Record de autonomie pentru o maşină electrică: 1000 de km

Publicat joi, 27.05.2010 11:07 de Bogdan Mirică

Daihatsu Cuore este primul vehicul electric care reuşeşte să parcurgă 1000 de kilometri cu o singură încărcare, mulţumită unui pachet de baterii litiu-ion, special pregătite de Sanyo.

Toţi marii constructori de automobile se laudă cu tehnologia hibridă sau electrică şi cu banii investiţi în cercetarea de acest tip. Puţini ştiu însă că cineva le-a luat-o cu mult înainte, un outsider pe care nimeni nu îl considera o reală ameninţare. Este vorba de Daihatsu, care a anunţat oficial un nou record de autonomie pentru un vehicul electric.

Eroul japonezilor se numeşte Mira sau Cuore, în Europa, şi a fost modificat cu ajutorul companiei de produse electronice Sanyo, care a dezvoltat un set de baterii speciale litiu-ion. Mini electricul Daihatsu a reuşit astfel să parcurgă o distanţă de peste 1000 de kilometri cu o singură încărcare completă.

Pentru a putea parcurge cei 1000 de kilometri, Daihatsu Coure a rulat cu o viteză constantă de 40 de km/h, ceea ce a făcut ca testul să se întindă pe durata a 27 de ore şi să solicite experienţa a 17 piloţi.

Recordul stabilit de Daihatsu a fost plănuit de o organizaţie dedicată vehiculelor electrice, botezată Japan Electric Vehicle Club. Aceştia au decis ca testul să se desfăşoare pe circuitul de la Shimotsuma.

Japan Electric Vehicle Club încearcă în prezent să obţină omologarea celor de la Guinness World Records pentru cea mai lungă distanţă parcursă de un vehicul electric . Vechiul record de autonomie aparţinea aceleiaşi organizaţii şi a fost stabilit în luna noiembrie a anului trecut, când un vehicul electric a parcurs 555 de kilometri cu o singură încărcare.

via | autocar

  • Carlos, joi, 27.05.2010 11:28
    mda

    avand in vedere ca n-o sa merg numai cu 40 km/h, nu am la dispozitie 27 de ore pt a parcurge 1000 km, iar eu sunt singulul "pilot" pe masina, le voi pune urmatoarea intrebare celor de la Daihatsu: ce autonomie REALA imi poate oferi masina asta?? pentru ca nu va fi 1000 km cu siguranta...

  • edi80, joi, 27.05.2010 11:33
    frumos

    Carlos... cuore e o masina de oras nu de drum lung! si prin oras nu cred ca mergi cu viteze mari! ceea ce cred eu ca este f bine pt o masina de oras!!

  • edi80, joi, 27.05.2010 11:35
    prieteni de la automarket!!

    e cuore nu coure:))))))))))))))))))))

  • Carlos, joi, 27.05.2010 11:50
    @edi80

    Din poza si din faptul ca "a rulat cu o viteză constantă de 40 de km/h" este evident ca testul s-a facut la drum intins, asa ca scuteste-ne de teoriile tale... aici vbim de un caz specific... pe ce se lauda ei? Oricum mediul urban implica accelerari si decelerari ce afecteaza autonomia, asa ca discutia nu-si are rostul din moment ce nu au facut un test pt asa ceva... te inseli amarnic daca tu crezi ca ai autonomie 1000 km in oras...

  • eu, joi, 27.05.2010 12:58
    Excelent

    Pai in oras sa mearga 500 km si e f bine, eu am masina ce papa 8-9/100 km in oras si un rezervor de 45 , asa ca e cam pe acolo 500km.

  • edi80, joi, 27.05.2010 13:03
    carlos prietene

    era greu sa faca testul in oras si era firesc sa il faca inafara... si nu am zis ca o sa duca 1000 in oras dar vreo 700 duce poate!! si nu e o lauda:))) e vb ca sa facut pe bune acest test s-a inregistrat de niste foruri superioare...nu e joaca de copii;)

  • Carlos, joi, 27.05.2010 13:20

    Hai dati cu banul ! care 500 , care 700? :)) @edi80 cum imi scrii tu in calitate de insider in cadrul "forurilor superioare" =))))))) wow! ce interesant esti ! =)) Treaba e ca eu spre deosebire de voi nu joc la pariuri sportive, deci prefer sa vad un test facut de Daihatsu in oras si pe urma vbim...

