Record de autonomie pentru o maşină electrică: 1000 de km
Daihatsu Cuore este primul vehicul electric care reuşeşte să parcurgă 1000 de kilometri cu o singură încărcare, mulţumită unui pachet de baterii litiu-ion, special pregătite de Sanyo.
Toţi marii constructori de automobile se laudă cu tehnologia hibridă sau electrică şi cu banii investiţi în cercetarea de acest tip. Puţini ştiu însă că cineva le-a luat-o cu mult înainte, un outsider pe care nimeni nu îl considera o reală ameninţare. Este vorba de Daihatsu, care a anunţat oficial un nou record de autonomie pentru un vehicul electric.
Eroul japonezilor se numeşte Mira sau Cuore, în Europa, şi a fost modificat cu ajutorul companiei de produse electronice Sanyo, care a dezvoltat un set de baterii speciale litiu-ion. Mini electricul Daihatsu a reuşit astfel să parcurgă o distanţă de peste 1000 de kilometri cu o singură încărcare completă.
Pentru a putea parcurge cei 1000 de kilometri, Daihatsu Coure a rulat cu o viteză constantă de 40 de km/h, ceea ce a făcut ca testul să se întindă pe durata a 27 de ore şi să solicite experienţa a 17 piloţi.
Recordul stabilit de Daihatsu a fost plănuit de o organizaţie dedicată vehiculelor electrice, botezată Japan Electric Vehicle Club. Aceştia au decis ca testul să se desfăşoare pe circuitul de la Shimotsuma.
Japan Electric Vehicle Club încearcă în prezent să obţină omologarea celor de la Guinness World Records pentru cea mai lungă distanţă parcursă de un vehicul electric . Vechiul record de autonomie aparţinea aceleiaşi organizaţii şi a fost stabilit în luna noiembrie a anului trecut, când un vehicul electric a parcurs 555 de kilometri cu o singură încărcare.
via | autocar
avand in vedere ca n-o sa merg numai cu 40 km/h, nu am la dispozitie 27 de ore pt a parcurge 1000 km, iar eu sunt singulul "pilot" pe masina, le voi pune urmatoarea intrebare celor de la Daihatsu: ce autonomie REALA imi poate oferi masina asta?? pentru ca nu va fi 1000 km cu siguranta...