute de ei). VW mai detine Skoda, Bentley si MAN (tirurile). NU ESTE DECAT UN JOC DE RECLAMA CA DINTRE SUPERMASINI Porsche detine o mare parte...adica un CIRC de MARKETING...SA NU UITAM CA SI FIAT DETINE FERARI CARE DETINE LANCIA, ALFA ROMEO, MASERATTI.deci nu va fi nimic prostutilor...E DOAR MARKETING sa nu va mai luati Porsche SCUMP (se distanteaza marca pt idiotii la care conteaza cat costa masina nu ce face) ci ieftineanu, A6, A8, Q7, A5, Q5, R8, Phaeton, Passat. Oricum Porsche e printre cele mai eiftine masini scumpe din lume de aia nu au asa succes ca Ferrari...e un principiu simplu in viata. cel care a ajuns f bogat prin munca lui isi ia ce ii satisface nevoile nu ce e mai scump, insa baieti de bani gata ca poponetz nu au muncit ei ...so what the hell...
-
dany, marţi, 03.06.2008 17:10wv
of ce doare prostia ...mai ales pe unii ...
-
AndreiRN, marţi, 03.06.2008 17:43Reactie socialista
VW a fost si inca este o firma cu o mentalitate socialista si acum isi arata arama. Au fost "fortati" de lege sa permita investitie libera in firma si acum se lupta disperati ca cei de la partidul comunist sa-si mentina postul mostenit. Nu il forteaza nimeni sa stea in post si duca-se invartindu-se ca si asa a facut mult rau. Opinia mea este ca VW supravietuiesc datorita fondurilor scoase de pe spinarea populatiei prin taxare. Dar nu va mai fi mult.
-
gigi bidon, marţi, 03.06.2008 17:50pt AndreiRN
Creca te refereai la GM si tot neamul lor,la cate VW sunt in Europa greu imi vine sa cred ca le merge rau..cam toate au iesit pe plus la capitolul profit...si prin efort propriu si nu au asteptat beneficii de la stat,nu ca stim noi cine(Ford si Chrysler)
-
flaviu, marţi, 03.06.2008 18:50parerea mea..
este ca...intr-adevar vw are alternative mai bune pt multe marco ale concurentei datorita raportului pret/calitate care este usor in favoarea calitatii. Daca Porsche va dori sa scumpeasca produsele grupului (audi,vw,seat,skoda,lambo,bugatti etc) pt a se cumpara mai multe porsche acest lucru va avea un impact negativ asupra noastra a tuturor...si neavand acces la ele macar...oricum nu vom cumpara porschhe.
-
redriver, marţi, 03.06.2008 20:05texaneeeeeeeeeee
vai de capu' tau ..........prapaditule!
-
AndreiRN, marţi, 03.06.2008 22:13Bidon
De la bidoane goale nu poti astepta prea multe iar de la Gigi poate doar ceva seminte sarate.
-
mowgli, miercuri, 04.06.2008 00:06porsche made in austria
Adolf Hitler a apelat la Ferdinand Porsche (fondatorul marcii Porsche) si ia cerut sa colaboreze cu cei de la VW astfel incat sa realizeze o masina ieftina si fiabila cu performante rezonabile si aici fac referire la beattle.Deci Hitler a apelat la Ferdinand Porsche.Si acuma ce vrei sa insinuezi andrei prietene?Ca Hitler sa dus la un evreu ca sai faca masina fiabila pentru nemti?Interesanta ideea.Demna de luat in calcul.Iar porsche a fost, este si va ramane...Porsche.Cei de la VW au multe de invatat pana sa ajunga la rangul lor.Audi saracu nu stiu daca avea vreo un model lansat pe vremea cand Porsche castiga competitii de renume mondial.Sau asa stiu eu.poate nu stiu bine.Si da, asa este VW este finantat din bugetul statului german.
-
Andrei Alexandru, miercuri, 04.06.2008 10:19Mda :)
WV este si inseamna masina saracului... poate stiti ce inseamna numele si traducerea lui. Adolf Hitler vroia o masina ieftina, durabila pentru tot poporul german. Deci... ma rog va prindeti de mai departe. Si inca ceva... Daca nu-si produceau Panzele in fabricile WV si cu otel elvetian si motoare de la Skoda... pierdeau si razboiul si... WV dadea faliment. Baieti... istorie stiti?
-
Cristian, miercuri, 04.06.2008 22:27VW
Dupa terminarea razboiului in 1945,VW a fost confiscat de englezi ca despagubire de razboi.Au renuntat la VW,considerand ca Kafer-ul(Broscuta) nu are nici un viitor.Nemtii au perfectionat masina,au refacut Wolfsburg-ul iar restul este istorie,masina facand furori in America si in toata lumea dupa 1950.In 1960 VW se privatizeaza,statul german avand 20% din actiuni,pachet pe care il detine si azi.
-
Florin, miercuri, 04.06.2008 23:30J.D Power 2008
Porsche are nevoie de VW si viceversa.In studiul J.D Power 2008,Porsche ocupa locul 1 al treilea an consecutiv.Audi ocupa locul 10 iar VW locul 25.In materie de eficienta si controlul calitatii VW are multe de invatat de la Porsche.Ca fapt divers Mercedes ocupa locul 4 iar BMW locul 22.
-
Je, vineri, 06.06.2008 10:36pt alex
Esti un idiot ma! ce kkt de masina ai ? Sau sa te intreb daca ai cumva permis de conducere ?
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
Bai austrieci timpiti. Intotdeauna v-ati dat smecheri in fata nemtilor. Lauti mana de pe VW. La munca evrei nenoriciti. Porsche mars la treaba. E nriomal ca jidanii Europei, adica austriecii sa puna mana pe VW, ca deh creste compania nu gluma. O fi Porsche cea mai profitabila marca din lume, dar cu VAG baietii vor sa fie ca stapanul plantatiei. Austrieci nenoriciti!