  • Ciprian, joi, 27.05.2010 13:50
    fix pix

    Nu inseamna nimic. Au mers pe circuit si cu 40 km/h. Cumva in oras ai pista de circuit? Cred ca adevarata evolutie nu este autonomia, ci timpul de reincarcare a bateriilor. Pai daca stau 10 ore sa se incarce nu am ajuns nicaieri. Sigur o sa ziceti ca e pentru oras. Dar cine ia o masina doar pentru oras? Oare nu te gandesti ca poate o sa mai iesi cu ea din oras? Cred ca imboldul pentru masinile electrice a fost dat de catre TESLA care a facut o masina rapida si frumoasa. Daca rezolvau si timpul de incarcare se termina cu masiniile pe combustie sau hibride.

  • cs, joi, 27.05.2010 14:24
    @Ciprian > 10 ore??!!! de unde naiba!

    de prize de 400V capabile sa incarce o baterie in 20 min. ai auzit? sau de sistemul Quickdrop de la Renault care incarca bateria in 3 minute?

  • Excomunicatorul, joi, 27.05.2010 15:02
    :)

    Nu vad performanta.In situatia de zi cu zi nu s-ar putea stabili in astfel de kilometraj. De altfel,umpland portbagajul unei masini mici cu baterii "speciale" si ruland cu 40KM/H,este perfect normal sa mergi 1000 de km. Oricum este un pas in fata,desi unii producatori de masini sunt sceptici in privinta masinilor electrice.

  • black_ink, joi, 27.05.2010 17:51
    petrol

    Faceti un calcul simplu : de la primul calculator care ocupa o sufragerie si stia sa faca 2+2 pana la un pc performant care face milioane de operatiuni pe secunda au trecut vreo 60 de ani. De la primul model de Ford T si pana la Ferrari 458 Italia au trecut 100 si ceva de ani! Ring a bell? Degeaba se agita ecologistii, tehnologiile mult superioare a ceea ce vi se da acum cu picatura (vezi hibrizi si/sau electricele) probabil ca exista dar sant incuiate si bine pazite. Spunei tu lu' Ali-Ahmed-Mohamed-al-Whatever ca de maine faci ceva pe petrolul lui, ca de maine o sa stea cu fundul pe o bucata de nisip nefolositor si arid murind incet de foame si apoi roaga'te sa nu declanseze Jihadul!

  • bobo, joi, 27.05.2010 18:25
    autonimie

    este un progres tehnologic din orice unghi s-ar privi.. de ce credeti ca nu s-ar fi afisat alte marci de masini ce produc electronice mergatoare, cu autonomii extraordinare.. credeti ca nu le prindea bine reclama? la asa o autonimie in regim de circuit, in mediu urban si extraurban o autonimie de 500 km ar fi excelenta pentru toate nevoile unui om normal. cu incarcarea bateriilor este o mica problema, dar la aceasta autonomie, sa zicem 500km 10 ore de incarcare ar fi ok [noaptea o bagi in priza], sau sistemul de schimbat baterii.. dar impune infrastructura.. si pica daca nu se va impune un tip de baterie la toate masinile electrice. in rest.. NUMAI BINE!

  • flavius, joi, 27.05.2010 19:18
    @carlos

    1.-Conform www.moteurnature.com , vechiul record de 55km a fost obtinut de EXACT ACEEASI MASINA ECHIPATA CU EXACT ACELEASI BATERII dar in conditii REALE ,IN TRAFIC , LA VITEZE NORMALE. 2.-Autoturilmele electrice au o caracteristica mai ciudata la prima vedere dar perfect explicabila - consumul in mediul urban este mai mic decit cel pe sosea si mult mai mic decat cel pe autostrada. De ce? Pentru ca atunci cand stau la semafor nu consuma , atunci cand franeaza recupereaza energie pe care o folosesc la urmatoarea pornire de pe loc , si nu in ultimul rand pentru ca randamentul energetic al motoarelor electrice este aproape constant , indiferent de turatie la fel ca si cuplul motor care este maxim inca de la prima rotatie spre deosebire de motoarele cu combustie interna care ating randamentul maxim doar in zona de cuplu maxim ( motiv petru care la ele creste consumul si cand mergi prea incet , nu numai cand mergi prea tare) Din acesta cauza consumul in cazul masinilor electrice este influentat mai mult de viteza decat de succesiunea de porniri-opriri , forta necesara invingerii frecarii cu aerul crescand direct proportional cu CUBUL vitezei - la 120km/h , pentru invingerea frecarii cu aerul se consuma de opt ori mai multa energie decat la 60 km/h si de douazeci si sapte ( da , 27) ori mai multa energie decat la 40km/h.La 120 km/h aprohimativ 75% din consum se duce in aceasta directie.

  • Octavian Brânzei, sâmbătă, 29.05.2010 18:12
    Mulţumesc!

    Mulţumesc mult, flavius, comentariul tău mie mi-a fost mai de folos decît multe articole de pe site-ul acesta! Păcat că nu scrii decît comentarii, dar bune şi acestea! Încă o dată, mulţumesc!