Recall pentru noul Mazda3: 25.000 unitati afectate

Publicat marţi, 21.04.2009 11:06 de Sebastian Toma

Mazda este nevoita sa faca un recall in service pentru noul Mazda3 din cauza unei probleme la nivelul cablajului electric.

Divizia americana a producatorului japonez Mazda este nevoita sa faca un recall al noului Mazda3. Rechemarea in service va afecta peste 25.000 unitati Mazda3, vandute in Statele Unite ale Americii. Desi recall-ul a fost anuntat inainte ca vreo unitate sa fie afectata, acesta este totusi rusinos pentru un producator ca Mazda.

Problema survenita este la nivelul cablajului electric situat langa starterul motorului. Mai exact, se pare ca inginerii Mazda nu au lasat un spatiu suficient intre motor si starter si cablajul s-ar putea defecta din cauza vibratiilor survenite in unele situatii rutiere. Daca acest cablaj ar fi avariat, sistemul electric al lui Mazda3 ar putea suferi un scurt-circuit si ar putea fi afectat.

Potrivit oficialilor Mazda, daca acest scurt-circuit ar avea loc, singuranta principala a modelului ar fi arsa iar motorul nu ar mai putea porni pana cand aceasta nu va fi inlocuita. Dealerii Mazda vor inspecta cele 25.400 unitati care ar putea fi afectate si vor adauga un element protector pentru a evita potentialele probleme.

Via | Autoblog

  • Bethurbazal, marţi, 21.04.2009 12:26
    Corectie

    unei probleme ... a cablajului electric.

  • Alex, marţi, 21.04.2009 14:20

    Ideea de "..este totusi rusinos pentru un producator ca Mazda" ma amuza teribil si am vazut-o repetata in numeroase articole. Cu alte cuvinte, a-ti recunoaste greseala si a face ceva pentru a o repara este.. rusinos. Sa inteleg ca e mai bine sa dosim totul sub covor si sa dam din umeri daca s-ar intampla ceva ?

  • Vlad, marţi, 21.04.2009 14:45
    Recall

    Recall-ul celor de la Mazda este minor in comparatie cu recall-ul anuntat ieri de Hyundai America, 963305 masini fiind asteptate la service .

  • Claus, marţi, 21.04.2009 15:37
    Recall

    Lucruri din asia ....mai bune sunt cele europene

  • taz, marţi, 21.04.2009 16:26
    ce zici de cele europene?

    Daca nu stiai cauta pe forum-uri marcile VAG si o sa vezi cate probleme au, ciudat e ca si cu reclamatii si tot nu s-au remediat toate problemele. La marcile mai ieftine gen Skoda si Seat - vezi modelele fabricate intre 2000 si 2004, astea chiar erau pline de bube. Asa ca ne exista marca perfecta, toate au din cand in cand probleme de fabricatie.

  • jiji, marţi, 21.04.2009 16:38
    @taz

    ia da tu niste linkuri sa vedem si noi unde ai gasit informatia.Sa vedem si noi!!

  • Florin, marţi, 21.04.2009 17:31
    cablu

    Informativ, cablajele auto se fac de vreo 3 mari producatori pentru absolut toate marcile de masini. Asa ca nu mai e vina Mazda... putea la fel de bine sa pateasca acelasi lucru si Rolls Royce, sau Bugatti..etc. care isi procura cablajele de la acelasi furnizor.

  • Bogdan, marţi, 21.04.2009 18:17

    =)) mai ceva ca la logan =)) =)) rusinica.

  • george, marţi, 21.04.2009 20:33
    CABLAJUL NU "S-A STRICAT"

    @ Florin Producatorul de cablaje iti face ceea ce-i ceri. Nu el iti proiecteaza si-ti dimensioneaza sistemul electric. Daca tu ai niste proiectanti papagali care supraincarca un circuit sau plaseaza un conductor prea aproape de o sursa de caldura, sau de o piesa in miscare ce risca sa-i afecteze izoaltia (adica ce s-a intamplat in acest caz), este numai vina ta ca producator. El nu are nici o vina in acest caz...Aaaa, daca nu ar fi respectat caietul de sarcini si marfa nu corespunde specificatiilor, atunci da, poti sa-l invinovatesti...

  • Octav, miercuri, 22.04.2009 12:50
    poftim???

    Da' chiar, de cand e considerata rusine recunoasterea unei greseli si incercarea ei de a o remedia? Sa inteleg ca VW AG merita aplauze pentru ca masinile lor sunt atat de pline de bube, si totusi nu le recheama? Iar, in eventualitatea rara in care totusi fac rechemari, importatorul roman are ordin sa stea cuminte si sa nu zica nimic? Intamplator stiu asta pentru ca am lucrat pentru PoRo. VW au atatea probleme electrice, incat multi dintre electricienii din service sunt total depasiti si, de cele mai multe ori, sunteaza contactul de la becul avertizor ca sa nu se mai aprinda. Cam asa se fac reparatiile in service PoRo.

  • Circotasul auto, miercuri, 22.04.2009 13:03
    Si la Toyota e la fel

    In eterna si fascinata Romanie , acelasi lucru face si Toyota , care nu recheama ci asteapta revizia si pe sestache rezolva problema

  • Octav, miercuri, 22.04.2009 13:15
    RE: Si la Toyota e la fel

    Da, dar macar o rezolva...la PoRo, asteapta sa iasa din garantie, si pe urma defectul e remediat pe banii clientului! Si asta, cu ordin de sus! E o mica mare diferenta aici, zic eu. Una e sa remediezi pe sestache, alta e sa lipesti cu letconul firele sa nu se mai aprinda martorul si sa astepti sa vina prostul cu masina, bineinteles iesita din garantie, pe platforma ca i s-a oprit in mers, ca sa-l poti arde pe fraier. Nu?